B2B маркетингови стратегии за постпандемични времена

B2B маркетингови стратегии за постпандемични времена

2020 беше година, която много собственици и предприемачи биха искали да забравят, както по отношение на това как се отрази на техния професионален и личен живот. Много фирми бяха принудени да затворят вратите си, а други се опитаха да се задържат възможно най-дълго, докато не успеят да продължат.

Covid-19 също насърчи бизнеса да премине към изцяло дигитален режим. Магазините на дребно бяха принудени да продават само онлайн, а ресторантите трябваше да се насочат към онлайн модели за поръчки и доставка, за да оцелеят. Дали ще преживеем ново затваряне по целия свят не е сигурно, но едно е много ясно: маркетингът се е променил завинаги.

Ако искате да оцелеете в бъдеще, вашият бизнес трябва да се адаптира. Няма време да чакате, да забавяте или да видите как ще се развие. Време е да оцените маркетинговата си стратегия и да направите необходимите промени. Ето някои важни съвети, които трябва да имате предвид.

Определете нови начини за комуникация 

За бизнеса, който преди е разчитал на лично взаимодействие, събития и пазаруване, сега е моментът да измисли нови и иновативни начини за постигане на това. В наши дни има цифров еквивалент на почти всичко и потребителите го забелязват.

Потребителите обичат удобството и контрола. Вземете например филмите. Вместо да се налага да ходят на театър в определено време и да плащат за билети и отстъпки, потребителите обичат удобството на Netflix. Цената е по-привлекателна и факторът на удобството я прави печеливша.

Социалните медии са чудесен инструмент за комуникация, както и блоговете в YouTube и подкастите. Предаването на живо също е начин да направите съобщението по-лично, без да се налага да сте в една стая с някой друг.

Пазар с помощта на свързани съобщения

Когато всички бяха принудени да останат вкъщи и да работят от там, интелигентните марки започнаха да пренасочват маркетинговото си послание, за да се свържат с всички. Изречения като "Всички сме заедно в това" обикновено се добавят към маркетинговите съобщения, за да бъдат свързани.

Ако вашият продукт или услуга може да бъде обяснен по начин, който помага на потребителя да се свърже повече с него, това е много по-лесен начин за развитие на връзка. Не се страхувайте да добавите и малко хумор. 

Можете също така да комбинирате отстъпка или специална оферта със свързано съобщение. Нещо като "Знаем, че сега времената са трудни, затова ето код с 20% отстъпка за следващата ви поръчка" ще получи много по-добър отговор от офертата за отстъпка без добавеното съобщение.

Фокусирайте се върху изграждането на отношения

Взаимоотношенията са всичко в бизнеса и Covid-19 подчерта силните връзки, защото всички бяха принудени да се преместят във виртуална и дигитална среда.

Предприятията, които са имали силни отношения с клиентите преди пандемията, се справят по-добре по време на промяната, тъй като тази връзка вече е била силна, което води до продължаване на бизнеса през възходите и паденията, които са последвали.

Представете си, че в бъдеще няма да можете да се срещнете лице в лице с потенциалните B2B клиенти. Как биха се осъществили сделките? Какви заслуги биха използвали фирмите, за да определят своите сделки? Всичко се връща към доверието. Съсредоточете се върху изграждането на силни взаимоотношения чрез прозрачност, силна комуникация и просто покажете, че ви е грижа.

Насочете маркетинга си към мобилни устройства

Всички, от потребители, търсещи забавление, до бизнес мениджъри, които се занимават с тяхната електронна поща и работа, мигрираха към мобилни устройства по време на блокирането. Използването на мобилни устройства вече беше доминиращо, но удобството си каза думата и по-голямата част от хората продължиха да ги ползват. 

Вашите маркетингови реклами трябва да бъдат съобразени с мобилни устройства, както и с вашите оферти и целеви страници. Да предположим, че всички ще бъдат на по-малък екран. Направете корекцията на вашите цели за реализация с възможно най-малко стъпки.

Оптимизацията на мобилни уебсайтове играе ключова роля и приятното потребителско изживяване в наши дни е много полезно. Потребителите го изискват - това вече не е опция.

Подобрете поддръжката на клиентите си 

Когато B2B индустрията се насочи само към онлайн, това доведе до повече запитвания за обслужване на клиенти. Нещата се променяха - от начина на подаване на поръчки до начина, по който се извършват доставките. Обслужването на клиенти стана по-важно от всякога. Когато компаниите мигрират към отдалечени екипи, може да се наложи да коригирате работното си време за обслужване на клиенти, за да се приспособите. 

Докато поддръжката по телефона и тази по имейл може да са били достатъчни преди, сега трябва да помислите за поддръжка със SMS и чат на живо. Премахването на времето за изчакване чрез наемане на повече агенти за виртуална поддръжка също е нещо, което повечето марки правят, за да предоставят по-добра услуга.

Източник: Картик Ананд, основател и изпълнителен председател на Kings Group Ventures, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ