Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Рекламирате поредната отстъпка? Лоша идея!
Никъде другаде в съвременния маркетинг емоциите не се включват във възприятието толкова разгорещено, колкото когато рекламното съобщение започне с (ниската) цена. Това коментира в книгата си „Кръгом! Тайните на емоционално-ефективното рекламиране“ маркетинг консултантът Дан Хил, посочи сайтът UTalkMarketing.
Авторът споделя, че е лесно да си представим какво се говори по време на заседанията в мениджмънта на много компании: „Трябва да направим много пари бързо! Затова да намалим цената и да накараме всички да разберат!“.
Само че, идеята рекламата да започва с информация за цената е лоша, предупреждава Хил.
Първо, честото намаляване на цената е много вредно, защото се привиква към информацията за нещо изгодно и се губи положителния ефект на изненада.
Един от ключовите елементи на продажбата е този на изненадата. Това е онзи момент, когато очите на хората се отварят широко, те замръзват за секунда и се замислят какво им предлагате. Идеално! Ако използвате често трика с намаляването на цената обаче, ефектът от изненадата естествено ще се превърне в очакване и изискване.
Изненадата предшества позитивна или негативна емоция. След нея следва „Йееее!!!“ или „Ооо, не!“. Стартирането с информация за ниска цена създадва очакване за ниска цена в бъдеще, което често по-късно води до разочарование.
Второ, проучванията сочат, че когато много купувачи видят цена, автоматично в тях се задейства негативно чувство на отвращение. Ето защо стремежът на редица маркетолози да приложат стратегията с ниската цена е по-скоро отчаян опит да се намали нивото на негативната реклация на отвращение в клиента. Което само по себе си не е достатъчно добра практика в сравнение с много други.
Трето, стартирането с цената може да накара много хора просто да си помислят, че "щом започвате с нея, значи няма какво друго да покажете".
Четвърто, фокусът върху цената е въпрос на цифри и статистика. Този вид информация се възприема и анализира от лявата половина на човешкия мозък, а емоциите и впечатлението от рекламата се приемат от дясната. Потребителите започват да мислят, преди да чувстват. Следователно рекламата има лош ефект.
Пето, лоялността към марката е подложена на риск, защото гордостта на хората е засегната. Как според вас би се почувствал лоялния клиент, ако види, че цената е намалена не само за него, а и за всички останали?!
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Character.AI забранява достъпа на потребители под 18-годишна възраст
Технологии |САЩ получават отсрочка от Китай за редкоземните елементи, но не и отмяна
Бизнес |Археолози разкриха 2000-годишно „мистериозно убийство“, докато снимат телевизионно предаване
Любопитно |Министърът на финансите на САЩ: Китай одобри сделката за TikTok
Компании |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Белгия и Русия си размениха в социалните мрежи заплахи с унищожение
Свят |КНСБ заплашва с протести, ако в Бюджет 2026 минималната работна заплата остане 605 евро
Политика |Какво предлага Бюджет 2026 и защо не се хареса на никого?
Икономика |„Лукойл“ е получила оферта за закупуване на международните ѝ активи. Кой е купувачът?
Бизнес |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Между реалността и свръхестественото: Всеки трети у нас вярва в живот след смъртта, а две трети – в кармата
България |НАП продава автогарата в Перник
Политика |Тръмп: Намаляването на американското военно присъствие в Румъния "не е много голямо"
Свят |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.