Колонката на Ричард Брансън: Позволи на твоята личност да заблести
Въпрос: Преди десетилетия, преди да станете това, което сте днес, хората опитваха ли се да се възползват от вашата любезност, смятаха ли ви за наивен. Аз съм фотограф и имам такъв проблем. Искам да ви питам как да измеря колко приятелски да се държа с клиенти и колеги, без от това да загубя авторитет и без да ги огорчавам.
Мона Макела, Сиатъл
Отговор: Мона, сега, повече от всякога, светът има нужда от добри, щедри и внимателни бизнес лидери. Да бъдеш мил и любезен не е слабост, не е знак за наивност и не е черта, от която другите могат да се възползват. Приятелското отношение ще те отведе на много повече места в живота и в бизнеса, отколкото ако бъдеш заядлива и незаинтересована.
Писал съм за това и преди: когато първоначално стартирах бизнеса, често ми се присмиваха за моя подход. На 16-години знаех много малко за превръщането на продукт или услуга в успех. Нямах никаква идея как да правя нещата по правилния начин, така че ги правех по моя начин. Започнах да задавам въпроси, които по-опитни хора в бизнеса често смятаха за тъпи. Те ме гледаха високомерно и се подиграваха на възрастта, на оптимизма и на идеите ми.
Спомням си, че веднъж бях на среща с едни инвеститори, обяснявайки моя визия за бизнес начинание - списание Student. Аз виждах нещата така - да представяме информация и оферти за ваканции, хотели, транспорт - всички типове услуги, за които най-много ги е грижа студентите. Гледах на Student като цял набор от услуги. Инвеститорите ми се изсмяха, смятайки ме за наивен. Но в бъдеще, със същата тази моя голяма визия, ние направихме Student успешно списание. Моята идея беше да разтърсим индустрията чрез поддържане на забавно, грижовно, провокиращо промяна отношение. Използвахме същия подход, за да разтърсим и други индустрии. (Предполагам, че са ни се изсмели последно за Virgin!)
Освен това, моето вечно приятелско отношение беше съчетано с дислексия. Моята дислексия често водеше до това хората да ме възприемат по определен начин. Но както, се казва в старата поговорка, никога не съди за книгата по корицата й. Моята приветливост и склонност към простота ми помогнаха да мина от управляването на национално списание за младежи, до ръководенето на музикален лейбъл, три авиолинии и дори до компания за космически пътувания. Помни: песимизмът и прекомерното усложняване на нещата могат да ти попречат да видиш по-обширната картина и да създадеш иновация.
Ако твоето приятелско отношение прави работата ти далеч по трудна, или влагаш твърде много енергия в даден проект, тогава трябва да се научиш да дискутираш очакванията от началото и да поставяш крайни срокове. Всички предприемачи трябва да умеят да правят тези неща - да управляват времето и ресурсите си добре, което директно ще им донесе успех в бизнеса.
Представям си, че като фотограф, работата ти често е съпътствана от много емоционална привързаност към клиенти. А като творчески човек, ти сигурно гледаш на бизнеса по емоционален начин. Но да работиш в творческа индустрия не означава, че не можеш да дискутираш бизнес въпроси по "бизнес начин". Въведи стратегия, която ти помага да управляваш очакванията на клиентите и също така да изпълняваш крайните срокове в рамките на бюджета. Но не позволявай на всичко това да разводни твоя приятелски подход, или да те спре да бъдеш състрадателен и свестен човек.
Позволи на твоята личност да заблести. Най-великите бизнес лидери в света като цяло са големи личности и имат страхотни способности да общуват - черти, които са подпомогнати от приятелското отношение и състраданието.
След като прекарах пет десетилетия в бизнеса, работейки в много различни индустрии и срещайки се с много хора от всички пътеки на живота, научих, че е важно да се отнасям към другите хора така, както бих искал те да се отнасят към мен. Това е моето златно правило в бизнеса и в живота, и нещо, което окуражавам да правят всички около мен.
Позитивността е заразителна и тя стимулира невероятни идеи, проекти и сътрудничества, които движат света напред.
Така че продължавай да се усмихваш, продължавай да се смееш и продължавай да бъдеш дружелюбна, Мона. Помни: Ако съдим за себе си по способността ни да се променяме, за да се впишем сред околните, ние никога няма да изпъкнем и да се отличим.
Всеки читател на „МениджърНюз“ може да задава своите въпроси към Ричард Брансън на имейл: RichardBranson@nytimes.com. Сътрудниците на световно известния предприемач съветват да посочвате името си, страната, имейл-адреса и сайта където четете колонката.
© 2017 Ричард Брансън (Разпространява се от The New York Times Syndicate)
СОБСТВЕНИЦИТЕ НА ПРАВАТА THE NEW YORK TIMES SYNDICATE ПРЕДУПРЕЖДАВАТ, ЧЕ НИКАКВА ЧАСТ ОТ КОЛОНКИТЕ НА РИЧАРД БРАНСЪН НЕ МОЖЕ ДА СЕ ИЗПОЛЗВА, КОПИРА И ПРЕРАЗКАЗВА без тяхното изрично писмено съгласие. Текстовете на Ричард Брансън в България се регулират по принципите на авторското право.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.