Не е само заради заглавието...

Не е само заради заглавието...

За много маркетолози анонсът в полето за тема при изпращане на имейл е от ключово значение за броя на отварянията му. Така е, но има още важни подробности.

Защо хората четат някои реклами и игнорират други?

Например защо отворихте тази статия, а не я подминахте? Сигурен съм, че има десетки хора, които са го направили. Вие я отворихте, защото сте заинтересовани от съдържанието ѝ. Да, заглавието беше грабващо, но бихте ли кликнали върху нея, ако беше свързана с голф, да речем?

  • Хората отварят това, което ги интересува

Това е неизменимо правило. Ако някой не се интересува от голф, няма да отвори имейл, свързан с него, независимо какво сте написали в полето за тема. Това е приложимо за всички форми на комуникация.

  • Заглавията са важни тогава, когато един човек е заинтересован от съдържанието

Ако украсите заглавието, така че да изглежда атрактивно, но всъщност съдържанието вътре да се отклонява от темата, вероятно ще си навлечете гнева на потребителите и ще ги накарате да се почувстват измамени. Това е така, защото сте ги накарали да отделят време за нещо, към което нямат интерес.

Урок от един велик копирайтър

Гари Халбърт е моят любим копирайтър за всички времена. Най-важният урок, който научих, докато преглеждах работата му е следният:

„Не става дума за това как казваш нещо. Става дума за това какво казваш.“

Той дава аналог с един човек, чиято жена е бременна. Той трябва да отиде на бизнес презентация, докато жена му ражда тризнаци. Ваша е задачата да предадете на мъжа информацията. Тогава Гари казва:

„Има ли начин да предадете тази информация на мъжа, без той да е развълнуван?“

Можете да кажете:

  • Поздравления, жена ти току-що роди тризнаци!
  • Пич! Жена ти роди тризнаци!
  • Ура! Вече имаш три много сладки дечица!

Независимо как ще го кажете, мъжът ще е развълнуван от новината. Какви думи използвате не е толкова от значение, колкото новината, която ще го направи истински щастлив.

Как да предизвикаме интерес?

Един от начините е чрез нещо, в което потребителят инвестира. Ако притежавате ферма с рядка порода кокошки и получите имейл за ефективни начини как да ги отглеждате, ще прочетете написаното. Причината е много проста – готови сте да инвестирате време и средства в това.

Моят списък с имейли е малък, но въпреки това веднъж успях да натрупам висок процент на отваряния. Предположих, че е заради темата, която съм му сложил, затова опитах да го преработя и да го сложа отново, но не получих същия успех. Открих, че съдържанието е важно и то ми помага да постигам добрите си резултати.

Дейвид О за Medium.com

Редактор: Габриела Беличовска

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Дина Темелкова е Мениджър на годината 2025
На днешната дата, 11 ноември. Започват „Вълчите празници”, имен ден празнуват Мина, Минчо, Виктор, Виктория
Учени откриха бактерии, които ядат пластмаса в океана
За последно: Милиардерът Уорън Бъфет ще дари 1,35 млрд. долара за благотворителност, преди да се оттегли
София влиза за първи път в престижна класация на PwC за европейските имотни пазари
Европейската комисия изплаща на България 438,6 млн. евро по плана за възстановяване
Сирия се присъединява към водената от САЩ коалиция срещу „Ислямска държава“
Италианската кухня може да стане част от световното културно наследство на ЮНЕСКО