Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Да купя или да не купя? (инфографика)
Как харчат потребителите е една от водещите движещи сили за растежа на икономиката в глобален мащаб. Пандемията въздейства на факторите, които определеят потребителските разходи – доверие, нива на безработица, стандарт на живот. Тя промени начина, по който хората изразходват своите трудно спечелени средства.
Инфографиката на Visual Capitalist показва данни за потребителското поведение, обобщени от глобално проучване на McKinsey & Company, проведено в периода 15 март – 6 април. То се фокусира върху 13 големи държави, избрани заради икономическото си значение и голямото въздействие, което COVID-19 има върху тях.
[[{"fid":"355633","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":3047,"width":1200,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]
Източник: Visual Capitalist
Връзката между емоциите и намерението за харчене
Тъй като потребителите се борят с несигурността, поведението им при покупка става все по-нeстабилно. Ясно е обаче, че те са намалили разходите за всички несъществени продукти и услуги. С движението по кривата на заболяването нивото на оптимизма в отделните държави се увеличава, което е свързано и с по-високите харчове.
[[{"fid":"355632","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":525,"width":820,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]
Източник: Visual Capitalist
Стратегически плащания
В глобален мащаб потребителите продължават да харчат за хранителни продукти и други принадлежности за дома, в някои случаи дори повече, отколкото в периода преди пандемията. Заради промените на навиците при потребление на медиите в почти всички държави, включени в проучването, гражданите отбелязват, че са отделили повече пари за забавление у дома. Това е особено вярно за Южна Корея, държава, в която вече има оформена гейминг култура.
Индустрии в червено
- Транспорт
Спадовете в тази индустрия са в резултат на масовата социална изолация и рестрикциите на властите. В САЩ се очаква 81% загуба в приходите за април и май, а до края на 2020 г. те могат да надвишат 500 млрд. долара.
- Облекло
Обезпокояващо забавяне има и при покупките на облекло, които само за Китай са паднали с 40-50% спрямо нивата преди пандемията. Любопитно е, че и онлайн магазините търпят загуби.
Към неясното бъдеще
Пандемията не въздейства еднакво лошо върху всички индустрии. За някои промяната в ценностите ще помогне за поддържането на потребителското изживяване и приходите, докато други нямат избор, освен да чакат. За всички обаче има една универсална истина – животът след пандемията ще изглежда коренно различен.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.