Техниката на кубичната перспектива
Всяка рекламна кампания трябва да започне с добра идея, но какво се случва, когато тази идея се бави?
Независимо какви са продуктът или услугата, или в кой канал ще бъдат рекламирани (радио, телевизия, списания, вестници, онлайн), стартът е най-важен.
Брейнстормингът е една от основните техники за стимулиране на ума сред рекламистите. Много често обаче не е достатъчно да седнеш и да си кажеш, че ще го правиш, докато ти хрумне чудесна идея. Затова съществуват много, различни техники за брейнсторминг, които стимулират креативния процес. Авторите в chon.com разказват за няколко от тях:
Кубичната перспектива. Тя стимулира участника в брейнстормига да погледне идеята от 6 различни гледни ъгъла и да реши дали е добра или не. Запишете идеята си. След това я приложете към 6 критерии: опишете я, сравнете я с нещо друго, асоциирайте я с нещо, анализирайте я, представете си я приложена на практика и след това опитайте да измислите всички възможни начини да й се противопоставите и да я оспорите.
Изброяването на точки (Bullet points). Тази техника е полезна, когато вече има една идея и тя трябва да се разшири. Пише се основната тема или идея най-отгоре на бяло табло и след това се изписват отдолу вертикално всички други асоциации и думи, които хрумват от нея, изброени с точки. Практиката е подобна на тази на доктор Хаус от едноименния американски сериал, който изписва един под друг на бяло табло с маркер симптомите, за да сглоби пъзела и да разбере коя е болестта. Друг метод, който с визуалната си постройка стимулира появата на нови и нови идеи според авторите в chron е този със създаването на мрежа. В центъра й, в кръг се изписва основната идея. След това около нея се записват асоциациите свързани с линия към основната под формата на слънце.
Свободното писане. Това е най-простичката и най-фундаментална техника на брейнсторминга, но много често работи. От нейното приложение много често възниква първоначалната идея на маркетинг кампанията. Хванете бял лист хартия и без да се замисляте, напишете всичко, което ви хрумва на секундата във връзка с този продукт или услуга. Не се тревожете какво пишете и дали го пишете правилно. Само пишете каквото ви дойде наум. Направете го в рамките на 10 минути. След това прегледайте записките си.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Премиерът на Малайзия: Завод за магнити ще стимулира сектора на редкоземните елементи
Бизнес |Шефът на ExxonMobil: Законът на ЕС за устойчивост може да сложи край на дейността ни в Европа
Енергетика |Белгия инвестира спешно 50 млн. евро в средства за противодействие на дронове
Свят |Европейските пазари започват ноември с ръст*
Финанси |Ръководителят на Standard Chartered очаква блокчейн технологията един ден да захранва почти всички глобални трансакции
Финанси |Как да научите мозъка си да преодолее перфекционизмa?
Техники за успех |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 3 до 9 ноември
Хороскоп |Тръмп: Не вярвам да влезем във война с Венецуела, но дните на Мадуро като президент са преброени
Свят |България е единствената страна в ЕС, която събира за рециклиране толкова устройства, колкото продава на пазара
Технологии |САЩ искат повече държави да използват долара. Кои са кандидатите?
Финанси |Интернет бе създаден тази седмица през 1969 г. - и веднага се срина
Технологии |От утре пускат поетапно парното в София
Общество |На днешната дата, 3 ноември. Ден на българския художник
На днешната дата |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.