В битката за таланти побеждават най-смелите
Повечето компании все още слагат изграждането на работодателската марка под шапката на човешки ресурси. Но тези, които изваждат дейността в изцяло ново направление, излизат едни гърди напред. Истински печелившите, обаче, са тези, които взаимстват от различни практики и смело експериментират. Само така могат да надскочат конкуренцията и да заслужат вниманието на оскъдния брой таланти. По света има много примери за иновации в сферата.
Съдържанието е крал
Представянето на успешни служители е похват, който почти всички компании днес използват в изграждането на работодателската марка. Без проблем различните департаменти си подават ръка, за да генерират съдържание, което да използват. Но има ли място за още по-успешно интегриране на усилията?
adidas са сред най-добрите в създаването и разказването на истории. Те предлагат преживяване. Техният кариерен сайт е не просто онлайн платформа, в която са изредени свободните позиции. Това е един малък свят, в който можеш да се потопиш с часове. За създаването на най-новата им кампания за привличане на таланти – Here to Create, компанията е използвала кроудсорсинг, за да намери идеалния микс от истински истории, които по автентичен начин да покажат духа на adidas – страст, разнообразие, жажда за превъзходство.
Осем истории са разказани чрез видео, текст, интеграция със социалните платноформи на компанията и директно обвързани с релевантни свободни позиции. Чрез видео-съдържанието успешно използват тактиката да вдигнат адреналина. А резултатът е пълно припознаване с някой от героите и необходимост да се докажеш.
Технологична еволюция
Най-лесното поле за експериментиране е развитието и внедряването на технологиите. Все повече фирми се обръщат към тях за постигането на различни цели – да се подобрят процесите, да се ангажират различните аудитории, да се модернизира мониторинга и т.н. Има ли възможност обаче с ограничен ресурс да се постигнат успехи?
Arval, компания за отдаване на коли под наем, успява да въвлече всичките си 750 служители в 3 държави в създаването на новата им кампания за привличане на служители - The Journey Makers. За целта инсталира екрани във всеки офис и ги свърза със специално разработена чат платформа. Всеки служител дистанционно може да сподели мнение и да генерира съдържание.
Иновации и в каналите за достигане до таланти
Въпреки че в България се изпитва болезнен недостиг на способни кадри във всяка една сфера, повечето компании разчитат на стари методи или добре изпитани практики. Някои възлагат изграждането на стратегии за позиционирането на работодателската марка, малцина са обаче смелите, които търсят нов подход. Има ли място за иновации и у нас?
Миналата година технологична компания в сферата на информацията и данните ни се довери да разработим нов канал за комуникация с потенциални служители. Създадохме екип от специалисти в различни области – Employer Branding, Talent Acquisition и Behavior Science. Разработихме пилотна програма за комуникация на новото им EVP (Employer Value Proposition), като фокусът ни беше да изградим сред тези служители на компанията, които имат пряк контакт с таланти в сферата, умения да представят уникалността на организацията по автентичен начин.
В рамките на проекта изградихме по-добро разбираме сред участниците каква е аудиторията – как тя се различава, какво я мотивира, как да разпознаят отделните сегменти. В процеса на работа създадохме автентично съдържание, което от своя страна предостави добавена стойност на т.н. преживяване на кандидата. Разработихме и проиграхме с участниците потенциални ситуации, като им предоставихме конкретни методи за завързване и поддържане на разговора. Така изградихме методи за поведение, които могат да бъдат отключени в реална среда.
В този проект успешно обединихме техники и похвати от маркетинга, продажбите, поведенческата психология, както и нови обучителни методи като учене чрез преживяване и самооценка. В резултат 79% от участниците потвръдиха, че използват наученото, за да привличат кандидати за работа във всяка удобна ситуация. Доброволците за участие на събития, на които да представят компанията, нараснаха с 42%. Новаторската комуникация към външната аудитория значително подобри конкурентността на компанията и то в един от най-диманичните и предизвикателни сектори – ИКТ.
Подходът беше развит и успешно приложен сред още две компании, които оперират в различен сектор и таргетират коренно различни аудитории. С това затвърдихме, че разработената програма е устойчива и достатъчно гъвкава, за да подлежи на индивидуализиране.
На една крачка от лидерската позиция
Безспорно конкурентната среда и динамиката на пазара на труда изисква от компаниите да бъдат гъвкави и да търсят нови решения за привличане и задържане на таланти. Тези, които залагат на сигурното и използват вече изпитани методи, няма да сбъркат, но няма и да се отличат. Доколко смелостта може да бъде оправдана зависи само от това доколко дадена организация иска да бъде лидер или последовател.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.