Навлизане на нов пазар? Сега е моментът!

Навлизане на нов пазар? Сега е моментът!

Навлизане на нов пазар? Сега е моментът!

Пандемия, глобална несигурност, Брекзит… твърде лоши новини наведнъж. На този фон има и много възможности.

Глобалната търговия се възстановява много по-бързо, отколкото след финансовата криза от 2008 година. Обемите на доставки възвърнаха нивата си за половината време, необходимо за съвземане след банкрута на банката „Лемън Брадърс“, отприщила кризата.

Най-важното е, че различните държави ще се възстановят за различен период и на различна скорост. Кои ще са по-бързи? Кои пазари дават възможности, прилягащи на вашите планове за експанзия?

Три неща трябва да имате предвид, ако искате да навлезете на нови пазари през 2021 година.

  1. Намерете правилния партньор

Не оставайте с настоящите си партньори, ако планирате по-голямо разширяване на бизнеса, освен ако нямате добра причина.

Оценете дълбочината на експертизата им на различните пазари. Партнират ли си с някой там? Каква е тяхната клиентска база? На кои пазари оперира? Проявяват ли пристрастия, като ви водят към нови пазари на базата на техния собствен опит?

Ключът към това да имаш успешен международен партньор е, че той искрено демонстрира, че има значителна мрежа, над която има пълен контрол. Той трябва да е фокусиран върху начините и средствата за осигуряване на гъвкавост и свързаност, които задвижват тази мрежа.

  1. Да познавате клиентите си

Потребителското изживяване е ключова дума през последните години. Ако искате да навлезете на нов пазар, в основата трябва да е разбирането на културата и контекста му. не става дума за проследяване на потребителското пътуване, а истинско разбиране на културата, контекста и как да достигнете до клиентите си. Това наистина можете да направите като съберете екип от хора, които дълбоко разбират пазарите, към които се стремите.

  1. Планирайте експанзията си

Това, което видяхме от клиентите, с които бяхме ангажирани през 2020 г., е, че почти 100% от тях се нуждаят от помощ при планирането на навлизането им на нови пазари. Бизнес казусът беше налице и имаше смисъл от стратегическа гледна точка, но имаше нужда от още.

Това идва от задълбоченото проучване на новите пазари. И под това нямам предвид Google Market Finder, а наистина локални анализи, основани на културно разбиране и много дълбоко ниво на данни, които са лесни за смилане и тълкуване.

Бързата обработка на информацията е много трудна за постигане без подходящия набор от инструменти и без екип с опит в тази сфера. Потърсете добавена стойност от инструментите, които партньорът ви предлага. Намерете партньор, който ще ви представи лесно смилаеми данни, за да ви дадат контекста, от който наистина се нуждаете.

Прекарайте време в интерпретиране и анализиране на данните и се уверете, че навлизането на новия пазар се основава на данни и добро проучване, за да оцените напълно възможностите на стратегията си.

Джон Грийнхалг, управляващ директор в Adapt Worldwide, за изданието The Drum

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ