"Аурубис България" крачка напред

Аурубис България крачка напред

Интервю с Тим Курт, изпълнителен директор на най-големия производител на мед и медни продукти в Югоизточна Европа

- Господин Курт, кои са корпоративните ценности и трайни убеждения, неподвластни на времето, с които отпразнувахте 150-годишнината на "Аурубис"?

- Преди 150 години с вписването на нашата компания в търговския регистър в Хамбург, Германия, започва нейната история. Днес "Аурубис" е международно оперираща компания, една от водещите интегрирани медни корпорации и най-големият в света преработвател на медни вторични суровини. В ролята си на фирма с промишлено производство и като работодател ние осъзнаваме голямата си отговорност - към околната среда, чиито ресурси използваме, към клиентите, пред които искаме ежедневно да се доказваме с нашите резултати и обслужване, към многото партньори, които ни подкрепят, и разбира се, към нашите работници и служители, без чиито идеи и активност нашият успех не би бил възможен, както и към техните семейства. За да оправдаем тази отговорност, ние се нуждаем от общо кредо, което да насочва действията ни - PRIMA ценностите на нашето предприятие. Performance (представяне), Responsibility (отговорност), Integrity (интегрираност), Mutability (нагласа към промяна), Appreciation (признание). От началните букви на английските понятия се получава PRIMA и това е означението на нашите ценности.

В "Аурубис България" отбелязахме годишнината в местността Света Петка край с. Чавдар. За всички нас това беше вечер, пълна с усмивки, хубави емоции и чудесно настроение.

150-годишната ни история е вече прочетена и стремежът ни да продължим да формираме бъдещето е и основната ни цел. С медта и нейните уникални свойства, с ясното разбиране за глобалните тенденции, които оказват влияние върху нашата индустрия, и с фокусираната, стратегическа ориентация на групата показваме, че "Аурубис" и занапред ще бъде крачка напред.

- С какъв икономически термин бихте описали състоянието на металургичния сектор у нас? Как е позиционирано управляваното от вас дружество?

- Със своето развитие металургичната индустрия вече създава специфична характеристика на българската икономика и определя страната като значим фактор в този производствен сектор на Европа. "Аурубис" доказва, че е налице потенциал за конкурентно присъствие на България на международните пазари.

Икономиката на новия век се развива върху основата на високи технологии и нови производства, за които металите са незаменима суровина. Металургията също прилага високотехнологични

процеси, за да отговори на съвременните изисквания и да остане базова индустрия, която създава нови производства и добавена стойност в икономиката.

По отношение на "Аурубис България" има няколко сфери, върху които сме се фокусирали през следващите 4 години. Те са част и от нашата нова инвестиционна програма - "Аурубис България Спектър 2018". Основната ни цел е "Аурубис България" да продължи да се развива успешно и в бъдеще. Това ще се случи както с участието на екип от професионалисти, така и при определени благоприятни условия за правене на бизнес тук. Някои от предизвикателствата, пред които се изправяме днес, са административните регулации и цената на електроенергията за индустриалните консуматори. Всички наши действия ще продължат да са насочени към превръщане на завода в Средногорието в металургично предприятие от най-висок световен стандарт в областта на опазването на околната среда. Убеден съм, че ако успеем да реализираме заплануваната програма, ще постигнем тази цел.

- Какво в момента е световното търсене и какви са цените на медта? Подемът на кои сектори най-силно влияе върху натоварването на вашите мощности?

- В момента цената на медта в региона е около

5 хил. долара. Ако погледнем производството на мед и концентрат, от една страна, и очакванията за търсенето в световен план, от друга страна, ще видим, че са повече или по-малко балансирани. Освен това прогнозите са за стабилен растеж на световната икономика до 2%. Развитието на нововъзникващите пазари и използването на нови технологии ще продължи да увеличава търсенето на мед. Основната двигателна сила е инфраструктурата, следвана от потребителските стоки. Основните приложения включват строителството, енергийното производство и дистрибуцията, електрониката, автомобилите и климатизацията. Китай е водещият двигател в търсенето на мед, с очаквания за увеличение на дела в световното търсене от 44% през 2013 г. с прогноза до 49% през 2020 година.

През настоящата година реализирахме един от най-мащабните ремонти на основното оборудване в "Аурубис България", което ще осигури безпроблемно функциониране на производството за

следващите десет години. Стойността на инвестицията бе близо 45 млн. евро, разпределени в две основни направления - купуване на ново оборудването и сключване на договори за доставка на материалите, а другото е изпълнение на оборудването и заплащане на труда по време на самите ремонтни дейности, както и някои допълнителни разходи. Смея да твърдя, че в момента нашата компания достигна върховата си позиция от създаването си, но ние не спираме да надграждаме постигнатото.

- Как се справяте с натиска на ниските цени от азиатските пазари? Кое е конкурентното предимство на произведеното в Европа и в България?

- Можем да предположим, че вероятно цената на медта през следващите години ще се увеличава. Причината за това е, че разходите за добив ще нараснат и трябва да се покриват. Ако това не стане, мините ще трябва да намалят производството, което веднага ще ограничи доставките и ще се вдигне цената.

- Бихте ли сравнили периодите преди и след кризата по отношение на инвестициите?

- Важно е да уточним, че никой не ни принуждава да правим тези инвестиции в България. Ние сме избрали да ги правим, тъй като смятаме, че средата е благоприятна. Нашите усилия са насочени към бъдещето. Моята основна роля е нашата компания да е добре подготвена организация, която да се справи с предстоящите предизвикателства. От техническа гледна точка трябва да се погрижим заводът да разполага с най-високите и модерни технологии в нашата област, с фокус върху подобряване на екологичния отпечатък.

- Хората, ресурсите или околната среда поставяте като основен фокус на социално отговорните ви програми?

- Нашият основен фокус са нуждите на хората и не ги разделяме. Последователната ни социална политика се реализира чрез партньорски програми с общинските ръководства на гр. Пирдоп и гр. Златица, които се изпълняват на годишна база и отговарят на социалната политика на компанията и приоритетните нужди на съответната община. Основните ни приоритети са: хора в неравностойно положение, образование и талантливи деца, спортни инициативи, културни проекти и други. За последните 10 години сме направили дарения на стойност над 6 млн. лева.

- За вас кой е неоползотвореният потенциал за развитие на металургията и какви са перспективите за устойчив възход на сектора у нас?

- Основен приоритет на фирмите в нашия бранш през последните години е да подобряват конкурентоспособността на производството чрез инвестиции в съвременно оборудване и технологии, да повишават производителността и качеството на продукцията, енергийната ефективност, опазване на природата и създаване на добра работна среда. Това са и нашите бъдещи планове за устойчив възход и просперитет на компанията, за да отговорим на потребностите на днешното и утрешното време, за да гарантираме своето устойчиво развитие на най-големия производител на мед и медни продукти в Югоизточна Европа.          

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

През 2025 година изкуственият интелект ще изхвърли емисии въглероден диоксид колкото цял Ню Йорк
Румъния отложи целта си за въвеждане на еврото
На днешната дата, 19 декември. Рождениците днес
Семейство Бекъм ще дари за благотворителност подаръците за дъщеря си
Остро предупреждение от Зеленски на фона на решаващи разговори в ЕС за руските активи
Премиерът на Белгия: Ще е срам за ЕС, ако лидерите не се договорят за финансиране на Украйна
Колко пари са необходими, за да преживяваме
Заради токсичния смог: училищата в Сараево наредиха на децата да останат в класните стаи