7 знака че сте лидер, който хората биха последвали

7 знака че сте лидер, който хората биха последвали

Понякога може да е трудно да преценим как се справяме като шеф.

Отчетите не показват негативното ни влияние върху ефективността на служителите, или пък това, с което се справяме най-добре, и което те биха искали да правим по-често. Най-доброто решение тогава е да ги попитаме директно и да поискаме искрена оценка от тях. Откъде, обаче, да започнем?

Тук следват 7 знака, определени въз основа на научни изследвания и експертно мнение, които показват, че вършите страхотна работа по сплотяването и мотивирането на вашия екип.

Преценете доколко всяко едно от тези качества, или начин на поведение, е характерно за вас, и потърсете мнение на служителите си, за да видите дали представата ви съвпада с тяхната.

1. Позитивни сте.

Проучване от 2015 година показва, че щастливите хора са по-ефективни лидери. Причината идва от факта, че те са по-склонни да използват „трансформационно лидерство“, което означава, че са особено добри във вдъхновяването и мотивирането на своите служители, както и в интелектуалното им стимулиране.

Друг интересен резултат от изследването твърди, че позитивността е по-добър показател за ефективността на лидерите дори и от екстровертността, която обикновено се асоциира с успешните шефове.

Това не означава да започнете да се усмихвате изкуствено и да се смеете на всяка офис среща. Тези данни ще бъдат от полза най-вече за хората, които търсят да назначат бъдещи лидери.

2. Не се страхувате от промяната.

Младите мениджъри са възприемани като по-ефективни от по-възрастните си колеги, според проучване, което включва повече от 65 000 ръководители, организирано от консултантската агенция за развитие на лидери Zenger/Folkman.

Питате се защо? Младите са по-отворени към новото.

Според агенцията, относителната липса на опит при по-младите може да означава, че те са по оптимистично настроени към промените, които се предлагат, и са по-склонни да правят реформи.  

3. Станали сте спокойни и предвидими. 

Технически терминът е „емоционална зрялост“, което означава да бъдеш стабилен, любезен и съвестен.

„Най добрите мениджъри в света са стабилни, а не емоционални, последователни, а не хаотични, учтиви и внимателни“, пише Томас Чаморо-Премузик, професор по бизнес психология, в Harvard Business Review. 

Смята се, например, че това може да е причината главният изпълнителен директор на Google Сундар Пичай да е толкова успешен. За разлика от „емоционално нестабилния“ Стив Джобс, Пичай е предвидим и скромен. Той предпочита да стои далеч от светлината на прожекторите.

Ако искате да поведете екипа си по пътя към величието, най-разумният избор е да последвате примера на Пичай, а не този на Джобс.

4. Почтени сте.

Чаморо-Премузик също така предполага, че почтеността е ключов компонент от ефективното лидерство. Неетичните действия могат единствено да подкопаят репутацията на мениджъра и тази на организацията, за която работи.

Психологът Травис Брадбъри подчертава няколко капана, които могат да поставят почтеността на един лидер под въпрос. Един от тях е мисълта, че всичко се върти около него. По-добре е той активно да настоява за критики и въпроси, отправени към начина му на работа. Друга клопка се крие в микроменажирането. Разберете, че продуктивността изглежда по различен начин за лидерите и за отделните служители. Дайте възможност на хората сами да се справят с работата.

5. Работите усърдно.

Според дългогодишни изследвани, добросъвестността (склонността да бъдете организирани и трудолюбиви) е една от най-важните черти, от която зависи успехът. Съвестните хора са по-склонни да бъдат мениджъри и е по-вероятно да бъдат добри в своята работа.

6. Имате ясна визия и идеи. 

Друго изследване на Zenger/Folkman открива, че най-важното качество на иновативните лидери е способността „ясно и точно да опишат своята визия за бъдещето“.

Разработването и изпълнението на тази визия, обаче, е по-лесно на думи, отколкото на дела.

Сюзан Бейтс, лидерски консултант и автор, заявява, че при нея идват мениджъри, които нямат идея за бъдещето или способност да опишат картината, която искат да реализират, да разпознаят настоящите и бъдещите тенденции и да направят така, че всички да са на една и съща страница.

Една стратегия, която Бейтс използва, за да помогне на тези лидери, се нарича „Голямата Идея“. Тя свежда сложни за разбиране идеи и концепции до ясни и убедителни изказвания в не повече от 25 думи, които да изразят тяхната визия. Изказването трябва да има три части: предложение, резултат и ползи.

7. Уважавате колегите си. 

Проучване, включващо близо 20 000 служители по цял свят, установява, че най-важната лидерска черта за създаване на добри взаимоотношения е проявата на уважение.

„Служителите, които се чувстват уважавани от своите лидери, са 55% по-отдадени на своята работа и шансът те да останат в настоящата си организация е 1.1 пъти по-голям“, пише съавтора на проучването Кристин Поратх за Harvard Business Review.  

Тя отбелязва, че цели 54% от хората в изследването са споделили, че не чувстват уважение на работното място. Препоръчва лидерите да създадат култура на уважение като наблюдават за грубо и непристойно поведение още при първите срещи при наемане на нови лица.  

По материал от Businessinsider.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Тръмп изплаши Европа със стратегията си за национална сигурност. Това не е лошо нещо, смята бивш шеф на ЦРУ
Андрей Бабиш отхвърли варианта Чехия да гарантира заем за Украйна
Ердоган след среща с Путин: Мирът не е далеч
Тази година се очертава като най-добрата за акциите на европейските банка. Какво вещае 2026 година?
Експерти откриха причината за огнището на птичи грип в Европа
Британската вълна преживява ренесанс - какви са причините?
Иран вдигна цените на бензина за пръв път от протестите през 2019 г.
Вътрешна продажба акции на SpaceX дава на компанията оценка от 800 млрд. долара преди очакван дебют на борсата