Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Главният стратег на Publicis за влиянието на смартфоните
Не би било преувеличено да се каже, че Ришад Тъбакоуала - главният стратег и член на борда на директорите на френския рекламен гигант Publicis, е един от най-умните в глобалния рекламен бизнес, посочва изданието за маркетинг Adweek.
Тъбакоуала има опит в Mainardo de Nardis, както и като главен изпълнителен директор на OMD Worldwide и Robert Schwartz, глобален ръководител стратегии и дизайн на групата Interactive Experience на IBM. По време на конференцията Dmexco, организирана в Кьолн, Германия, с участието на хиляди делегати (достигащи общо до 52 000 души), той сподели как в рамките на професионалния си опит е видял мобилните телефони да променят завинаги бизнеса на рекламата и какво да очакваме като развитие. Направи го във видеоинтервю за Adweek.com, след като представи подробни познания за реакциите на аудиторията от сцена на конференцията.
По думите му, нищо не е имало толкова голямо влияние върху рекламния бизнес в последните 5 години, колкото въвеждането на смартфоните на пазара през 2007 г. и масовизирането им след това по света. Това е дало възможност на маркетинга да събира големи обеми от данни. "Данните, обаче, до голяма степен са като петрола - може да имаш тонове, но докато не са рафинирани, не са потребни на никого", казва той.
"Мобилният телефон, в общи линии, постави технологията на космическата совалка в ръцете на потребителите. Това в голяма степен ги овласти и по много начини можем да мислим за хората като за Давид, а за компаниите - като за Голиат. Телефоните станаха средството, което позволи на Давид да надвие Голиат. Това отправи предизвикателство към всички маркетолози и всички институции. Наричаме го Епохата на отдаване на сила (The Empowered Age)", казва Тъбакоуала.
Промяната, причинена от джобния телефон с интернет, е ключова. Тя е задвижваща сила, която измени всичко - за клиентите на рекламните агенции, и следователно за самите агенции.
Вероятно рекламният бизнес все още не е впрегнал както трябва силата на мобилните телефони. "Не смятам че който и да е рекламодател напълно е разбрал как да стане, нито която и да е агенция", казва Ришад. Данните винаги са били важни за маркетинга, още от първите му дни. Разликата сега е, че той разполага с много по-точни данни. Най-важното е да мислим какви прозрения бихме могли да получим от "рафинирането" на данните, защото в суров вид те не вършат работа на никого, също както петролът. Парите в петролния бизнес отиват къде - при рафиниращите компании, нали?
"Смятам, че реалното приложение е в разбирането какви различни сортове данни има. И определянето им в страхотни изводи, които да ги направят почва за действие. Така че вярвам, всъщност, че истинският фокус е върху хората, а не върху данните", коментира още той.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.