Казвам. Искам. Правя. Всъщност какво правя? И какво искам?

Казвам. Искам. Правя. Всъщност какво правя? И какво искам?

По-ангажираните служители имат средно с 25% по-малко отсъствия от работа, по-висока производителност, по-малко болнични, по-малко инциденти, свързани с безопасността на работното място. Това показват резултатите от проучването на ангажираността, което Aon провежда от 30 години в компании в цял свят, прави го и у нас от 11. По-високата ангажираност допринася за повече удовлетворени клиенти, по-качествено изпълнение на работата и има пряко отражение върху финансовите резултати на компанията.

Ангажираността на служителите често се бърка с удовлетвореност и отдаденост. Тя показва нивото на психологическа инвестиция и допълнителни усилия, които служителят дава за организацията, за която работи.

Само 50% от служителите знаят какво е ангажираност, показва проучване на Aon. Въпреки това изключително важна първа крачка към изграждането на фирмена култура на ангажираност е запознаването на всички служители с нея и какви са отговорностите за създаването и поддържането є.

Aon определя ангажираността чрез три поведения: Казвам. Искам. Правя. За нас е важно да разберем дали хората в екипите:

- "Казват" положителни неща за компанията си и действат като нейни посланици;

- "Искат" да останат в дългосрочен план;

- "Правят" и влагат допълнителни усилия, за да допринесат за успеха.

В допълнение на ангажираността на служителите проучването измерва удовлетвореността в 14 области, които са от съществено значение за ефективното работно място. Това са репутация, възможности за кариерно развитие, сътрудничество, различия и приобщаване, овластяване/автономия, спомагаща инфраструктура, обучение и развитие, топмениджмънт, управление на представянето, възнаграждение и признание, преки ръководители, таланти и служители, работа (задачи/дейности) и баланс работа и личен живот.

Факторите, които имат най-силно влияние върху нивото на ангажираност на служителите през годините, се променят.

До 2010 г. у нас те са по-скоро стабилни, като в топ 3 са удовлетвореността от възможностите за кариерно развитие, репутацията на компанията и признанието, което служителите получават.

От 2012 г. обаче на преден план се появява оценката на представянето като фактор с голямо значение за ангажираността. Важна тежест започва да има и работата и подкрепата от преките ръководители, както и наличните политики и практики в компанията.

И факторът, който излиза на челните позиции след 2014 г., е удовлетвореността от пакета от допълнителните придобивки, които работодателите предоставят на своите служители.

Интересна тенденция се наблюдава при ангажираността и годините стаж в компанията. През 2016 г. нивото на ангажираност на новопостъпилите служители е 75%. Това не е изненадващо - всеки избира новото си работно място с ентусиазъм, мотивация и определени очаквания. Какво обаче се случва след първите три месеца? Нивото на ангажираност спада с повече от 10% и през следващата година в компанията то е 64%. Такъв спад не се наблюдава сред компаниите, класирани като "Най-добри работодатели" в проучването на Aon. След първите три месеца нивото на ангажираност спада едва с 2% - от 83 на 81%.

Най-много след първите три месеца спадат удовлетвореността от топмениджмънта, подкрепата от преките ръководители и признанието, което служителите получават. Често съществуващите системи за кариерно развитие са добри само във вид на писмена процедура и правила. След първите три месеца в компанията едва 43% от анкетираните служители споделят, че има система за кариерно развитие. Когато не виждат своето развитие в компанията, тяхната ангажираност спада. Само 51% считат, че компанията открива и развива талантливите си служители, и 50% се съгласяват, че повишава тези, които допринасят най-много за успеха є. Остава усещането, че добре свършената работа и постигането на поставените цели не са критерии за професионално израстване и по-добро възнаграждение.

Най-сигурни на пазара на труда в България са служителите от ИТ и аутсорсинг сектора. "Ако трябва да си търся работа сега, бързо бих си намерил" - 83% от служителите в ИТ са напълно съгласни с това твърдение, както и 75% от аутсорсинг индустрията. Най-склонни да си търсят работа в чужбина са служителите от сектор "Производство" и "Транспорт и логистика".

Източник: Списание "Мениджър"

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

5-минутно упражнение може да удължи вашия живот и да ви направи по-успешни
Астрономи откриха неизвестна досега квазилуна близо до Земята
Полша спря търговски трафик за 25 млрд. евро между ЕС и Китай със затварянето на границата с Беларус
Имението на прочутия режисьор Дейвид Линч в Холивуд се продава за 15 милиона долара
Децата ще могат да подават сигнали за насилие през специално приложение
Поемете контрола върху историята на вашата марка
На днешната дата, 19 септември. Рождениците днес
Създайте дома на мечтите си: Елегантност и функционалност в перфектен баланс