Голямата идея

Голямата идея

Средностатистическият човек е бомбардиран от реклами ежедневно, повече отколкото може да понесе. Как тогава да накарате някой да си купи продукта ви или да го използва, когато има десетки други варианти да не избере точно вас?

Вижте кои са трите стълба, около които, по думите на Дейвид Огилви, се изгражда реклама, която продава добре брандовете.

Позициониране

„Моята дефиниция за позициониране е какво прави продуктът и за кой е предназначен“, споделя Огилви. Добрата реклама винаги отговаря на тези два въпроса, а рекламистът дава пример с начина, по който налага бранда Dove на пазара. „Можех да позиционирам Dove като сапун за мъже с мръсни ръце, но вместо това избрах да го позиционирам като сапун за жени със суха кожа. Това продължава да работи 25 години по-късно“, казва той. Замислете се – когато показвате на потребителите продукта или услугата си, какво им обещавате?

Бранд имидж

Хората обичат кафето – ежедневно от него се консумират над 2.2 млрд. чаши по света. То е евтина суровина, но защо сме склонни да плащаме за него по-висока цена от любимото си място? Заради бранда, който стои зад продукта.

„Бранд имиджът е 90% от това, което дестилаторът трябва да продаде“, казва Огилви за три от големите американски дестилерии на уиски. Например от Coca-Cola не ви обясняват какви съставки и усилия влагат в продукта, а ви показват как хората го използват във вълнуващи моменти от живота си.

Къде е голямата идея?

„Нужна е една голяма идея, за да грабнете вниманието на потребителите и да ги накарате да купят продукта ви. Ако рекламата ви не съдържа голяма идея, ще преминете като кораб през нощта... Големите идеи идват от несъзнателното. Това важи за изкуството, науката и рекламата. Но то трябва да бъде добре информирано, иначе идеята ви ще е нерелевантна“, казва Огилви.

Когато прави проучване за кампания на Rolls Royce, той попада на изречението „60 мили в час, най-шумното нещо в Rolls Royce е електрическият часовник“. Това се превръща в едно от най-великите рекламни заглавия на всички времена.

5 въпроса ще ви помогнат да разпознавате големите идеи:

1. Накара ли ме да въздишам, когато я видях за първи път?

2. Иска ли ми се да съм я измислил аз?

3. Уникална ли е?

4. Вписва ли се в стратегията?

5. Може ли да се използва 30 години?

Какво следва?

Животът е продажба. Продаваме уменията си на интервю за работа, себе си на бъдещ бизнес партньор, както и продуктите или услугите си на потребителите.

Интернет ни показва всякакви видове предложения и вече не е достатъчно единствено да проектираме страхотен продукт. Дори най-добрите няма да се продават, ако не се покажат.

Позиционирайте добре предложението си. Какво прави и за кого е предназначено? Кой ще има полза от него?

Изградете бранд имидж и хората ще ви помнят. Не забравяйте, че качеството винаги е предпочитана черта.

За да създадете голямата идея, проучете. Станете експерт в това, което предлагате. Аматьорите рядко имат големи идеи.

Даниъл Бурк за Medium.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ