Да купя или да не купя? (инфографика)

Да купя или да не купя? (инфографика)

Как харчат потребителите е една от водещите движещи сили за растежа на икономиката в глобален мащаб. Пандемията въздейства на факторите, които определеят потребителските разходи – доверие, нива на безработица, стандарт на живот. Тя промени начина, по който хората изразходват своите трудно спечелени средства.

Инфографиката на Visual Capitalist показва данни за потребителското поведение, обобщени от глобално проучване на McKinsey & Company, проведено в периода 15 март – 6 април. То се фокусира върху 13 големи държави, избрани заради икономическото си значение и голямото въздействие, което COVID-19 има върху тях.

[[{"fid":"355633","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":3047,"width":1200,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

Източник: Visual Capitalist

Връзката между емоциите и намерението за харчене

Тъй като потребителите се борят с несигурността, поведението им при покупка става все по-нeстабилно. Ясно е обаче, че те са намалили разходите за всички несъществени продукти и услуги. С движението по кривата на заболяването нивото на оптимизма в отделните държави се увеличава, което е свързано и с по-високите харчове.

[[{"fid":"355632","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":525,"width":820,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Източник: Visual Capitalist

Стратегически плащания

В глобален мащаб потребителите продължават да харчат за хранителни продукти и други принадлежности за дома, в някои случаи дори повече, отколкото в периода преди пандемията. Заради промените на навиците при потребление на медиите в почти всички държави, включени в проучването, гражданите отбелязват, че са отделили повече пари за забавление у дома. Това е особено вярно за Южна Корея, държава, в която вече има оформена гейминг култура.

Индустрии в червено

  • Транспорт

Спадовете в тази индустрия са в резултат на масовата социална изолация и рестрикциите на властите. В САЩ се очаква 81% загуба в приходите за април и май, а до края на 2020 г. те могат да надвишат 500 млрд. долара.

  • Облекло

Обезпокояващо забавяне има и при покупките на облекло, които само за Китай са паднали с 40-50% спрямо нивата преди пандемията. Любопитно е, че и онлайн магазините търпят загуби.

Към неясното бъдеще

Пандемията не въздейства еднакво лошо върху всички индустрии. За някои промяната в ценностите ще помогне за поддържането на потребителското изживяване и приходите, докато други нямат избор, освен да чакат. За всички обаче има една универсална истина – животът след пандемията ще изглежда коренно различен.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ