Ако не ги ангажирате, губите

Ако не ги ангажирате, губите

Изграждането на стабилна връзка с аудиторията ви ще доведе до по-голямо ангажиране – цел, към която всеки маркетолог се стреми. Ако някой реши да ви последва, вече сте една стъпка по-близо до целта. Ето няколко начина да задържите вниманието му по-нататък.

Разказвайте интересни истории

За да го направите, на първо място трябва да знаете на кого говорите. Определете аудиторията си – нужно е спрямо характеристиките ѝ да планирате как да въздействате.

Да разгледаме следния пример:

Магазин за здравословна храна продължава да се проваля в това да ангажира аудиторията. Съдържанието, което екипът споделя, е сложно, насочено към потребители с висок социален статус, запознати с продуктите и ползите, които носят. Спонсорираните постове в социалните мрежи продължават да носят малко ангажиране.

Как се подобрява това? Първо трябва да разгледате първичния си таргет. Може би повечето ви последователи знаят разликата между кафяв ориз и киноа, а може би са обикновени хора, които никога не са опитвали нито едното, нито другото. От вас зависи да разберете.

Запитайте се:

  • Кои са последователите ви? – хора, които искат да ядат здравословно
  • Какъв е проблемът им? – не знаят откъде да започнат и мислят, че не могат да се придържат към конкретен режим на хранене
  • Как да им помогнем? – да ги научим и да им покажем откъде да започнат, за да се придържат към конкретен режим на хранене

Задавайте въпроси

Социалните мрежи са място за социализиране. Брандовете трябва да комуникират с аудиториите си и най-добрият начин това да се случи е задаването на въпроси.

Пробвайте с инструмента в историите на Instagram, предназначен именно за тази цел. Отговорите, които ще получите, могат да ви помогнат да планирате следващата си стратегическа стъпка. Попитайте нещо, свързано с предлаганите от вас продукти или услуги.

Бъдете активен слушател

Няма нищо по-лошо от бранд, който не слуша потребителите. Днес самите те изразяват щастие, удовлетворение, разочарование и всички останали емоции в социалните мрежи. Вие само трябва да ги изслушате и да приемете с усмивка градивната им критика, когато има такава. Все пак най-полезната обратна връзка, която можете да получите, е именно тази на клиента.

И помнете – разговорът в социалните мрежи не трябва да се върти около вас, а около тях – вашите потребители.

Едгарас Катинас за Medium.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ