Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Как да Не избирате ПР-агенция
Има много съвети как да си избирате ПР-агенция. Казват ви какво да гледате, кои са позитивните качества, кое е професионално в дейността им. Сега предлагам на вниманието ви няколко съвета как да НЕ избирате ПР-агенция. За какво да внимавате, какво да избягвате, как да разпознавате непрофесионализма.
Естествено, всяко правило си има изключения. Затова и няма категоричност в предложенията ми. Те са изведени от емпиричния ми опит. Много от грешките съм ги правил аз, или екипите ни, или съм ги наблюдавал при колеги от страната и околностите. Ще се въздържа от конкретни примери, но имам тонове от тях.
1. Не взимайте ПР-агенция, само защото е „голяма“. Питайте колко е голям ПР-ския екип в нея. Само това би трябвало да ви интересува. А не колко шофьори или администрация има в нея.
2. Не взимайте ПР-агенция, само защото е „малка“. Понякога малките агенции прикриват липсата си на амбиция, на креативност или просто мързел.
3. Не взимайте ПР-агенция, само защото е „бутикова“. Понякога даже самите хора вътре нямат идея какво означава това.
4. Не взимайте за ПР-агенция конструкта: One man show. Никой в света на комуникациите не може да работи сам. Ако искате определен човек, само и единствено него, по-добре се разберете и го привлечете за служител. Ще мисли само за вас. Което май е целта.
5. Не взимайте ПР-агенция, чието ръководство или чиито служители ви се карат. Или ви „държат тон“. Или проявяват неуважение по какъвто и да е начин. Ситуацията е като в брака – ако мъжът е ударил шамар на жената, сигурно пак ще го направи. Бягайте бързо. Не забравяйте, освен клиент, вие сте и бизнес партньор.
6. Не взимайте ПР-агенция, само защото шефът й е Велик. Добрите комуникационни кампании не се правят от велики шефове, а от Велики Екипи.
7. Не взимайте ПР-агенция, само защото ви обещават обеди и вечери с президента, премиера, депутати, кметове и други властови величия. Ако не сте лични приятели с политиците, тези инициативи са губене на време. А и Public Affairs са само 5% от работата на една ПР-агенция.
8. Не взимайте ПР-агенция, само защото обещава да ви направи лично вас известни. Даже и персоналният брандинг трябва да се подчинява на корпоративната стратегия. Самоцелното появяване на корици на списания е безмислено. Една добра ПР-агенция знае това.
9. Не взимайте ПР-агенция, само защото ви обещава огромно отразяване в медиите. С една криза това може да стане прекалено лесно.
10. Не взимайте ПР-агенция, която само се съгласява с вас. За какво ви е тогава?
11. Не взимайте ПР-агенция, която изобщо не ви слуша. А слуша само себе си, смятайки се за велика. Агенцията мисли за вашия бизнес от дни. Вие мислите от години.
12. Не взимайте ПР-агенция, само защото ви предлага всичко. Няма човек или екип, който да може всичко.
13. Не взимайте ПР-агенция, която иска да извършва само класически комуникационни услуги. Тя няма да ви кара да се развивате, да искате още, да растете.
14. Не взимайте ПР-агенция, която ви предлага само нови услуги, защото са модерни. Тя за вас ли мисли или за бъдещите си награди?
15. Не взимайте ПР-агенция, само защото има много награди. Наградите са хубав атестат за работата. Но само на стари лаври не може да се лежи.
16. Не взимайте ПР-агенция, която ви дава изумително високи цени. Високите цени не винаги са гаранция за високо качество.
17. Не взимайте ПР-агенция, която ви дава много ниски цени. Дъмпингът рано или късно се връща като бумеранг. И се компенсира от някъде.
18. Не взимайте ПР-агенция, само защото има много и все големи клиенти. Може да няма време за вас.
19. Не взимайте ПР-агенция, само защото има малко клиенти. Може никой да не иска да работи с нея.
20. Не взимайте ПР-агенция, само защото твърди, че се разбира с всички на пазара. Поинтересувайте се от дейността й, поговорете с под-изпълнителите, попитайте медиите. Може да получите интересна информация.
21. Не взимайте ПР-агенция, само защото сте чули, че е престижно да имате ПР-агенция. Не губете своето, а и тяхното време.
Изборът на ПР-агенция е избор на партньор. Не се колебайте да опитвате, да сменяте, да търсите. Докато не намерите правилните хора. Които да мислят за вас. И с които заедно да гледате напред.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.