Ако не ги ангажирате, губите

Ако не ги ангажирате, губите

Изграждането на стабилна връзка с аудиторията ви ще доведе до по-голямо ангажиране – цел, към която всеки маркетолог се стреми. Ако някой реши да ви последва, вече сте една стъпка по-близо до целта. Ето няколко начина да задържите вниманието му по-нататък.

Разказвайте интересни истории

За да го направите, на първо място трябва да знаете на кого говорите. Определете аудиторията си – нужно е спрямо характеристиките ѝ да планирате как да въздействате.

Да разгледаме следния пример:

Магазин за здравословна храна продължава да се проваля в това да ангажира аудиторията. Съдържанието, което екипът споделя, е сложно, насочено към потребители с висок социален статус, запознати с продуктите и ползите, които носят. Спонсорираните постове в социалните мрежи продължават да носят малко ангажиране.

Как се подобрява това? Първо трябва да разгледате първичния си таргет. Може би повечето ви последователи знаят разликата между кафяв ориз и киноа, а може би са обикновени хора, които никога не са опитвали нито едното, нито другото. От вас зависи да разберете.

Запитайте се:

  • Кои са последователите ви? – хора, които искат да ядат здравословно
  • Какъв е проблемът им? – не знаят откъде да започнат и мислят, че не могат да се придържат към конкретен режим на хранене
  • Как да им помогнем? – да ги научим и да им покажем откъде да започнат, за да се придържат към конкретен режим на хранене

Задавайте въпроси

Социалните мрежи са място за социализиране. Брандовете трябва да комуникират с аудиториите си и най-добрият начин това да се случи е задаването на въпроси.

Пробвайте с инструмента в историите на Instagram, предназначен именно за тази цел. Отговорите, които ще получите, могат да ви помогнат да планирате следващата си стратегическа стъпка. Попитайте нещо, свързано с предлаганите от вас продукти или услуги.

Бъдете активен слушател

Няма нищо по-лошо от бранд, който не слуша потребителите. Днес самите те изразяват щастие, удовлетворение, разочарование и всички останали емоции в социалните мрежи. Вие само трябва да ги изслушате и да приемете с усмивка градивната им критика, когато има такава. Все пак най-полезната обратна връзка, която можете да получите, е именно тази на клиента.

И помнете – разговорът в социалните мрежи не трябва да се върти около вас, а около тях – вашите потребители.

Едгарас Катинас за Medium.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Дина Темелкова е Мениджър на годината 2025
На днешната дата, 11 ноември. Започват „Вълчите празници”, имен ден празнуват Мина, Минчо, Виктор, Виктория
Учени откриха бактерии, които ядат пластмаса в океана
За последно: Милиардерът Уорън Бъфет ще дари 1,35 млрд. долара за благотворителност, преди да се оттегли
САЩ призовават съюзниците от НАТО да спрат да купуват руска енергия
Резултатите от конкурса "Мениджър на годината 2025" бяха представени пред Обществения съвет. Победителят става ясен тази вечер
Сенатът на САЩ прие законопроект за слагане на край на парализата с бюджета
Италианската кухня може да стане част от световното културно наследство на ЮНЕСКО