5-те най-големи грешки при проектирането на лого

5-те най-големи грешки при проектирането на лого

В бизнеса, особено ако сте сериен предприемач, дизайнът на лого е едно от онези задължения, които могат да бъдат делегирани на някой друг, когато се фокусирате върху по-големи проблеми. Аз обаче не бих препоръчал на сериозен собственик на стартираща компания да делегира последната дума за своето лого, пише Захир Додия в статия за Entrepreneur, и обяснява защо - логото е изключително трудно да се направи абсолютно правилно и невероятно лесно да се направи много погрешно. Като се има предвид, че логото е една от най-важните части от брандирането - всъщност единствената част от визуалната марка, която най-често се свързва с вашата компания. Наложително е да го направите правилно. Тези пет често срещани грешки са крещящи червени знамена за лош дизайн на лого.

Нискобюджетният дизайн може да бъде твърде очевиден - Създаването и спазването на бюджет е ключът към успешното начало на стартъп. Но брандирането определено има място в бюджета и за тази цел трябва да се отделят средства. Опитът да брандирате евтино не е добро за всеки бизнес. Това не означава, че вашето лого трябва да е непосилно скъпо. Всъщност е възможно да завършите с добре проектирано лого за по-малко от 500 долара.

Общите лога са лоши - Често срещаната грешка при разработването на лого е онова, което е твърде общо. Технически, то върши работата, но не обслужва интересите на вашия бизнес. Определено си струва времето и усилията да работите с вашия дизайнер върху създаването на логото. Коригирайте елементи като цвят, шрифт и иконография, за да получите редица възможности. 

Избягвайте приликите с чуждо лого - Третата често срещана грешка, която виждам твърде често, е лого, което изглежда твърде много като друго, независимо дали става въпрос за прилики с логото на компания от друга индустрия или прилича на това на конкурентна фирма. Ако се присъединявате към пазар с много успешна конкуренция, разработването на лого, което наподобява популярния избор, може да ви предостави част от този пазар. Но никой не обича да го мамят, а умишленото копиране на лого е равносилно на опити да измамите аудиторията си. От друга страна, понякога причината за копиране на логото е просто недостатъчно проучване, така че направете вашето проучване. Разгледайте марките и особено логата на вашата конкуренция. 

Цветът не е само лично предпочитание - Друга често срещана грешка е лошият избор на цвят. За някои от тези лошо оцветени лога това е техническа неизправност, т.е. цветопредаване. Но мисля, че основният фактор, допринасящ за лошия избор на цветове е, че някои предприемачи и дори някои графични дизайнери виждат цвета като чисто лично предпочитание, пише авторът на статията. Вашето проучване на конкуренцията играе много по-голяма роля. Както и психологията на цвета. Както и вашата целева аудитория и предпочитанията, които те обикновено имат. Накратко, ако искате страхотен дизайн на логото, не избирайте просто цвят, който случайно ви харесва. 

Ефектът на хаоса - Последната често срещана грешка, която виждам в бизнес логата, е това, което наричам ефект на хаоса. Това е комбинация от лошо разстояние и твърде много елементи. Ефектът на хаоса може да е резултат от опит за получаване на твърде много съобщения в твърде малко пространство. Например, ако имате повече от три икони във вашето емблематично лого. Или ако в логото ви има твърде много детайли до такава степен, че би било трудно да го нарисувате по памет. Ако е така, може да изпитате ефекта на хаоса. Но наличието дори на няколко елемента, които са само лошо разположени, може да предизвика същото усещане. 

Дизайнът на логото не е нито толкова прост, нито толкова сложен, колкото си мислим. Да, има много елементи, които влизат в него. Но в основата на това е да представите себе си и вашата компания.

Източник: Захир Додия, основател и главен изпълнителен директор на Logo Design, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ