Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Свиване на приходите с над 50% отчита бизнесът в България
Както чуждият, така и местният бизнес, изпитват все повече затруднения, а чувството за несигурност все повече битува и в глобалния икономически живот. Независимо от положението в страната, тясната обвързаност на българската икономика с тази на страните от Европейския съюз я прави уязвима и не по-малко застрашена – фирмите усещат негативния ефект и бележат спад в приходите си. Това показва изследване на агенцията за маркетинг проучвания Pragmatica сред 722 български фирми, публикувано от Argent.
Като пряк резултат от извънредните мерки и социалната изолацията, затварянето на множество търговски обекти и някои производства, както и от намалелите доходи на хората и трудовата заетост, спадът в търсенето, и респективно в оборота на фирмите, е чувствителен. В България над 90% от компаниите казват, че COVID19-кризата се отразява негативно и излючително негативно на бизнеса им.
[[{"fid":"352823","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":423,"width":986,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]
Освен това приходите са намалели средно с 53%, като най-силно засегнати са компаниите от сферите недвижими имоти, ресторанти и заведения, развлекателен бизнес, хотелиерство и туризъм, производство и/или търговия с мебели, автомобилостроене и търговия с МПС, строителство и архитектура, консултантски услуги. Същевременно най-голям ръст отчитат от фармацията, битовата и промишлена химия, както и земеделие и животновъдство.
[[{"fid":"352824","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":420,"width":974,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]
Представители на различни сектори и компании определят като основни предизвикателства:
- Запазването здравето на служителите им;
- Запазването на клиентите;
- Максимално бърза адаптация към новите реалности;
- Овладяване спада в продажбите, за да избегнат различни рестриктивни мерки.
Фирмите, при които няма намаление в приходите за момента, действат по-скоро консервативно. Някои от тях разглеждат възможността да разработят или подобрят online продажбите си, но все още не предприемат кардинални стъпки за промяна в дистрибуционните си канали.
Тези компании очакват овладяването на ситуацията да бъде по-скоро. Като цяло, според степента на засегнатост предположенията на фирмите за периода, необходим за възстановяването на бизнеса им, варират от 6 месеца до 2 години.
Компаниите, генериращи загуби от ситуацията, са много по-активни в търсенето на нови варианти за разширяване на каналите за продажба. Те търсят различни алтернативи, които биха могли да използват едновременно за дистрибуцията на собствените продукти.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.