Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Често срещани оплаквания от рекламата
Има една фраза за клиентите в рекламния бранш, която е болезнено вярна – „никой не обича бранда ви колкото вас”. Същото може да се каже обаче и за рекламистите: „никой не обича рекламата колкото вас”.
Всички в маркетинга знаят, че има части от професията ни, които подлудяват хората, включително и нас самите. Например рекламния клип, който трябва да гледаме преди да тръгне YouTube видеото. Ах! Спомняте ли си онези времена, когато го нямаше? Живеехме по-спокойно.
Както и да е. Оказва се, че днес едно сравнително бързо търсене в сайтове като Reddit и Digg може да покаже поредица дискусии, в които хората казват какво ги изнервя в рекламата. Има дори вестникарски колонки по темата.
Ето и някои от най-честите им оплаквания:
Заблужаващи промоции на коли. Например, когато се показва един модел, да кажем Honda Accord, и се съобщава, че компанията продава кола на цена 26 569 долара – най-ниската възможна за толкова качествен автомобил, след което идват финалните надписи и в тях пише „показаният в рекламата модел се продава на цена от 38 751 долара”. Макар че не е незаконна практика, първоначалното показване на по-модерната кола с ниска цена се усеща като подвеждащо.
Странични ефекти от медикаменти. Ако трябва да сме честни мнозина смятат, че лекарствата въобще не трябва да се рекламират. В някои реклами обясненията на страничните ефекти сякаш траят по-дълго от описанията на ползите.
Фалшиви сценарии съпруг-съпруга. Много от нещата в рекламата изглеждат нереалистично, но лошите актьори, които играят женени двойки, оглавяват списъка на изкуствените сценарии. Или мъжът е идиот, или жената е вманиачена на тема чистота, или двамата си задават нелепи въпроси.
Представянето на храна като изключително вкусна. Така например всички знаем, че един бургер не може да бъде толкова красив и че салатата рядко е с така ярки краставици и домати.
Гукащите бебета, които се усмихват. Реално, бебетата много по-често плачат. Освен това рекламният образ на сладкото съвършено бебе е ефективен за не повече от секунда. След това омръзва.
Текст с грешки. Освен,че пишат всякакви думи в изречението с главна буква, марките слагат и допълнителни букви, измислят думи, за да са оригинални. Опитват да говорят на жаргон.
Крещящо продуктово позициониране. Има разлика как и къде се поставя с рекламна цел един продукт. Някои филми и шоу програми успяват да го правят по-елегантно. При други присъствието на продукта е стои напълно излишно.
По-високият звук на рекламния блок. Абсурдно е и се случва навсякъде по света. Гледаш телевизия и идва времето на рекламния блок – налага се незабавно да намаляваш звука с до 40%, след което отново да го увеличаваш.
Подценяване на зрителя. Глупави, несръчни хора. Действително, превключването на системите за управление на една Honda в движение не е лесно, но в много други случаи, като да си направим омлет или да сготвим бързо, не ни е необходимо IQ от 200. Незнайно е защо рекламодателите си мислят, че ще запалим печката.
Преувеличаване на ползите. Твърде големи обещания. Вярно, шоколадът може да е хубав, но дали е „богато на вкус, изпълнено с деликатен крем уникално преживяване с дъх на бадеми”? Ще ни изпрати ли той в мечтани места? Ще ни закара ли новата ни кола до невиждано красиви кътчета? Действително, рекламата е за това – за да преувеличава, но в това отношение трябва да има разумна граница.
Източник: Лаура Лейк в marketingabout.com, TheBalance.com
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.