Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Дигитални маркетинг съвети за малкия бизнес от експертите на СофтУни
Напоследък имам чувството, че е невъзможно да говорим за дигитален маркетинг извън контекста на COVID-19. И не само защото пандемичната обстановка се яви като катализатор за дигитализацията, а защото вниманието на хората така и така е насочено натам… защо да не се възползваме? Все пак целта на маркетинга е да продава. Но колкото и да ми се иска да яхна COVID вълната, днес ще си говорим за малкия бизнес.
Да, много малки бизнеси бяха засегнати през последната година и наистина дигиталният маркетинг е един от методите, които много от тях използваха, за да се „спасят“. Но истината е, че преди пандемичната обстановка силата на дигиталния маркетинг беше същата (че дори по-голяма, защото публиката не беше толкова осъзната). Информация се събираше, онлайн пазаруването не беше новост, всички големи брандове разчитаха на социалните медии за реклама, търсеха се копирайтъри, SEO специалисти и всякакви дигитални маркетинг експерти. Вирусът просто не даде избор на хората, които не бяха в течение на нещата и се видяха принудени да разберат как да дигитализират услугите си и да ги рекламират онлайн.
Инициативата SoftUni Digital съществува от вече 5 години и цели да подготви специалисти по дигитален маркетинг, които са готови да започнат работа веднага. Много от студентите, които се записват в цялостната програма, желаят да добият умения, с които да развият своя малък бизнес по възможно най-ефективен начин. Дигиталният маркетинг е изключително разнообразен, гъвкав и изменящ се и няма никога да има една „рецепта“ за изграждане на стратегия. Но има някои съвети, които биха били полезни на абсолютно всеки малък бизнес:
Изберете си медиум
Голяма грешка, която мнозина правят в началото, е да се впуснат да покоряват всички възможни информационни канали и социални медии, до които имат достъп. Сега си представете как сте един човек, който е решил да поддържа Facebook, Instagram и LinkedIn страници, същевременно да следи резултатите си в Google и наред с това да управлява бизнесът си. Едно по едно. Всеки бизнес си има ниша и след правилното проучване, проверка на конкуренцията и пресмятане на ресурси, е достатъчно да се избере един начален канал, който лека полека да задвижи нещата. Маркетингът в социалните медии не е всичко.
Появете се в търсачката
Едни от най-търсените курсове в SoftUni Digital е свързан с рекламирането в Google – SEO и Google Ads. Защо? Кое е първото място, което ще проверите, когато ви потрябва някаква услуга? Добрият стар “чичко” Google. Едно от най-добрите неща, които можете да направите за бизнеса си, е да го накарате да излиза на първа страница в търсачката. Също така е хубаво да се поставите на картата (буквално да се поставите в Google Мaps), за да могат неориентираните хора като мен да ви намират по-лесно.
Опознайте публиката си
Важна част от дигиталния маркетинг е връзката между продавач и клиент. Може да звучи странно, но трябва да намерите начин да се превърнете в „бранд“. Брандът е уникален. Ако сте семпъл магазин за хранителни стоки, сте поредната бакалия. Но ако се казвате „Бакалия“ (или „Bakalia“) и измислите начин да закачите клиентите си с уникално отношение и услуги (както на живо, така и в интернет), имате огромен шанс за успех. Кои са любимите ви малки магазинчета и защо са ви любими? Вземете пример.
Бъдете различни
Това е рисков съвет. Бъдете различни, ако знаете, че клиентите ви търсят нещо различно. Ако сте хлебопекарна, няма нужда да продавате зелен хляб… Но нестандартните маркетингови стратегии могат да бъдат изключително полезни, особено ако са изпълнени правилно. Проверете какво означава guerilla marketing и следете курсовете на SoftUni Digital .
Опаковайте продуктите си уникално
Разбирайте този съвет както буквално, така и метафорично. Независимо дали предлагате физически продукт или не, той трябва да бъде опакован така, че клиентът ви да поиска да го снима и качи в Instagram (или да разкаже на приятелите си за него). Опаковката може да бъде закачливи персонализирани думи, отношение, емоция и какво ли още не.
Запознайте се с основите на дигиталния маркетинг
Едно от най-полезните неща, които можете да направите за малкия си бизнес, е да разберете същността на дигиталния маркетинг. Каква е логиката зад него, какви канали съществуват, защо да избереш един, а не друг и колко струва един клик всъщност? Безплатният курс Marketing Basics цели точно това – да ви запознае с основните понятия и логика зад дигиталния маркетинг. Участие в него може да вземе абсолютно всеки, независимо от образованието си. Необходимо е само любопитство и жажда за знания. А всеки, който прецени, че дигиталният маркетинг е за него, може да продължи обучението си в цялостната програма на SoftUni Digital, от която може да излезе със сертификат за професионално образование и да натрупате цял куп ключови умения, които ще ви помогнат да издигнете собственият си бизнес, или пък този, за който работите, към върха. Успех и дано ви срещна в Instagram .
Румен Янев, Content Marketing Expert, SoftUni
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.