Стратегията LinkedIn

Стратегията LinkedIn

Най-важната част от изграждането на бранда ви е аудиторията. Без хора, на които да продавате продукта, услугата или идеята си, на практика съществуването на вашия бизнес е безсмислено. Изграждането ѝ става постепенно, с много търпение и постоянство, а според Жеран Кларк се състои от 6 стъпки.

1. Определете къде се крие аудиторията ви

Преди да споделите „творението“ си, трябва да разберете къде се крие вашата аудитория. Тук целта не е да набавите определена бройка хора, а да откриете кои са вашите.

Започнете като направите списък с компании, платформи, канали, блогове и други места онлайн, които потенциалните ви потребители вероятно посещават. Тук могат да бъдат включени и уебсайтове на конкурентни марки.

Подобно на детектив, трябва да знаете къде и какво да търсите. Бъдете фокусирани и специфични.

2. Стратегията LinkedIn

„Здравейте и не се притеснявайте – не продавам нищо :)

Аз съм Жеран. Изглежда имаме сходни интереси, така че исках да се свържа с Вас.

Преместих моя блог в сайта Medium > https://medium.com/@geraint_clarke

Ако ви е любопитно, разгледайте го.“

Това е съобщението, което изпращах на всички, отбелязали, че пишат за сайта Medium в LinkedIn. Между нас казано, това е най-добрият начин за възвращаемостта на инвестицията (ROI) на времето ми, опитвайки да разрасна аудиторията си.

Същата тактика може да приложите и към продуктите или услугите, които предлагате. LinkedIn също е място за набавяна на потребители.

3. Споделяйте работата си

Някои от вас може би знаят за канадския влогър Питър Маккинън. Преди работехме заедно в една компания. Един ден той ме попита „Как да събирам повече гледания на видеата си в YouTube?“. Тогава нямаше почти никакви абонати. Сега има над 4.25 милиона.

Не се опитвам да кажа, че имам заслуги за успеха му – той си го е извоювал сам, но му казах да изпрати свои клипове в блогове за фотография и видео. Това подейства – 3 месеца след първия му опит напусна работа и започна да работи само за YouTube.

Независимо какво правите, има много места в дигиталното пространство, където да споделите работата си, за да достигнете до повече хора.4. Влезте в групите

Идеята на групите е да откриете таргетиран начин да споделяте работата си безплатно, без да прекалявате с ненужни линкове, разбира се.

Ето няколко примера:

  • Групите на локални общности във Facebook
  • Групи, посветени на нишата, в която сте вие, като например готвене, пътуване и др.
  • Коментирайте постове в социалните мрежи на хора от вашата ниша
  • Посещавате лично местни събития, където да ангажирате хора

5. Силата на взаимността

Преди да получавате, трябва да дадете – време, усилия, експертиза, познания... Аудиторията ви ще оцени всичко това и в замяна ще ви даде своята благодарност и подкрепа.

Когато въздействате на някой, привличате вниманието му и евентуално получавате уважението му. Същото е и при продуктите. Показвате ли на някой продукта си или искате да го накарате да почувства нещо и не само да го гледа, но и да пожелае да го притежава?

6. Последователите са като акции

Стойността на аудиторията е малка в началото, но колкото повече инвестирате в нея, колкото повече се разраства, толкова по-ценна става тя. Първо можете да получавате по един последовател на ден, после три, после пет, след това 10 и т.н. Ако измервате резултатите, ще се изненадате колко бързо се подобряват.

Поставете си подобна цел – 1500 последователя за една година:

  • 100 през първия месец
  • 150 нови през втория
  • 200 нови през третия
  • 250 през четвъртия
  • и т.н. за всеки следващ месец, докато постигнете 1500 през 12-ия

Записвайте си как се движите, какво трябва да подобрите, забелязали ли сте какво най-силно ангажира потребителите и всякаква друга полезна информация.

 

И помнете – не ви трябват просто последователи, а фенове, хора, които наистина се ангажират и проявяват интерес към това, което правите.

По материал на Medium.com

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Министър Вълчев: Ще има увеличение на учителските заплати
Китайският президент Си Дзинпин предлага създаване на глобален орган за регулиране на изкуствения интелект
Пентагонът е дал зелена светлина за предоставяне на „Томахоук“ на Украйна. Решението е в ръцете на Тръмп
Румен Радев: Само партията, която лично аз обявя, може да бъде моя партия
Френският премиер призовава за преговори на закрити врати след одобряването на нов данък върху богатството
Уолстрийт смята, че токенизацията ще промени световните пазари. Сега е ред на златото
Тоалетна от масивно злато ще бъде предложена на търг в „Сотбис“
Белият дом ще обяви, че китайските съоръжения на Nexperia ще възобновят доставките на чипове