Накарайте ги да говорят

Накарайте ги да говорят

Nikola е едно от най-новите и бързо напредващи имена в автомобилната индустрия, което все по-често ще чуваме. Корпорацията е основана неотдавна, през 2014 година, и произвежда електрически пикапи и камиони, а след преминаването през голямо сливане, вече струва горе-долу колкото Ford Motor Company, която е на над 100 години. Как е възможно това за толкова кратко време?

От 2018-а компанията представя по няколко прототипа годишно, но едва сега започна да привлича общественото внимание. В края на юни основателят Тревър Милтън вдигна летвата още по-високо с представянето на Badger – превозно средство, което много прилича на модела Cybertruck на Tesla. От подхода на бранда става ясно, че за да накарате хората да говорят, първо трябва да проговорите вие. Ето какво можем да научим от Nikola в това отношение!

Говорете за конкурентите

Милтън, подобно на Илон Мъск, също е активен ежедневно в социалната мрежа Twitter и не се бои да коментира основателя на Tesla.

Един от най-любопитните постове е от 2019 г. и в него Милтън предлага на конкурента си дизайн на пикап, разработен от екипа на Nikola „за всеки случай“. „Радвам се да ви дам възможност да го построите, след като ние няма“, пише той.

В средата на юни пък предприемачът се обяви за съюзник на Мъск в борбата с вредните емисии.

Независимо дали се харесва, или не, тези усилия се отплащат на Nikola, която медиите вече описват като „основен конкурент на Tesla“.

Внимание на всяка цена

Това гласи един от 48-те закона на властта според книгата на Робърт Грийн. „Всичко се съди по външния му вид; невидяното се счита за нищо“, пише той.

Най-добрият начин да спечелим внимание е като се изправим срещу най-висшестоящия, защото всички искат да видят лидера си предизвикан. В това Милтън е експерт.

Два важни урока

1. Ако хората не са чували за продукта ви, той не съществува. Няма значение колко сте добри. Няма значение колко може да промени живота на хората изобретението ви. Погледнете – Милтън все още дори няма реален продукт, а около 1500 души дневно вече си го поръчват.

2. За да сте интересни, изберете си достатъчно интересна битка с конкуренцията в индустрията. Когато през 1984 г. Стив Джобс представи Macintosh, той създаде история за това как IBM иска да открадне свободата ни и само Apple може да спре това.

Никлас Гоке за Medium.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ