3 ценни маркетинг урока от новата кампания на Nike

3 ценни маркетинг урока от новата кампания на Nike

В края на юли американският спортен бранд Nike лансира ново рекламно видео, озаглавено „Не можеш да ни спреш“, а оттогава то е прегледано над 60 млн. пъти в социалните мрежи, което го прави ценен пример за маркетинга.

На фона на гласа на футболистката Меган Рапиноу в рамките на минута и половина се появяват лицата на общо 53-ма атлети, изявени в 24 спорта. Сред тях са Килиан Мбапе, Кристиано Роналдо, Колин Каперник и Серина Уилямс, а засегнатите теми са различията в расата, пола и установяването на равенство в спортния свят.

 

В Medium.com Никлас Гоке обръща внимание на това, което можем да научим от успеха на тази реклама.

Емоционален брандинг

Когато гледате рекламата за първи път, оставате с усещане за надежда, тоест това не е продукт, а емоция, която незабавно свързвате с конкретния бранд. В последните години рядко може да се забележи позиционирането на продукти във видеата на Nike, защото са заменени от продажбата на внушителни истории, които помагат за изграждането на лоялност у потребителите. Настоящата кампания не е изключение.

Добър монтаж

Находчивите и креативни техники на постпродукцията могат да създадат открояващи се послания. За да осъществи идеята си за клипа, екипът на рекламна агенция Wieden+Kennedy в Портланд преглежда общо над 4 хил. видеа, от които изважда необходимите за крайния продукт кадри. Прецизното им напасване е една от основните причини за успеха на кампанията.

Социална осъзнатост

Потребността от инклузивност и социална справедливост са по-важни от всякога и аудиторията го знае. Когато един човек си купи продукт от дадена компания, очаква много повече от просто предмет – той иска етична стойност, в която се припознава. Има хиляди примери за провалени брандове заради дискриминационните си тенденции, докато Nike не само включва всички цветове, етноси и представители на ЛГБТЕ+ общността, но и празнува тяхното съществуване.

Заключение

Живеем в момент от историята, в който всички спортни събития са временно отложени, включително дългоочакваните и желани от всеки атлет Олимпийски игри. В такъв момент индустрията има нужда от капка надежда, а Nike успява да я осигури с разказа си за това как засегнатите от пандемията милиони спортисти ще продължат да се тренират и да преследват целите си. Защото никой не може да ги спре.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Япония вдигна изтребители, след като руски стратегически бомбардировачи прелетяха над Японско море
Канцлерът Мерц очаква САЩ да освободят германското подразделение на „Роснефт“ от санкции
Ще плащаме ли „такса водомер”, без дори да ползваме вода?
Бързото ранно разпространение на птичи грип в Европа поражда опасения от нова криза
Орбан: Унгария работи върху начин за заобикаляне на американските санкции срещу руските петролни компании
Гърция предоставя на концесии за природен газ четири блока край Пелопонес и Крит
Културни кодове: Кандидатстването за работа стана твърде скъпо начинание
Продажбата на активи на „Лукойл" ще става след решение на МС при одобрение от ДАНС