Огненият триъгълник на всеки бизнес

Огненият триъгълник на всеки бизнес

Огненият триъгълник на всеки бизнес

„Не се представи добре. Вложих всичко в лансирането на този продукт и, честно казано, да го гледам как се проваля ме съсипва“, ми каза мой приятел миналата седмица, докато обсъждахме пускането на новия му продукт на пазара. Предишните му се справиха отлично. Имаше рецепта за успех, но какво ли се обърка?

Не всичко, което продаваме, е печелившо

Обичам да мисля за продаването на един продукт като за огнен триъгълник. За огън имаш нужда от гориво, кислород и нещо, с което да го запалиш. Ако изгубиш само едно от тези неща, не можеш да запалиш или да поддържаш огъня. С продажбите принципът е същият.

Да го наречем „Потребителски триъгълник“

Той е изграден от:

  • Добър продукт
  • Добра промоция
  • Коректна цена

Ако някое от тези неща липсва, продуктът няма да се продава задоволително. Следователно подобряването на някой от тези компоненти би имало обратен ефект. Продажбите ще се увеличат, нали така? Нека разгледаме поотделно всяка част на нашия триъгълник.

[[{"fid":"345629","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":720,"width":1280,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Лош продукт

Качеството на продукта ви е много важно за продажбите му. Ако е прекалено лошо, това може да е основната причина потребителите да избират конкурентите ви. Тук имате две възможности – да подобрите качеството, за да е в унисон с посочената цена, или опитате да понижите цената, така че да отговорите на потребителските очаквания.

Лоша промоция

Ако промотирането ви върви зле, трябва да намерите нови пазари или нови послания за продукта.

  • Да не го предлагахте на майки, вместо на родители, с което да сте отчуждили бащите?
  • Използвахте ли думата „той“, при положение, че жените също играят на игри?
  • Позиционирахте ли го като „готин“, след като би трябвало да е „практичен“?

Определете на кого и защо продавате. Уверете се, че продуктът е добър и цената е подходяща за таргет аудиториите ви.

Некоректна цена

Понижаването на цената почти винаги увеличава продажбите. Ако вашият продукт нес е продава добре или достатъчно бързо, но е с добро качество и сте го промотирали добре, значи има проблем в цената. Бъдете честни пред себе си – прекалено скъпо ли е предлаганото от вас?

Ако продавате на много конкурентен пазар, можете да бъдете:

  • Първите
  • Най-добрите
  • Най-евтините

Щом тениските ви, да речем, не са със същото качество, със същия висок стандарт в дизайна като тези на някой друг, вероятно няма да се продават добре, особено ако цената е същата като тази на конкурента ви или по-висока. Защо? Защото всички го правят.

Страдате ли от лоши продажби, се запитайте: „Коя част от триъгълника трябва да пипна, за да възвърна интереса на купувача?“

Ами, ако няма надежда за продукта ми?

Лошият продукт съществува, но това трябва да определите сами за собствения си такъв. Тоест, не правете безсмислени инвестиции в нещо, което се е провалило и не заслужава да оцелее за пореден път. По-добре е да се ориентирате към нещо друго. Виждал съм много бизнеси, изградени върху богат асортимент от продукти, но унищожени от един-единствен.

Жерайн Кларк за Medium.com

Редактор: Габриела Беличовска

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ