По-опасните грешки на лидера
Независимо от това колко талантлив или съвестен може да бъде един лидер, всеки прави грешки.
Ако обаче се вгледаме по-дълбоко в грешките си, ще открием, че те мога да бъдат разделени на две отделни категории.
Първите са тези, за които се сещаме на първо място, когато чуем думата грешка. Нещо, в което се проваляте, осъзнавате и никога повече не повтаряте.
Втората категория обаче е много по-опасна. В нея попадат грешките, които човек дори не осъзнава, че прави.
Това са 7 грешки, които лидерите правят често. Научете се как да ги разпознавате, за да може да ги избягвате.
1. Не делегират
Едно от най-трудните неща за лидерите, особено за перфекционистите, е да делегират работата си на други хора. Никой не може да се справи с всичко сам. Най-лошите лидери са тези, които опитват да го направят.
2. Не общуват
Когато давате ясна и точна информация на вашите служители, вие им позволявате да вземат информирани решения, които в крайна сметка засягат състоянието на компанията. Когато хората ви не са достатъчно добре запознати с даден проблем, те изобщо не могат да вземат решение.
3. Предпочитат бързото решение
Въпреки че краткосрочните решения са необходими от време на време, лидерите, които постоянно избират бързото решение, вместо да адресират дългосрочните проблеми, не допринасят с нищо за развитието на компанията.
4. Противопоставят се на промяната
Модерният свят е изключително динамичен. Неспособността да бъдете в крак с последните промени ви прави неконкурентноспособни. Внесете иновацията, която искате да видите във вашата област или най-малкото поне следете това, което се случва в момента.
5. Не разбират целите на своите служителите
Когато не знаете какви са вижданията и интересите на вашите служители няма как да определите какво е най-доброто за тях. Като техен лидер, вие трябва да знаете какво точно желаят хората от вашия екип, за да им помогнете да го получат, докато те дават най-доброто то себе си, за да реализират целите на компанията.
6. Пренебрегват постиженията
Ако нечий проект се превърне в голям успех, правилната реакция е да възнаградите човека, който стои зад него за добре свършената работа, а не просто да го подминете като даденост. Отдаването на заслуженото за важните постижения е от ключово значение, защото то мотивира и вдъхновява хората да бъдат колкото се може по-добри.
7. Прекалено са сериозни
Превърнете работното място в пространство, в което хората са щастливи. Това ще направи работата по-забавна и приятна за всички.
Питър Икономи, автор на бестселъра „Managing for Dummies, The Management Bible, Leading Through Uncertainty“, за inc.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.