Печеливш и въздействащ

Печеливш и въздействащ

Печеливш и въздействащ

Дигиталните общности бързо се превръщат в жизнена сила на организациите, тъй като все повече компании се дигитализират. Неотдавнашна статия на Wall Street Journal установи, че възрастните в САЩ прекарват до 16 часа на ден в дигиталните медии. С толкова много възможности единственото общо, което хората търсят, е истинска връзка с хора и брандове, които споделят техните ценности и интереси, пише Джаред Полайтс за Entrepreneur.com.

За съоснователката и главен маркетинг директор на Binance, И Хе, общността винаги е била част от нейния кариерен път, както и движещата сила зад създаването на една от най-популярните криптоборси в света. Само за три години бизнес моделът на компанията, който включва директори ежедневно да взаимодействат с общността, е помогнал за разширяване на потребителската база до над 15 млн. души.

От опита си И Хе споделя няколко практични съвета, които предприемачите могат да използват за разрастването на общности около собствената си марка.

Този тип маркетинг е рентабилен и въздействащ

Мениджмънтът на общността е повече разум, отколкото стратегия. Той е свързан с фокуса върху потребителите и разработката на активности около това. Този вид маркетинг включва лайвстрийминг, уебинари и ангажираност. Важно е да отбележим, че изграждането на общност изисква тестване и търпение.

„Изграждането на общност изисква време и си струва. Личната връзка с общността е жизненоважна за осигуряването на продължителен растеж. Това включва отговор на проблеми и привеждане на обратната връзка в действие, което изисква силна колаборация с поддръжката и продуктовите екипи“, обяснява И.

Тези усилия може да изглеждат предизвикателни, но могат да бъдат организирани и обикновено са много доходоносни.

Ангажирането на общността дава автентичност и лоялност на бизнеса

Най-добрият начин да изградите значима общност е да останете автентични. Прозрачността изгражда доверие както между компаниите и потребителите, така и в рамките на потребителската база, укрепвайки общността с течение на времето.

Тези взаимодействия са важни, защото „позволяват на клиентите да имат лична връзка с компанията, която се транслира в по-голяма ангажираност и лоялност“ според И.

Бранд активация и иновация

По данни на Nielsen 92% от потребителите вярват повече на препоръките от приятелите и семейството си, отколкото на рекламата. Този маркетинг от уста на уста е мощен инструмент, който всяка компания може да има, тъй като идва от страна на потребителите, не от рекламите или директно от самия бранд.

В дигиталния свят конкуренцията е жестока и потребителите нямат недостиг на обции. Бранд активацията тук е решаващ диференциращ фактор. „Когато дадена марка се активира, клиентите са по-ангажирани и стават дългосрочни клиенти. Силният маркетинг в общността носи и по-приятни и емоционални връзки с клиентите, което помага за активацията“, обяснява И.

Навременният мениджмънт на общността подобрява услугите

През 2019 г. криптоборсата Binance преживя хак за 40 млн. долара, който предизвика паника в цялата индустрия. Тогава компанията предприе проактивни действия и бързо призна, че има проблем със сигурността. Дори по-важно, Binance имаше план за действие в извънредни ситуации, който позволи потребителските средства да не бъдат засегнати.

Извън екстремни събития като това, общностите са местата, към които клиентите често се обръщат. Като главен маркетинг директор, И е отговорна за това екипите за мениджмънт на общността да са активно ангажирани. „Когато това е оптимизирано, се осигурява задоволяването с продукти и услуги, управлявани от общността, които обслужват ядрото, нейните потребители/клиенти“, обобщава тя. „Страхотни продукти и услуги се изграждат от общностите, а не от еднопосочния подход“.

По материал на Entrepreneur.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ