Екипен дух и открита комуникация
Част от нашата култура е да оценяваме и отдаваме нужното признание за всяко постижения, независимо от това колко голямо е, споделя Kлаудия Часар Торкар, изпълнителен директор на ALD Automotive България*
- Госпожо Торкар, вие сте словенка, ALD Automotive е френска компания, а пазарът, на който оперирате, е български. Как съчетавате тези три култури?
- Това е много интересен въпрос. Говорейки за ALD - това е международна компания, която е част от групата "Сосиете Женерал" и която се ръководи от мениджъри от различни националности. В световен план ALD се управлява в дух на открита комуникация, с ясно определени ценности, корпоративни правила и зачитане на различните култури и националности, които са част от нашето работно ежедневие.
Oценявам България и мисля, че всеки ден се справям доста успешно с културните особености. За мен най-голямото предизвикателство е в личен план, тъй като на практика живея в две различни държави. Прекарвам по-голямата част от работната седмица тук, в София, и пътувам почти всеки уикенд при семейството си в Любляна. Стремя се да прекарвам колкото е възможно повече време в България - за мен тя е една красива страна с прекрасни хора. Наслаждавам се истински на общуването си с тях.
- Хора с какво образование и опит стават най-добрите търговци на оперативен лизинг?
- От една страна, търсенето на подходящи хора в България е много приятна задача, тъй като тук има голям брой специалисти с добро образование, с отлични професионални познания във всички възможни области и владеене на английски език. От друга страна обаче, поради много ниския процент на безработицата в страната откриването на правилните хора е истинско предизвикателство.
Нашият подход е да избираме хора с подходящо поведение, ангажираност към общоприетите цели, които са в синхрон с нашите корпоративни ценности, и ако е възможно - с опит в същата или подобни бизнес сфери. Да се открият специалисти, отговарящи на всички тези характеристики, е доста трудно, тъй като ние сме единственият международен доставчик на оперативен лизинг с включени услуги на българския пазар. За нашия бизнес са необходими хора с много специфични умения, за да могат да се справят успешно с ежедневната си работа.
Говорейки конкретно за профила на един търговец, освен вече споменатото търсим проактивни, самостоятелни и мотивирани хора, които да подхождат с разбиране към клиента, за да разберат по-добре неговите нужди. За да може да бъде предложено подходящо решение спрямо всеки клиент, колегите следва да имат клиентски ориентиран подход, да притежават нужните личностни качества и не на последно място - екипен дух и почтеност.
- Коя е магическата спойка между хората ви и клиентите, на която държите и с която не бихте искали да се прави компромис?
- Според мен в ALD това е силният екипен дух, който оказва влияние и върху отношенията ни с нашите клиенти. Основната връзка между хората, правещи какъвто и да е бизнес, е усещането за екипност, взаимно уважение, доверие и положителна енергия. Друг много важен принцип, който следваме в работата си, е винаги да сме прозрачни с клиентите, като държим на отношенията на лична неприкосновеност, за да можем ежедневно да гарантираме безупречно качество на услугите. За тази цел основният ни фокус е върху професионалното управление на клиентските профили.
- Как отпразнувате постиженията в екипа?
- Дружеството ни започна работа в България през 2014 г. След две придобивания и включването в екипа на много нови колеги мисля, че екипът успя да заработи като едно цяло, посрещайки всички предизвикателства, с които компанията се сблъсква. Наградата и признанието започват в рамките на компанията, екипният дух е една от основните ценности в нашия бизнес и включва всеки служител в нашата организация. Ние сме международна компания и част от нашата култура е да оценяваме и отдаваме нужното признание на всяко постижение, независимо колко голямо е то. Понякога се случва да имаме такива поводи доста често, дори всеки месец, като се оценява личният принос на всеки отделен служител. Получаването на признание, взаимното доверие в екипа, както и делегирането на повече отговорности и правомощия са много силен мотиватор за нашите служители.
- От мениджърска гледна точка каква е разликата дали ще изпратите служител на командировка с цел обучение в чужбина спрямо решението тренингът да се проведе в България?
- ALD в България е част от група, която присъства в 43 държави и е световен лидер по отношение на своето покритие. Това дава възможност на нашите служители да пътуват до ключови държави от Групата, където да се запознаят с най-добрите практики и да се обучават в тях. Този специфичен експертен опит винаги дава допълнителна увереност на нашите служители, тъй като това обучение не е предназначено само за новопостъпилите, а за всички колеги и е един постоянен процес.
При локалните обучения това е ежедневен процес. За да възприемаме най-добрите практики от западноевропейските страни, които да внедрим в България и така да запазим позицията си на иноватор, е необходимо постоянно да пътуваме и обменяме опит. Това за ALD е важно предвид услугите, предлагани от дружеството на българския пазар и сложността и развитието на мобилните решения в световен мащаб.
- Пред вас стоят две личности - единият е талантлив специалист, който отговаря на всички критерии да бъде нает, но се колебае дали да приеме офертата ви за работа, а другият е опитен служител в компанията, който си подава молбата за напускане - какво ще кажете на единия и съответно на другия?
- Това зависи от причините в конкретния случай - както относно колебанията за присъединяване към нашия екип, така и за решението за напускане. Едва когато знам причината, мога да определя и подхода.
- Какви планове за развитие на бизнеса имате през 2018-2019 г. и от тази перспектива какви кадри ще са ви необходими?
- ALD България работи като компания със сериозен опит благодарение на факта, че е част от една голяма международна група с дългогодишна история в България. От друга страна, ние сме все още много млада компания в един слабо развит пазар на оперативен лизинг в страната в сравнение със западноевропейските пазари.
В момента се стремим към подобряване и усъвършенстване на нивото на услугите, които предоставяме на клиентите си. Като стартираща компания успяхме да запазим много силен предприемачески дух, който за нас е допълнителна движеща сила за бъдещото развитие на бизнеса с фокус върху органичния растеж.
Ние сме отдадени на иновациите и постоянно предлагаме нови продукти и услуги на пазарa. Стремим се да следваме тенденциите при другите по-развити пазари в нашия сектор, като целта е да затвърдим водещата си роля по отношение на пазарния дял и позицията си на иновативна компания. За да постигнем това, ние сме отворени за мотивирани, проактивни, енергични, гъвкави и ориентирани към целта компетентни хора, които ще могат допълнително да бъдат носители на нашата култура на иновации, отговорност, ангажираност и екипен дух, за да постигнем заедно нашите цели.
Венцислав Савов, сп. "Мениджър
***
*ALD AUTOMOTIVE е част от френската финансова група "Сосиете Женерал". В световен мащаб управлява над 1,4 млн. автомобила и е лидер в бизнес сферата на оперативния лизинг. Присъства в 55 страни, като в 43 от тях с директни представителства. ALD Automotive България е дружество, специализирано в оперативен лизинг с включени услуги и управление на автопаркове на българския пазар.
За почти четири години на българския пазар компанията вече управлява автопарк от близо 4500 автомобила. Това отрежда на компанията водещия дял от над 25% на местния пазар на оперативен лизинг с включени услуги.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.