Нестандартният подход и изборът на правилни платформи ще бъдат водещи в маркетинга

Нестандартният подход и изборът на правилни платформи ще бъдат водещи в маркетинга

Kакви маркетингови подходи се оказаха работещи в България през 2018 г.? Какви са модерните, класическите и нестандартните комуникационни методи рекламодателите да достигат публиката и да я убедят да им гласува доверие? Как ще се промени маркетингът през следващата година? 

На тези и други въпроси дават отговор от практиката си част от най-добрите маркетолози в България - победителите в конкурса BAAwards 2018 на Българската асоциация на рекламодателите (БАР). За трета поредна година стартирахме поредица от интервюта с отличените от БАР маркетингови експерти. Те работят в най-големите компании в България и споделят ноу-хау от кампаниите си.

Участникът днес е Виктория Мадемова - бранд мениджър в Heineken. 

...

- Г-жо Мадемова, в тазгодишното издание на конкурса BAAwards на БАР получихте индивидуална награда в категорията "Нов продукт". За каква кампания бяхте отличена? До какви нови интересни изводи достигнахте за българската публика?

- Успешното представяне на Heineken 0.0 на българския пазар беше отличено с наградата ни в категорията "Нов продукт". Майстор пивоварят на Heineken® създава новата бира с нулево алкохолно съдържание, използвайки само естествени съставки в отговор на нарастващата потребителска тенденция към балансиран и здравословен начин на живот. Здравето и интересът към здравословни храни и напитки се превръща във все по-важна тема в живота на българите, което създава и възможност за бъдещ ръст на продукти, възприемани като полезни и здравословни.

Ниското съдържание на захар и калории е конкурентно предимство и определя избора на потребителите. Heineken 0.0 е безалкохолна бира създадена за любителите на бирата, от любителите на бирата и съдържа само 69 калории, а освежаващите плодови нотки и мека основа се балансират перфектно и оставят приятен после-вкус.

Друга важна предпоставка за успешното представяне на Heineken 0.0 бe стабилното и позитивно развитие на българската икономика, в комбинация с ниските нива на безработица. Това се прехвърля в желание да се отделя повече бюджет при избора на стоки от FMCG сектора. Растящият дял на модерна търговия създава условия за бърз избор и плавно преминаване от мейнстрим към примиум продукти.

Кампанията на Heineken 0.0 протече в няколко етапа глобално разработена ATL подкрепа и серия от BTL активности с основна цел: максимален брой хора да опитат Heineken 0.0 в различни ситуации и моменти.

За успешното представяне на Heineken 0.0 ни помогнаха и нестандартните активации и партньорства, които направихме със Spark в кампанията "Нула вредни емисии - 0% алкохол" и с Walltopia – в рамките на тази инициатива всички фенове на катеренето имаха възможността да се наградят със страхотния вкус на Heineken 0.0, ако преодолеят един от трите Heineken 0.0 маршрута в най-голямата зала за катерене в България и така да бъдат в крак с актуалната световна тенденция за съчетаване на физическа активност, забавления и здравословен начин на живот.

Продължава на следващата страница.

Автор: Невена Любенова

- Какво е най-трудното в създаването на успешен маркетинг за нов продукт? Има ли специфики на българските потребители, които трябва да се взимат предвид? Има ли общо между тях и европейските?

- Предизвикателствата пред нас бяха да направим интересна категорията на безалкохолната бира и да достигнем до възможно повече потенциални потребители на нашето ново предложение Heineken 0.0.

Категорията на безалкохолните бири все още се подценява от бирените потребители, най-вече заради нагласата, че бирата без алкохол има лош вкус /често без дори да са ги опитвали/; съществува и социалната бариера, че безалкохолните бири все още не се възприемат като нещо модерно. Друго предизвикателство е че, потребителите все още не се сещат за всички онези моменти и ситуации, които до момента са се възприемали като не-бирени, но с новия Heineken 0.0 вече могат да се насладят на страхотния и освежаващ вкус на бира без алкохол - преди шофиране, по време на работен обяд, в офиса, след спорт.

- Как очаквате да се промени маркетингът в България през 2019 г.? Какви ще бъдат ценните качества на новите продукти, които ще се търсят?

- Дигитализацията променя нашето поведение – като потребители и маркетолози. Нестандартният подход в начина, по който съобщението ни достига до потребителите, и изборът на правилните канали, ще са в основата на успеха на брандовете в следващите години. Видео форматите, правилното и автентично присъствие в социалните медии и работата с инфлуенсъри ще продължат да бележат ръст и да са важна част от комуникационните планове.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Няма решение на Европейския съд по жалба срещу приемането на България в еврозоната
Шефът на ЕК Фон дер Лайен и канцлера Мерц не успяха да осигурят съгласие на Белгия за руските активи
Бивш висш агент на DEA обвинен за пране на милиони долари за мексикански наркокартел
Без съществени резултати от двудневните консултации между САЩ и Украйна в Маями
На днешната дата, 6 декември. Никулден
Вицепремиерът Зафиров: Оставка на правителството в момента не е на дневен ред
МФ публикува новия проектобюджет в полунощ: И приходите, и разходите са занижени с малко над 1 милиард евро
МААЕ съобщи, че защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон