По-малко его, повече човечност

По-малко его, повече човечност

По-малко его, повече човечност

В продължение на десетилетия проучванията показват, че по-голямата част от служителите не се чувстват ангажирани с работата си. В САЩ например това важи за 70% от работещите.

Всички сме чували, че „хората напускат мениджъри, а не компании“. Въпреки това много компании изглежда не знаят как да се справят с вътрешните си лидерски кризи, които често водят до това, че техните служители са нещастни и демотивирани.

Причината за това е, че много хора, заемащи висши ръководни позиции, все още нямат добра идея за това какво точно е нужно, за да ръководят ефективно други човешки същества.

Най-голямата грешка, която лидерите продължават да правят

В ерата на COVID-19, ваксинационни мандати, загуби на лични свободи и продължаваща несигурност, лидерите трябва да се изправят пред някои неприятни истини за това какво е нужно, за да мотивират и вдъхновят служители си на емоционално и психологическо ниво.

Първият урок за лидерство, който трябва да научат, е че хората не могат да дават най-доброто от себе си, когато работят в среда, изпълнена със страх и напрежение. При традиционните структури на управление от миналото, страхът бе един от основните „мотиватори“ в работата. Днес обаче знаем, че той не е особено ефективно средство за насърчаване в работата. Днешната социална икономика е задвижвана от служителите, поради което добрите лидери правят всичко по силите си, за да изтласкат страха от атмосферата и да създадат среда, в която подчинените им се чувстват в безопасност.

Изследванията върху психологическата безопасност показват, че когато лидерите насърчават култура на безопасност, техните компании постигат по-добри резултати. Когато липсва психологическа безопасност, налице страх. А страхът е пагубен за реализирането на пълния потенциал на компанията. Ефектите от осигуряването на психологическа безопасност са огромни и незабавни. Тя позволява на хората свободно да си сътрудничат, да бъдат креативни и да са ангажирани с това, което правят.

И все пак тези неща не се случват във вакуум. Създаването на психологическа безопасност и смазването на страха изискват моделиране на поведението на лидера, така че той да изграждането на доверие между хората.

Ето три начина да изградите повече доверие между вас и вашите служители:

Научете се да приемате обратна връзка

Много лидери избират да се изолират от своите подчинени. Те отказват да ги изслушват, защото се страхуват от това, което може да чуят. Ако сте оставили егото си да ви управлява, то е нормално да подхождате с недоверие към идеи и менения, различаващи се от вашите собствени. Ако искате да бъдете добри лидери,  трябва да поставите егото си под контрол. Добрите лидери полагат целенасочени усилия, за да изслушват своите подчинени. Те са отворени към различни гледни точки и не се страхуват от критики.

Поставете служителите на първо място

Когато говорим за задоволяването на нуждите на другите, всеки лидер трябва да дава приоритет първо на своите служители. Добрите лидери знаят, че най-важните им клиенти всъщност са техните работници. Ако се грижат за своите подчинени и ги обучават, ако им дават възможност за развитие и свобода на действие, то те ще могат да разкрият пълния си потенциал и да се погрижат за вторият най-важен клиент на компанията – хората, които купуват нейните продукти или услуги.

Бъдете човечни

Пандемията накара лидерите да покажат ново ниво на човечност в работата. Много ръководители днес приеха тази промяна към по-голяма откритост и прозрачност, към споделяне на лични и психични проблеми, както и организационни предизвикателства, които могат да засегнат работниците. В миналото беше много по-лесно тези неща просто да бъдат забърсани под килима и игнорирани напълно. Днес нещата са различни. Лидерите виждат ползите от тази прозрачност в лицето на все по-тежки предизвикателства. Те свалят маските и не се страхуват да търсят помощ, дори от своите служители, за да се справят с несигурността, пред която всички сме изправени.

Това, което работниците търсят в наши дни, е лидер, които е естествено и достъпно човешко същество, което следва тези три съвета. Един от позитивите от пандемията е, че тя ни помогна бързо да разберем, че автентичността и съпричастността са се превърнали в ключови принципи за ефективното управление на хората.

……………

Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ