Как да възкресим продажбите след Великден

Как да възкресим продажбите след Великден

Великден има своята трандиционна символика. В света на рекламата обаче той е „преходът“ между сезоните, в който на запад започват най-големите промоции, а в България – почивни дни със слабо развити традиции за пазаруване. Според анализира на технологичната компания RTB House миналата година у нас през празничния уикенд спадът в посещенията на онлайн магазините е 25%, а в продажбите - 24%. И колкото по-бързо е събуждането от празничната летаргия, толкова по-добри са резултатите в следващия период на ръст. Как да го постигнем? С правилното прилагане на нови технологии!

Ултра прецизно таргетиране

Информацията за потребителските профили и поведение, които всеки магазин има е голяма. Но без правилните инструменти – неизползваема. И когато целта на кампанията е конкретен резултат от конкретен клиент, е особено важно да се адресират конкретните му нужди. Най-добрият инструмент за това е ползването на алгоритми с дълбоко учене (засега най-перспективното в рекламната индустрия проявление на изкуствения интелект). Те позволяват към всеки отделен клиент да бъдат насочени индивидуални реклами, промоции, ваучери и дори послания! И въпреки че данните се анализират автоматично без човешка намеса, рекламата става ефективна почти колкото директна продажба! Подобни технологии помагат на потенциалните клиенти да реализират покупки веднага след празника. Затова и статистиките на Rtb House от магазините, които ползват дълбоко учене за периода, показват бум на посещения (42% на първия и 62% на втория ден след празника) и ръст в продажбите от 53% още във вторника след Великден!

Без изненади

Великден е само 3 дни. И не би трябвало да се отразява фатално върху средните месечни продажби. Когато е предвиден навреме, шансът да се компенсира временният спад става много по-голям. Особено ако веднага след него започнат промоции, атрактивни оферти и нови предложения.

Силна връзка

Сезонът на празниците е добра възможност да се погрижим за клиентите, които са посетили нашия уеб магазин преди няколко седмици и не са осъществили покупка. Банер кампаниите винаги целят повишаване на трафика и продажбите. Но финалното решение за покупка е и емоционално. Затова, освен традиционна реклама, е добре около празниците да се планират нестандартни активности, насочени към новите клиенти – например банери-великденски картички, забавни празнични послания и подаръци.

Източник: RTB House. Материалът е специално предоставен на "Мениджър Нюз"

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ