Трудната трансформация

Трудната трансформация

Днес компаниите са изправени пред несигурни времена и значителни трансформации. Това означава, че съвременни лидери също ще трябва да се адаптират към постоянно променящата се среда.

Компаниите, които са най-успешни в дигиталната ера, се ръководят от лидери, които не спират да се учат, да се развиват и променят. Иначе казано, това са лидери, които не се страхуват да нарушат собствения си лидерски подход.

Пол Лейнуанд от PwC и Махадева Мат Мани се гмуркат дълбоко в тази тема в новата си книга „Beyond Digital”, изследваща начина, по който великите лидери трансформират своите организации и играят ключова роля за оформянето на нашето бъдеще. Книгата е базирана на интервюта с главни изпълнителни директор на някои от най-големите и уважавани организации в света, включително Джейн Фрейзър от Citigroup и Франс ван Хаутен от Royal Philips.

В книгата авторите обсъждат няколко парадокса на лидерството и начина, по който лидерите намират баланс. Например, те говорят за лидерски типажи като „технологичен  хуманист“, „скромен герой“ или „почтен политик“ – на пръв поглед противоречиви характеристики. За да успеят лидерите да разберат противоречията в своя стил на управление и да намерят правилния баланс, авторите им препоръчват да работят по няколко неща:

Опознайте себе си по-добре

Честността винаги е важна, особено за лидерите. „Най-успешните от интервюираните лидери са тези, които правят крачка назад и размишляват върху това в какво са добри, от какво се нуждае тяхната организация и в кои области не се справят най-добре и трябва да продължат работят за придобиване на повече компетентност. Те обаче не се задоволяват само със самоанализ. Те събират информация и търсят обратна връзка от всички – шеф, колеги, клиенти, приятели и роднини“, казва Лейнуанд.

Вземете за пример Ван Хаутен, който главен изпълнителен директор на Royal Philips. Когато поема отговорност за нов регион, в който компанията разраства бизнеса си, Ван Хаутен обяснява, че тогавашният главен изпълнителен директор на Philips го е изпратил там „за да се научи да ръководи хората, а не просто да се държи като умника в класа“.

„Цялото пътуване на Ван Хаутен е една голяма трансформация. Той стана главен изпълнителен директор на бизнеса с полупроводници през 2004 г., без да е експерт в тази сфера. За да стане по-добър лидер, той многократно се поставя в ситуации, които го принуждават да се учи и развива“, казва Мани.

Използвайте силните си страни, за да преодолеете недостатъците си

Да станете по-добър в нещо, с което не се справяте особено добре, не е толкова лесно и отнема време. За да ускорите този процес обаче трябва да се научите да се възползвате от силните си страни.

„Открихме, че най-добрите лидери използват силните си страни, за да изградят други умения, от които се нуждаят. Например, ако не са креативни, но са дисциплинирани, те използват тази си дисциплина, за да си дадат време за дейности, съсредоточени върху творческото мислене, и да спазват надлежно графика си. Ако не са особено добри в изграждането на социални контакти, но са много организирани, те развиват систематичен подход и планират внимателно отношенията си с другите“, казва Мани.

Изучавайте онези, които са различни от вас

Почти всички имаме склонността да изграждаме отношения с хора, които изглеждат и се държат като нас. Въпреки това лидерите, които не излизат извън зоната си на комфорт и не учат от другите, си правят лоша услуга.

„Ние научаваме повече от хора, които не са като нас, отколкото от тези, които приличат на наса“, каза Лейнуанд. „Забелязахме, че най-добрите лидери търсят хора, които имат силни страни и опит, различни от техните. Те прегърнаха разнообразието, дори ако първоначално това ги караше да се чувстват неудобно. След това тези лидери слушаха и се учиха. Те адаптираха лидерския си подход въз основа на това, което наблюдаваха“, добавя той.

Трансформацията е трудоемка задача за вас и за целия ви екип. Вашият екип зависи от способността ви да вземате трудни решения, нужни за постигането на успех. Макар че може да е трудно да намерите време за себеусъвършенстване на фона на множеството задачи, с които сте затрупани, в крайна сметка това би ви помогнало да поведете компанията си към успешна трансформация в дигиталната ера и извън нея.

…………………..

Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ