Рекламните формати, които работят най-добре

Рекламните формати, които работят най-добре

Рекламните формати, които работят най-добре

Огледайте се – какво правят хората край вас докато пътуват за работа или училище, докато чакат реда си при зъболекаря или докато почиват. Четат новини, на телефоните си проверяват електронната си поща, хороскопа си, търсят рецепти за приготвяне на здравословна храна, общуват. Мобилните приложения осигуряват много удобства - геолокация, съхранение на информацията офлайн и лесен достъп до камерата на апарата. Освен това цялото това съдържание може да се споделя, споделя, споделя. Те вече са мобилно ориентирани дори и при онлайн пазаруването.

Според Националния статистически институт в края на 2017 г. 85.3 % от потребителите на интернет предпочитат мобилните си устройства за достъп до мрежата, като 36.1 % използват лаптоп или таблет.

Най-добрите оръжия на онлайн платформите са две: адекватно мобилно съдържание, различно от това за десктоп; онлайн реклама, съобразена с параметрите и спецификите на мобилната версия.

От десктоп в мобилна версия

Има различни подходи как да преструктурирате съдържанието. Единият от тях е съдържанието на страниците да е с дизайн, приспособим за ширината на всякакви мобилни устройства. URL (Uniform Resource Locator, унифициран локатор на ресурси, инструмент за намиране на адреса на сайта – бел. ред.), HTML (HyperText Markup Language, език за маркиране на хипертекст, с който се изглажда самия сайт – бел. ред.), изображенията и всичко си остава същото, само CSS (Cascading Style Sheets, език за стилови листове – бел. ред.) подава различни варианти за ширина на браузъра в зависимост от устройството.

Вторият е RESS („Отзивчив” уеб дизайн – бел. ред), или динамично/адаптивно сервиране: URL адресът остава същият, но сървърът изпраща различни HTML и CSS според това какъв тип устройство изисква достъп до страницата.
Третият - отделен мобилен сайт, например m.facebook.com. Той може да използва същият URL като сайт за десктоп и просто да сервира различен HTML в зависимост от потребителското устройство. 

 

Приоритизирайте мобилната пред десктоп версията, а не обратното

За да обхванете нарастващия сегмент от мобилни потребители, постройте сайта си така, че мобилната му версия да изглежда максимално добре и да бъде достатъчно функционална. Трябва да разработите първо мобилните сайтове, а след това те да бъдат разширени в страници за таблети и настолни компютри. 
 
Интерфейсът е важен
Дисплеят на мобилния телефон е значително по-малък от този на десктопа и затова той не бива да бъде зает от менюто за навигация на сайта ви. Целта е потребителите да ползват съдържанието без пречки и разсейващи фактори. Мислете за пътя, който потребителите ви трябва да изминат, за да открият търсеното съдържание или да извършат определена операция. Той трябва да бъде кратък, плавен и лесен за достъп. В противен случай рискувате по-голям bounce rate (бързо напускане на сайта след първото посещение – бел. ред). 
 
Посоката е отгоре-надолу, а не отляво-надясно
Дисплеят на настолния компютър е широк и къс, при мобилният телефон пропорциите са обърнати, затова е редно да преосмислите начина, по който е структурирано съдържанието ви – обърнете внимание на подредбата на хедърите, разположението на текста, менютата и бутоните на сайта ви, така че те да са по-скоро вертикално, а не хоризонтално разположени. Важно е скролът при ориентиране в интерфейса на сайта ви да е минимален, за да могат потребителите лесно да откриват това, което търсят.
 
Функции за touch
Потребителите на мобилната версия на сайта ви са въоръжени с максимум два пръста, които очевидно не могат да упражняват десен клик. Освен това, трябва да има достатъчно въздух между различните елементи, специално предназначен за „дебели пръсти“, за да бъде работата на потребителите в сайта ви безпроблемна. Препоръките са да има минимум 28 х 28 пиксела разстояние между различните линкове, за да може те да бъдат активирани без необходимост от zoom. Използвайте бутони за обозначаване на активните линкове, за да знаят потребителите къде могат да кликнат, и къде – само да четат. И внимавайте с падащите менюта – те могат да предизвикат значително объркване при навигиране в сайта ви.
 
Рекламата в ерата на смартфоните 
И така - мобилна аудитория в онлайн платформите е преобладаваща. И задачата за адекватна онлайн реклама става по-сложна, затова е редно рекламните формати да се преосмислят.
 
Стандартни банери

Рекламните банери с размери 320x50 или 300×50 пиксела – статични или анимирани, претрупват горната или долната част на дисплея. Това е най-популярният рекламен формат към момента, но тези реклами произвеждат най-вече неефективни или дори случайни кликвания. Онлайн рекламата може да бъде ефективна, ако се приложи в правилния контекст. Той е пасивен, ненатрапчив и не прекъсва работата на потребителя. За да предотвратите постигането на резистентност на потребителите към банерите на сайта ви в мобилна версия, е редно да използвате дизайни, които да бъдат балансирани с ангажиращо окото съдържание, което в същото време не е прекалено разсейващо от съдържанието на страницата. Избягвайте твърде ярки цветове и прекалено много текст. Банерите, които се намират в най-горната или най-долната част на страницата (дисплея) могат да разчитат предимно на резултати, предизвикани от разпознаваемост на бранда, което може от своя страна да провокира клик.
 
Interstitial ads (рекламите, които заемат целия диплей)
Значително по-успешни са като представяне от стандартните банери. Натрапчиви и дразнещи, но в същото време употребата им е оправдана, когато целта на тази реклама е ясно обоснована. Най-доброто приложение на този тип реклама е предизвикване на call-to-action – бутон с геолокация, „обади се сега“, “buy now” („обади се сега”) или друг call-to-action (подтик към действие). Тези реклами са с гарантирано по-добри резултати, защото нямат имиджово съдържание, а провокират решение на потребителя дали да получи или не повече информация, да направи покупка или да взаимодейства със сервираната му информация от дадения бранд. 
 
Инкорпорирана реклама
Инкорпорираната реклама от своя страна не прилича твърде много на истинска реклама. Тя изглежда по-скоро като органично съдържание, част от цялото. Има контекст, не дразни. Не прекъсва пътя на потребителя, не му пречи да достигне до търсената информация и не се натрапва. Тя се вмъква плавно в контекста на съдържанието и може лесно да бъде част от нещо полезно, което потребителят така или иначе чете. 
Видеото също може да бъде инкорпорирано в съдържанието на вашия сайт. То може да бъде вмъкнато и да се възпроизвежда автоматично при интеракция на потребителя с приложението. Това обаче е нож с две остриета, защото може да предизвика обратен ефект, ако видеото се възпроизведе автоматично със силен звук, без това да бъде изрично изискано от потребителя. И все пак, то може да доведе до голям процент аудитория, която да бъде ангажирана с почти нулево усилие. 
 
Мултимедийна 
Интерактивна, високо динамична форма на реклама, която може да бъде ограничена само от креативността на рекламодателя (и неговия бюджет). Постига високо CTR (Click-through rate, съотношение между кликналите и останалите в линка), ангажира потребителите и е функционална – може да използва част от функциите на смартфона като GPS или директно набиране на телефонен номер. Най-добрата възможност за мобилна онлайн реклама, тъй като гарантирано постига най-висок процент ангажираност на аудиторията. Интересна е, привлича вниманието, заема значителна част от дисплея, удобна е – защото обикновено тя обявява директно и категорично промоция или код с отстъпка, предизвиква към действие и е агресивна. Това е най-ефективният мобилен рекламен елемент на пазара. Според проучване на IAB и comScore мултимедийните реклами водят до по-добро взаимодействие с потребителите (79% по-високо) по-добро разпознаване на марката (18% повече потребители запомнят марката) и по-добро възприемане на съобщенията (23% повече потребители си спомнят съобщението от рекламата), 38% от потребителите смятат, че мултимедийни реклами са по-забавни и привличат вниманието значително повече в сравнение с другите мобилни реклами (43%).
 
Социалните мрежи
В случай, че рекламата ви, предназначена за мобилна версия, не дава добри резултати, алтернативата е рекламата в социалните мрежи. 
Тя е изключително ефективна, а предимствата са неоспорими. 
Тук цар е видео съдържанието, но поради спецификата на самата платформа трябва да обърнете внимание на няколко неща: видеото ще се пусне автоматично при повечето ви фенове, но без звук, затова първите някоко секунди са от изключително значение, за да приковете вниманието на потребителя. Освен стандартната видео реклама, Фейсбук отскоро предлага и видео формат до 30 секунди, който прекъсва друг клип без възможност да се затваря. Към момента потребителите на социалната мрежа не са особено щастливи от този формат, но засега той постига добри резултати.
Важно да си припомним, че колкото по-специфично зададени са критериите, според които таргетирате рекламата си в социалните мрежи, толкова по-ниска ще бъде и цената на контакт. 
Това неминуемо ще доведе до успеха ви сред сегмента от мобилни потребители, тъй като значителна част от тях се намират в социалните мрежи, където търсят информация, ползват платформите за размяна на мигновени съобщения и пазаруват. 
Според данни на националната статистика най- популярната социална мрежа у нас е Facebook, като 38.5% от редовните интернет потребители проверяват акаунта си по няколко пъти на ден. От друга страна, напоследък все повече рекламодатели се насочват към онлайн реклама в Instagram, където потребителите са 100% с присъствие през мобилно устройство поради спецификата на платформата. Instagram е достъпен и чрез десктоп, но само за гледане, а това, с което привлича, е споделянето, което през десктоп версията на социалната мрежа е невъзможно. 
Едно от големите предимства на Instagram е възможността за таргетиране на аудитория не само по гореспоменатите признаци, а и чрез геолокатор, което е много подходящо в случай, че имате физически обект, упражняващ търговска дейност. Потребителите, които се намират в близост до него, ще видят рекламата ви в мобилното приложение онлайн и директно могат да го посетят. Това увеличава шанса ви да реализирате продажби. И не на последно място форматът Instagram stories (историите) набира скорост. Но при него е важно да споменем, че видеото трябва да е портретно, което си е цял нов подход при правенето на реклами.
Автор: Милена Едвиг
Източник: Списание „Мениджър“
 
Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ