Колонката на Ричард Брансън: Подгони идеята както куче топка за тенис

Колонката на Ричард Брансън: Подгони идеята както куче топка за тенис

Въпрос: Аз съм на 44 години и съм сред многобройните ваши редовни читатели по света. На моята възраст, с ангажиментите ми на майка и съпруга, какви стъпки, трябва да направя, за да започна успешен бизнес? Имам много идеи, но искам да стартирам бизнес, който изпълва сърцето ми със страст и впряга уменията, които имам. 

Катиа Архона, Панама

Отговор: Основните умения, които се изискват, за да бъде човек предприемач, са страст, решителност и способност да се учи по време на работа. Тези умения не зависят от възрастта, образованието или позицията, ето защо всеки може да стане предприемач. 

Спомена, че си майка - поздравления! Това е фантастично, понеже да бъдеш майка е качество, което можеш да използваш като твое предимство в бизнеса. 

В модерния свят хората са по-заинтересовани от всякога от историите зад продуктите, които купуват. Те искат да знаят произхода на компаниите, на които гласуват доверие. Така че, когато дойде време да маркетираш бизнеса си, представи се каква си - усилено работеща майка, която има страст към продукта или услугата, които предлага. 

Virgin винаги е бил предизвикателен бранд и в миналото ние никога не сме имали бюджет, с който да се състезаваме с големите организации. Ето защо аз обикновено се поставям в сърцето на всяка маркетингова кампания - независимо дали е прелитане през Атлантическия океан в балон с нагорещен въздух, за да промотирам Virgin Atlantic, или слизане с двойно въже от покрив в Palms Casino Resort в Лас Вегас, за да отпразуваме старта на нов маршрут за Virgin America.

Клиентите отговориха позитивно на нашите инициативи, защото видяха, че хората зад Virgin са просто това - нормални хора. Те почувстваха, че могат да ни се доверят и ние трябваше да заживеем с това доверие, към което продължаваме да се стремим всеки ден. 

Клиентите освен това искат да се уверяват, че компанията се свързва с техните идеи. Потребителите са далеч по-социално отговорни, отколкото много брандове си мислят. Затова, увери се, че поставяш целите на компанията на централно място. Увери се, че мисията ти е повече от това да печелиш пари и дай възможност на хората да разберат защо е така. 

Спомена, че имаш няколко бизнес идеи, но за да бъдеш истински успешна, трябва да избереш тази от тях, към която имаш най-голяма страст. Да управляваш свой собствен бизнес не е работа от 9 до 5. Това е начин на живот. Избери това, което ще ти е приятно да правиш дълго време. Никак не е случайно, че стартирах Virgin Records в 20-те си години, когато се интересувах много от музика или, че когато напреднах с годините и започнах повече да се интересувам да остана здрав, създадохме Virgin Active.

Един от начините да определиш коя идея е най-добра, е да мислиш като куче, което гони топка за тенис. По мой опит, всички кучета обичат да гонят тенис топки (нашето поне със сигурност!). Без значение какво е намислило кучето, или какво друго се случва, ако хвърлиш една топка за тенис, то ще я преследва докато я хване. Помисли каква ще бъде твоята топка. От всички твои бизнес идеи, коя хваща вниманието ти, без значение какво правиш? Това е идеята, която трябва да преследваш. 

Щом решиш върху каква идея да се фокусираш, следващото нещо е да намериш доказателства, че тя може да работи. Един начин да го направиш е да запишеш всичко на хартия като бизнес план. Можеш и да свалиш един модел за бизнес план безплатно чрез Virgin StartUp - нашата неправителствена организация за предприемачи. 

Нашият план се фокусира върху пазарни изследвания и старт от нещо малко. Така че помисли за едно нещо, което можеш да направиш и да го тестваш дали има място на пазара. Може да направиш Facebook или онлайн проучване. 

С идеите, които имаш и със семейството, което да те подкрепя, ти си в добра позиция да изследваш различни бизнес възможности. Сега само имаш нужда да подгониш топката за тенис, да изградиш доверие сред клиентите си и да докажеш, че идеята ти може да работи, преди да скочиш в нея. 

***

Всеки читател на „МениджърНюз“ може да задава своите въпроси към Ричард Брансън на имейл: RichardBranson@nytimes.com. Сътрудниците на световно известния предприемач съветват да посочвате името си, страната, имейл-адреса и сайта където четете колонката.

© 2017 Ричард Брансън (Разпространява се от The New York Times Syndicate)

СОБСТВЕНИЦИТЕ НА ПРАВАТА THE NEW YORK TIMES SYNDICATE ПРЕДУПРЕЖДАВАТ, ЧЕ НИКАКВА ЧАСТ ОТ КОЛОНКИТЕ НА РИЧАРД БРАНСЪН НЕ МОЖЕ ДА СЕ ИЗПОЛЗВА, КОПИРА И ПРЕРАЗКАЗВА без тяхното изрично писмено съгласие. Текстовете на Ричард Брансън в България се регулират по принципите на авторското право. 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ