Правилното разказване на истории може да помогне на бизнеса ви

Правилното разказване на истории може да помогне на бизнеса ви

Правилното разказване на истории може да помогне на бизнеса ви

Марките, лидерите и институциите използват водещи в индустрията активи, като диаграми, казуси и отчети, за да подкрепят твърденията в своите B2B продажби, маркетингови тестове и документи за лидерство на мисълта. Когато се стремите да станете водещ, надежден източник на авторитет, от решаващо значение е да избягвате тези грешки, пише Том Гил за Inc.com. 

Клиентите ми плащат солидни суми, подчертава Гил, за да пиша съдържание за мисловно лидерство за техните марки. Често това е така, защото техните вътрешни автори са фокусирани върху B2C и им липсва опит във форумите за лидерство на B2B. 

Като цяло, най-често срещаната грешка е фокусирането върху повече от една аудитория, защото да се обърнете към две аудитории всъщност означава да не говорите с нито една.

След като усъвършенствате целевата си аудитория, вторият капан, на който марките стават жертва, е правилното разграничаване на типа и тона на аудиторията. За да направите това, ще трябва да го разграничите на две нива:

  • Макро: Въпреки че е вярно, че всички сме хора и тонът B2P (бизнес към хората) е най-важното нещо в съобщенията, все още има разлика в тона между B2C (бизнес към потребител) и B2B (бизнес към бизнес). Разбирането на тази разлика в тоновете е от ключово значение.
  • Микро: Във форумите на B2B е необходимо допълнително сегментиране: разграничаване между B2B служители и B2B лидери. Това е трудно начинание, където повечето марки се провалят.

Вашият SEO не зачита интелигентността на читателите 

Без да ги пълните с ключови думи, вашите заглавия трябва да съответстват на намерението за търсене на вашата аудитория, но също така да уважават нейната интелигентност, особено във форум за лидери. Конкретно заглавие може да работи във вашия блог, но не и в документите за мисловно лидерство.

Не се вземат предвид стъпките ви във фунията 

Вашата фуния за маркетинг и продажби ще ви помогне да оформите своето мисловно лидерско съдържание. Дори ако форумът е само за лидери, той все пак е поле за продажби. Всичко, написано от вашата марка, по един или друг начин, е материал за продажби. И разбирането на кой етап от маркетинговата фуния се разглежда от потенциалните клиенти е от първостепенно значение.

Като се фокусирате върху вашата ICP (идеална клиентска личност) и целевата аудитория, вие по-добре елиминирате NQL (неквалифицирани потенциални клиенти). 

Например, статия за мисловно лидерство може да говори за индустрията като цяло, нейните текущи проблеми и тенденции, да намекне за вашето решение и след това да доведе до вашия блог, казус или бяла книга за по-нататъшно образование. След това от вашия блог той ще слезе по-надолу по фунията до страница за абониране.

Споделяне на микро детайли

Вашият главен изпълнителен директор не е репортер или блогър. Лидерите не говорят за микро детайли. Сега те получават заплащане за решенията си - да поставят ресурси, където и когато са необходими, и да навигират кораба през коварни терени.

Например, когато пишете мисловно лидерство за жилищната индустрия и как помагате на собствениците на жилища да се възползват от собствения си капитал по творчески начин, избягвайте малки детайли, като различни видове дългове, повлияни от увеличението на лихвите, и като заеми за ремонт на жилища. По-скоро говорете за инфлацията и как рязкото увеличение на стойността на жилищните имоти дава на хората достъп до ново богатство.

Споделяне на новини, вместо да разказвате история 

Писането без емоции е просто отчитане. Вярно е - писането на факти е важно, но може да се направи по-интересно чрез използване на уникални думи и аналогии и чрез креативно вплитане на всичко това заедно.

Например, всеки вестник, който съществува в момента, съобщава как нарастващите лихви оказват влияние върху собствениците на жилища без ипотеки с фиксиран лихвен процент. Казвайки как собствениците на жилища усещат "затягането на примката" рисува ярък образ, който носи запомнящ се емоционален заряд. Разказването на истории е изкуство и трябва да бъде усъвършенствано във форумите за лидерство, защото привличането на вниманието на лидерите е мъчително. 

Вашият юридически екип забавя творческия ви екип 

Адвокатите да бъдат адвокати. Тяхната работа е да ви защитават. Те ще намалят маржа на риска по всякакъв възможен начин, дори с цената на креативност или смекчаване на тона на вашия лидер. Може да кажат, че вашите метафори са малко странни, обещаващи нещо, което може да доведе до съдебни дела, или че вашата аналогия със "затягането на примката" е насилствена, дори ако никога не подбуждате към насилие. Вашият творчески екип обаче трябва внимателно да изслушва опасенията и да реши какви рискове са приемливи и в услуга на разказването на най-добрата история. 

Източник: Том Гил за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ