3 ценни маркетинг урока от новата кампания на Nike

3 ценни маркетинг урока от новата кампания на Nike

В края на юли американският спортен бранд Nike лансира ново рекламно видео, озаглавено „Не можеш да ни спреш“, а оттогава то е прегледано над 60 млн. пъти в социалните мрежи, което го прави ценен пример за маркетинга.

На фона на гласа на футболистката Меган Рапиноу в рамките на минута и половина се появяват лицата на общо 53-ма атлети, изявени в 24 спорта. Сред тях са Килиан Мбапе, Кристиано Роналдо, Колин Каперник и Серина Уилямс, а засегнатите теми са различията в расата, пола и установяването на равенство в спортния свят.

 

В Medium.com Никлас Гоке обръща внимание на това, което можем да научим от успеха на тази реклама.

Емоционален брандинг

Когато гледате рекламата за първи път, оставате с усещане за надежда, тоест това не е продукт, а емоция, която незабавно свързвате с конкретния бранд. В последните години рядко може да се забележи позиционирането на продукти във видеата на Nike, защото са заменени от продажбата на внушителни истории, които помагат за изграждането на лоялност у потребителите. Настоящата кампания не е изключение.

Добър монтаж

Находчивите и креативни техники на постпродукцията могат да създадат открояващи се послания. За да осъществи идеята си за клипа, екипът на рекламна агенция Wieden+Kennedy в Портланд преглежда общо над 4 хил. видеа, от които изважда необходимите за крайния продукт кадри. Прецизното им напасване е една от основните причини за успеха на кампанията.

Социална осъзнатост

Потребността от инклузивност и социална справедливост са по-важни от всякога и аудиторията го знае. Когато един човек си купи продукт от дадена компания, очаква много повече от просто предмет – той иска етична стойност, в която се припознава. Има хиляди примери за провалени брандове заради дискриминационните си тенденции, докато Nike не само включва всички цветове, етноси и представители на ЛГБТЕ+ общността, но и празнува тяхното съществуване.

Заключение

Живеем в момент от историята, в който всички спортни събития са временно отложени, включително дългоочакваните и желани от всеки атлет Олимпийски игри. В такъв момент индустрията има нужда от капка надежда, а Nike успява да я осигури с разказа си за това как засегнатите от пандемията милиони спортисти ще продължат да се тренират и да преследват целите си. Защото никой не може да ги спре.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ