Парадоксът на избора
Често смятаме, че по-големият избор е по-добър вариант, но докато разнообразието е хубаво за нас, то не е същото за потребителите ни, защото прави вземането на решение за покупката по-трудно.
Психолозите наричат това Парадокс на избора, а в едноименната си книга Бари Шварц обяснява, че прекаленият избор не прави клиентите по-щастливи, напротив – прави ги по-малко удовлетворени и дори предизвиква т.нар. „парализа на избора“.
Днес потребителите са затрупани от брандове, а онези от тях, които ясно показват какъв проблем решават и максимално улесняват покупката, имат най-голям шанс да успеят. Според индекса за глобална бранд простота на консултантската фирма Siegel+Gale компаниите, които приемат простотата, са по-склонни да увеличат печалбата, ангажираността на потребителите и популярността си.
Данните, базирани на 14 хил. мнения на хора от САЩ, Великобритания, Германия, Швеция, Китай, Индия, Саудитска Арабия, ОАЕ и Япония, разкриват, че 62% от клиентите ще платят за по-просто изживяване, а 61% от тях биха препоръчали даден бизнес, ако той има ясно предложение, което им спестява време.
Придържайки се към тези тенденции, веригата супермаркети Aldi е начело на индекса в продължение на 4 години. „В този еволюиращ свят, в който времето притиска всички ни, не вярваме, че потребителите искат да избират между множество разновидности зехтин например“, коментира маркетинг директорът на компанията, Адам Завалис.
Освен това изследване на Gartner сред 7 хил. респондента установява, че брандовете, които правят възможно най-лесен пътя към покупката, имат значително по-голям шанс да направят продажба и да бъдат препоръчани.
Бизнесът има възможност да направи живота на хората по-лесен, като установи какво точно искат клиентите и кога са склонни да го получат. В крайна сметка те имат нужда от само един продукт, който да разреши техния проблем, и той им е достатъчен.
По материал на компанията за изследвания и дизайн Amy за Medium.com
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.