Първи каси на самообслужване вече и в България

Първи каси на самообслужване вече и в България

Влизаш, пазаруваш, сам си маркираш покупките, плащащ и тръгваш – този модел вече е обичайна практика в доста европейски страни  От днес обаче първи стъпки у нас правят и първите каси на самообслужване. Новият почин бе стартиран от вериката T MARKET в супермаркета й в столичния кв. „Мусагеница”. Той е един от най-посещаваните магазини на веригата, затова е избран и за тестов за новите каси.

“В последните две години начинът, по който клиентите пазаруват, се променя. Ако доскоро водещ критерийх бяха цените и отстъпките, сега все повече излиза на преден план изискването за преживяване и качеството на обслужване”, сподели изпълнителният директор на “Максима България”, която оперира у нас веригата магазини, Едвинас Волкас.

Затова и Т МАРКЕТ инвестира все повече в удобство и комфорт. „За никого не е тайна, че в пикови часове на касите в супермаркетите се струпват повече хора. А българите не обичат да чакат на опашки, особено младите хора. С касите за самообслужване въвеждаме улеснение, но и нов тип преживяване за клиентите”, допълни той. Разработването на проекта е продължило година, като в него са се включили български специалисти, особено при превода на софтуера, и техни литовски колеги, тъй като в Литва тази технология вече е доста масова. Един от най-трудоемките процеси при въвеждането на такъв тип технология е, че в паметта на касите трябва да се вкарат кодовете на целия асортимент в магазина.

Проектът стартира на този етап с четири каси на самообслужване в магазина в Мусагеница. Механизмът на работа действа така: от лявата страна на касата клиентът поставя продуктите, които иска да купи. След това започва да маркира всеки от тях като просто поставя етикета с баркода към скениращото устройство на плота пред себе си и след маркиране го поставя вдясно от себе си. Касата сама отчита продукт и сума, добавя и отмята всяка следваща. Менюто на екрана е лесно и интуитивно води към всяка следваща стъпка, за да бъде приключена поръчката успешно. На касите са инсталирани и везни за измерване на плодове, зеленчуци или насипни бонбони. Заплащането може да се прави както в брой, така и с банкова карта. А за да бъде работата с касите на самообслужване максимално лесна, от компанията са подготвили видеа, които показват на мониторите пред клиента нагледно всяка команда, която следва да бъде изпълнена.  Наоколо винаги има и помощник-касиер, който да асистира при нужда за работа с новите каси и да  отговаря на всякакви въпроси.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Министерството на здравеопазването дава препоръки за безопасно хранене през летните месеци