Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Наградите БАР: Маркетинг технологиите ще променят пазара
Кои са печелившите подходи в маркетинговите стратегии, реализирани в последните месеци у нас? Отговорите търсим в нашата специална поредица, в която ще ви представим 9-те победители в тазгодишното издание на конкурса BAAwards на Българската асоциация на рекламодателите. Техните комуникационни кампании са добри примери за успех, които движат напред цялото развитие на рекламната индустрията.
Емил Вучков от Некст Консулт е следващият гост в рубриката. Той и неговият екип спечелиха златната награда при комуникационните агенции в категория „Иновация в продукт или услуга“.
–Г-н Вучков, на какво заложихте, за да спечелите доверието на рекламодателя? Удовлетворихте ли очакванията на потребителите му? Как по-точно се трансформира бизнесът?
– „Некст Консулт“ не е маркетинг или рекламна агенция. Ние сме консултантска и технологична компания. За нас винаги във всеки проект водещ е бизнеса и как този проект ще подобри печалбата и ще направи компанията по успешна. С Ролпласт сме работили в годините за подобрение на различни сфери от техния бизнес, и не беше трудно да ги убедим, че е важно да направят дигитална трансформация предвид променените навици на потребителите, желанието на компанията да излезе на външни пазари, фактът, че много конкуренти вече са поели по този път.
За това дали сме отговорили на очакванията на потребителите говорят резултатите от нашия проект:
- Трикратно увеличение на посетителите
- Възможността да се проследи броя изпратени запитвания за всеки конкретен продукт от конкретна държава или езикова версия на сайта.
- По-обстоен поглед върху конкретните запитвания, Ролпласт вече могат да ги адресират в рамките на минути, като по този начин пестят време на клиента и му предлагат възможно най-адекватното решение, било то чрез оферта, обаждане или просто отговор на въпроса.
- Балансираният от различните дигитални канали, а не само от Фейсбук или от платена реклама, което помага да са добре представени и видими.
- Над 150 запитвания средномесечно през уебсайта (спрямо 0 преди това)
За компания със слабо дигитално присъствие и активности до този момент, смятаме, че трансформацията бе бърза и успешна.
–Еднакво ли се възприемат едни и същи иновативни подходи на различните пазари? Трябва ли да сме гъвкави?
–Гъвкавостта в съвременния маркетинг не се отнася до това да се ползват различни канали или подходи за различните пазари, или дори групи клиенти, а да се управляват гъвкаво персонализирани клиентски пътешествия. Всеки един клиент има свое уникално пътешествие, част от което е вашият бранд или продукт. На всяка една стъпка от това пътешествие този клиент има определени предпочитания, очаквания, на които компанията трябва да се стреми да отговори максимално адекватно, персонализирано и в реално време. Ако постигнете това, конкретният пазар няма значение. Може да работите на всички пазари, и то успешно.
Интервю: Габриела Беличовска
Продължава на следващата страница
–Към момента кои са каналите за комуникация, с които най-лесно можем да достигнем до таргет аудиториите си? Какво трябва да присъства задължително в маркетинговата ни стратегия?
–Трябва да може да достигнете таргет клиентите си по предпочитания от тях канал, който и да е той – онлайн или офлайн, и да предоставите едно и също преживяване без значение от канала. Нещо повече – едно клиентско пътешествие, започнато по един канал, трябва да може да продължи по всеки един друг канал, ако клиентът иска да превключи, без да трябва да започва от начало. Например ако аз съм започнал някаква апликация през уебсайта ви и я прекъсна, трябва да мога да я продължа на втората стъпка като отида на място в офиса ви, и след което ако се прибера вкъщи и се обадя в кол центъра, да мога да мина на третата и т.н.
За да може да постигнете това обаче, особено ако имате стотици клиенти, ви е необходима подходяща методология и изчистени процеси. Хубавото е, че тези технологии вече са много достъпни.
–Кои тенденции от тази година ще продължат да дават добри резултати и през 2020-а? Доколко трябва да разчитаме на тях? На какво залагате в дългосрочната комуникация с потребителите?
–Навлизането на нашия пазар на все повече технологии за маркетинг автоматизация ще продължат да променят пазара и компаниите, и първите, които са ги приложили, ще бъдат едни гърди пред конкуренцията.
Същевременно компаниите, които следват стратегията „имаме един човек, който ни прави сайта, и един, който ни управлява фейсбука“, все повече ще губят клиенти.
Ние специално ще залагаме все повече на маркетинг технологиите и цялостните проекти за управление на клиентско преживяване, защото това за в бъдеще ще е единственият начин да се отличиш от конкурентите и да си успешен като компания.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.