Полезни техники за добри идеи

Полезни техники за добри идеи

Брейнстормингът остава един от основните методи за стимулиране на ума на рекламистите и екипите в рекламния бизнес.

Всяка рекламна кампания трябва да започне с добра идея, нали? Но какво се случва, когато раждането на тази идея се бави?

Независимо какви са продуктът или услугата, независимо в кой канал ще бъдат рекламирани (радио, телевизия, печат, онлайн), стартът е най-важен. Много често обаче не е достатъчно да седнеш и да си кажеш, че сега ще го правиш, докато ти хрумне чудесна идея. Затова се използват много, различни техники за брейнсторминг, които стимулират креативния процес.

Авторите в сайта chon.com разказват за няколко от тях, които биха могли да бъдат полезни и на други професионалисти, извън рекламата, за по-бързо раждане на творчески идеи.

Ето какви са:

• Кубичната перспектива. Тя стимулира участника в брейнстормига да погледне идеята от 6 различни гледни ъгъла и да реши дали е добра или не. Запишете идеята си. След това я приложете към 6 критерия: опишете я, сравнете я с нещо друго, асоциирайте я, анализирайте я, представете си я приложена на практика и след това опитайте да измислите всички възможни начини да й се противопоставите и да я оспорите.

• Изброяването на точки (Bullet Points). Тази техника е полезна когато вече има една идея и тя трябва да се разшири. Пише се основната тема или идея най-отгоре на бяло табло и след това се изписват отдолу вертикално всички други асоциации и думи, които хрумват от нея, изброени с точки. Практиката е подобна на тази на доктор Хаус от едноименния американски сериал, който изписва един под друг на бяло табло с маркер симптомите, за да сглоби пъзела и да разбере коя е болестта. Друг метод, който с визуалната си постройка стимулира появата на нови и нови идеи според авторите в chron е този със създаването на мрежа. В центъра й, в кръг се изписва основната идея. След това около нея се записват асоциациите свързани с линия към основната под формата на слънце.

"Клоуните" - новата реклама на Audi, която се хареса на феновете

• Свободното писане. Това е най-простичката и най-фундаментална техника на брейнсторминга, но много често работи. От нейното приложение много често възниква първоначалната идея на маркетинг кампанията. Вземете бял лист хартия и без да се замисляте напишете всичко, което ви хрумва на секундата във връзка с този продукт или услуга. Не се тревожете какво пишете и дали го пишете правилно. Само пишете каквото ви дойде на ум. Направете го в рамките на 10 минути. След това прегледайте каквото сте записали.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Премиерът: Не е време за избори
Студени досиета: Синът на основателя на Mango е заподозрян за убийството му преди година
Кристиано Роналдо е най-високо платеният футболист в света
Ключовите двигатели на икономическия растеж в България и Югоизточна Европа
Лидерите на ЕС искат бързи действия за отключване на замразени руски активи за финансиране на Украйна
АПИ опитва да приключи всички ремонти по магистралите до края на месеца
Краят на октомври наближава, а Бюджет 2026 все още го няма. Лакомство или пакост?
Понижения на борсите в Европа на фона на загубите в банковия сектор*