Какво не знаят шефовете за маркетолозите: Част 1

Какво не знаят шефовете за маркетолозите: Част 1

Оглавяването на маркетинг отдел, особено в стартъп, е предизвикателна задача – всеки има мнение за това как ръководителят трябва да си свърши работата, независимо от квалификацията му. Мислят си: „измисли умна реклама, инвестирай в нея, купи спонсорство и готово – вече имаш маркетинг успехи“. Кое е толкова сложно?

Реалността в маркетинга е по-различна. В кариерата ми не само съм оглавявал маркетинга в няколко стартъпа, но се свързах и с чудесни групи главни маркетинг директори. Животът като маркетолог на стартиращи компании не е за всеки, но може да е много забавен и награждаващ, пише Ан Герини, ръководител на маркетинг отдела на Shasta Ventures, за Inc.

Маркетинг лидерите трябва да успяват да се свръхфокусират върху целите и да филтрират шума и разсейките, дори когато те идват от основателите на компаниите. Винаги ми е харесвало да работя с предприемачи, но ето 4 неща, които ми се иска да знаеха.

Да ставаш „вайръл“ не трябва да е цел

Идеята за вирусния маркетинг и получаването на „безплатно“ внимание изглежда като полезна кауза, върху която да се фокусират маркетолозите. Реалността е, че за да станеш истински вирусен, много от изпълнението е извън контрола на маркетолога. Освен това вниманието често е краткотрайно, причинявайки силно вълнение, което след оставя на екипа желанието за повторен „вайръл“ удар.

В днешния свят повече внимание трябва да има върху изграждането на растеж, воден от продукта. Това включва използването на самият продукт и ползите за потребителите. Маркетингът, работещ ръка за ръка с продуктовия екип, може да помогне за изграждането на инициативи, които дават не само вирусно разпространение, но създават и стратегия за нарастване на приходите.

Когато едно нещо работи за другите, не означава, че е правилно за нас

Разработката на успешен стартъп може да предизвика известно безпокойство. Много предприемачи, които познавам, не могат да спрат да се опитват да намерят отговор на нарастващия списък от проблеми. Обичайно е за един основател да чуе или да прочете за успешна маркетинг кампания и да се чуди: „Ние трябва ли да правим това също?“.

За маркетинговия екип е предизвикателство, когато идеята на основателя дерайлира настоящата стратегия и план. Шефовете трябва да могат да участват в отворен диалог със своите лидери, без да очакват, че те изоставят всичко, за да изпълнят всяка възникнала идея.

Винаги опитвам да прилагам правилото 80-20 за новите идеи – около 80% от времето се фокусирам върху това, което работи, и 20% отделям за тестване на нови идеи. Тази рамка позволява на основателите да тестват някои от идеите си, но не проваля голямата стратегия.

Очаквайте продължение!

По материал на Ан Герини, главен маркетинг директор на Shasta Ventures, за Inc

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ