Стратегията LinkedIn

Стратегията LinkedIn

Най-важната част от изграждането на бранда ви е аудиторията. Без хора, на които да продавате продукта, услугата или идеята си, на практика съществуването на вашия бизнес е безсмислено. Изграждането ѝ става постепенно, с много търпение и постоянство, а според Жеран Кларк се състои от 6 стъпки.

1. Определете къде се крие аудиторията ви

Преди да споделите „творението“ си, трябва да разберете къде се крие вашата аудитория. Тук целта не е да набавите определена бройка хора, а да откриете кои са вашите.

Започнете като направите списък с компании, платформи, канали, блогове и други места онлайн, които потенциалните ви потребители вероятно посещават. Тук могат да бъдат включени и уебсайтове на конкурентни марки.

Подобно на детектив, трябва да знаете къде и какво да търсите. Бъдете фокусирани и специфични.

2. Стратегията LinkedIn

„Здравейте и не се притеснявайте – не продавам нищо :)

Аз съм Жеран. Изглежда имаме сходни интереси, така че исках да се свържа с Вас.

Преместих моя блог в сайта Medium > https://medium.com/@geraint_clarke

Ако ви е любопитно, разгледайте го.“

Това е съобщението, което изпращах на всички, отбелязали, че пишат за сайта Medium в LinkedIn. Между нас казано, това е най-добрият начин за възвращаемостта на инвестицията (ROI) на времето ми, опитвайки да разрасна аудиторията си.

Същата тактика може да приложите и към продуктите или услугите, които предлагате. LinkedIn също е място за набавяна на потребители.

3. Споделяйте работата си

Някои от вас може би знаят за канадския влогър Питър Маккинън. Преди работехме заедно в една компания. Един ден той ме попита „Как да събирам повече гледания на видеата си в YouTube?“. Тогава нямаше почти никакви абонати. Сега има над 4.25 милиона.

Не се опитвам да кажа, че имам заслуги за успеха му – той си го е извоювал сам, но му казах да изпрати свои клипове в блогове за фотография и видео. Това подейства – 3 месеца след първия му опит напусна работа и започна да работи само за YouTube.

Независимо какво правите, има много места в дигиталното пространство, където да споделите работата си, за да достигнете до повече хора.4. Влезте в групите

Идеята на групите е да откриете таргетиран начин да споделяте работата си безплатно, без да прекалявате с ненужни линкове, разбира се.

Ето няколко примера:

  • Групите на локални общности във Facebook
  • Групи, посветени на нишата, в която сте вие, като например готвене, пътуване и др.
  • Коментирайте постове в социалните мрежи на хора от вашата ниша
  • Посещавате лично местни събития, където да ангажирате хора

5. Силата на взаимността

Преди да получавате, трябва да дадете – време, усилия, експертиза, познания... Аудиторията ви ще оцени всичко това и в замяна ще ви даде своята благодарност и подкрепа.

Когато въздействате на някой, привличате вниманието му и евентуално получавате уважението му. Същото е и при продуктите. Показвате ли на някой продукта си или искате да го накарате да почувства нещо и не само да го гледа, но и да пожелае да го притежава?

6. Последователите са като акции

Стойността на аудиторията е малка в началото, но колкото повече инвестирате в нея, колкото повече се разраства, толкова по-ценна става тя. Първо можете да получавате по един последовател на ден, после три, после пет, след това 10 и т.н. Ако измервате резултатите, ще се изненадате колко бързо се подобряват.

Поставете си подобна цел – 1500 последователя за една година:

  • 100 през първия месец
  • 150 нови през втория
  • 200 нови през третия
  • 250 през четвъртия
  • и т.н. за всеки следващ месец, докато постигнете 1500 през 12-ия

Записвайте си как се движите, какво трябва да подобрите, забелязали ли сте какво най-силно ангажира потребителите и всякаква друга полезна информация.

 

И помнете – не ви трябват просто последователи, а фенове, хора, които наистина се ангажират и проявяват интерес към това, което правите.

По материал на Medium.com

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ