Отвъд традициите

Отвъд традициите

2020 година е много предизвикателна за успеха на брандовете, не само заради внезапните обрати и изненадващи събития, а и заради промените в достигането до потребителите, които са все по-осъзнати и по-трудни за въздействие. Извън всичко това маркетингът навлиза в нова ера, тази на релевантността. Затова и традиционните методи могат да се окажат недостатъчни за прогреса ви. Разбира се, те са добро начало, но да разчитате единствено на тях вече не е полезно.

Традиционните 4P (Product, Place, Price, Promotion)

Основният проблем с тази концепция е, че поставя потребителите в кутии. Има някои „статични потребителски архетипи“ (например една майка, която купува продукти за детето си), а релевантността на предложенията за хората е доста пренебрегната. Дори ако съм осъзната майка, мога да купя бутилка с водка, защото съм поканена на парти. Затова не помага на маркетолозите да ме причислят към групата на майките. Как обаче да имплементираме релевантността като маркетинг стратегия?

Допълнителните 5P

Отговорът е чрез допълнителни 5P, които можете да добавите към усилията си за постигане на заложените цели.

Purpose (цел)

Потребителите ви трябва да чувстват, че бизнесът ви споделя и действа спрямо техните ценности. За да дадем пример, нека разгледаме компания на име Alo Moves. Тя предлага йога и фитнес тренировки и изгражда онлайн общност сред хората, които искат да спортуват от дома си. Целта им перфектно съвпада с ценностите на потребителите, свързани със здравето, баланса и осигуряването на безопасно място за спорт.

Pride (гордост)

Клиентите ви трябва да се гордеят и вдъхновяват от използването на продуктите и/или услугите ви. Да бъдеш част от общността на бранда Alo Moves ти дава достъп до тренировки с популярни инструктори, които осигуряват именно тази гордост. Така хората се вдъхновяват от общността, в която се намират.

Partnership (партньорство)

Необходимо е да създадете усещане, че хората могат да свързват себе си с бранда ви. Alo Moves кара хората в общността да се чувстват така, сякаш изграждат партньорство, като задоволяват потребността им от висококачествена тренировка. Компанията редовно предоставя нови видеа и подкрепя хората със съвети.

Protection (защита)

Когато взаимодействат с бранда ви, потребителите трябва да се чувства защитени, особено когато става дума за парите им. Alo Moves дава сигурност с предложението си за 14-дневен безплатен тест, след който стартира абонамент от 20 долара месечно с възможност за отказ по всяко време.

Personalization (персонализация)

Бизнесът ви трябва да изгражда впечатление, че потребностите и желанията на потребителите са на първо място. При Alo Moves инструкторът говори директно на човека отсреща, така че да създаде усещане, че тренировката се провежда специално за него, има и обучения, в които могат да се изпробват и научават конкретни неща.

Никлас Гьоке за Medium.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ