Пет фрази, които лидерите трябва да използват по-често през 2022 година

Пет фрази, които лидерите трябва да използват по-често през 2022 година

Пет фрази, които лидерите трябва да използват по-често през 2022 година

Има предостатъчно думи и фрази, които би било добре да забравим отсега нататък. Не са малко обаче и изразите, които трябва да използваме по-често тази година. Според изследване на Fresh Start Effect човек е по-вероятно да започне нещо ново след почивка, уикенд и дори рожден ден. Така че, ако все още не сте набелязали новогодишните си обещания, помислете за поемането на ангажимент, различен от ходенето на фитнес. Помислете за промяна във вашия език. Ето няколко фрази, които като лидер се ангажирах да използвам по често през 2022 година:

„Нека отменим тази среща“

Според едно прочуване мениджърите на средно ниво в САЩ прекарват повече от една трета от работното си време в срещи. За някои по-висшестоящи ръководители процентът може да бъде дори по-висок. В крайна сметка обаче няма да намерите човек, който в края на кариерата си анализира постигнато и казва, че съжалява за това, че не е прекарвал повече време в срещи. Ако имате нужната смелост, за да преразгледате онези срещи, които реално не носят ползи нито на вас, нито на вашите подчинени, и просто да ги отмените, с времето ще забележите, че екипът ви е станал по-продуктивен и не толкова  изтощен.

„Какво мога да направя, за да ти помогна в момента?

С появата на новия вариант на коронавируса хората отново са завладени от чувството, че пандемията е далеч от своя край. Много родители изпитват трудности в балансирането на работата със семейните задължения. Въпреки че вече изминаха около две години от началото на пандемията, не всички хора и бизнеси са се приспособили към работата от разстояние или хибридните модели. Проявата на загриженост за служителите е особено важна в тези трудни времена. Важно е обаче да бъдете искрени в предложението за помощ и да сте готови да поемете реална отговорност, а не просто да говорите за това.

„Настина те ценя“

Ако искате да запазите най-добрите си служители при настоящия динамичен пазар на труда, трябва да изразявате по-често благодарност и признание за добрата им работа и да бъдете възможно най-конкретния и ясни в посочването на качествата, които цените в хората. Независимо дали става въпрос за имейл, телефонен разговор или похвала по време на среща на екипа, трябва да се уверите, че служителите ви знаят, че работата им не остава неоценена.

„Преосмислям позицията си по този въпрос“

В новата си книга „Think Again“ психологът и професор от Уортън Адам Грант отделя специално внимание на силата, която идва от способността на човек да променя мнението си. Като лидер най-вероятно чувствате огромен натиск да знаете отговора на всеки въпрос и да имате план за всеки сценарии. В резултат много лидери се чувстват завързани за своите виждания и ги третират като неоспорими факти. Аз лично си обещах през 2022 г. да отделям повече време на мнението на другите, особено на онези виждания, които противоречат на статуквото и на моите разбирания за нещата.

„Ето какво научих от грешката си“

От критично значение за работата на всеки лидер е способността му да признава грешките си. Също толкова важно е той да може да си взема нужните поуки от тях. По този начин неуспехите се нормализират и започват да се свързват с уроците, на които ни учат. След скорошна моя грешка аз изпратих на екипа си имейл с подробно описание на всичко, което се бе объркало, както и на нещата, които научих от случката. Това ми помогна не само да осъзная къде точно съм сгрешил, но и даде на служителите ми възможността да ме държат отговорен за коригиране на тази моя грешка.

Речникът на лидера задава тона на работа на екипа, така че е важно да подбирате добре думите, които използвате. Тези няколко кратки фрази могат да ви помогнат да демонстрирате съпричастност, смирение и прозрачност, както и  да помогнат на вашия екип да се развива и расте заедно с вас.

………………..

Кати Бърк за Inc.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ