Диамантът е вечен и в новото лого на Renault

Диамантът е вечен и в новото лого на Renault

Диамантът олицетворява Renault чрез нейното лого от 1925 година, а плановете на марката очевидно са това да продължи и в следващите десетилетия. Доказателството е новата му версия, представена през януари и внедрена преди няколко дни.

При обявяването на плана Renaulution нов диамант на Renault беше представен зад Лука де Мео, изпълнителен директор на Renault, както и върху решетката на Renault 5 Prototype. Оттогава този нов символ се разгръща постепенно, без никакви фанфари. Първо с новата рекламна кампания на модела ZOE във Франция, след това в социалните мрежи на марката. Лансиране, което трябва да бъде умерено, но ефективно.

„Диамантът е една от най-разпознаваните форми в световен план, както и в света на автомобилите. Това е семпла геометрична форма, със силна, мощна идентичност. Предизвикателството беше да обновим тази форма, като ѝ дадем смисъл и нови, съвременни ценности, за да пренесем марката в бъдещето“, разказва Жил Видал, дизайн директор на Renault.

Създадена през 1992 г., макар и преработена през 2015 г., последната версия на емблемата на Renault започна да остарява. За да посрещне предизвикателствата на съвременната международна марка, но и многообразието от нейните полета за изява, особено дигитални, нова версия бе в процес на разработка от 2019 година насам. Налагането и разгръщането ѝ става постепенно, първо с новата рекламна кампания на ZOE във Франция, след това в социалните мрежи на марката.

С ново лого в нова ера

В течение на своята история Renault няколко пъти подменя своята визуална идентичност, но вече близо един век не променя диамантената форма, която служи като основа за логото. Това я прави емблематична за бранда.

Със своите ъгли, прилепени към предния капак на автомобилите от миналото, тази геометрична фигура е наложена от Луи Рено. Оттогава диамантът на Renault е преработен не по-малко от осем пъти.

[[{"fid":"370333","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":1920,"width":1920,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Докато предишното лого от 2015 г. може да изглежда сложно с някои проблеми с четливостта при по-малки размери, този нов ромб се различава с това, че е ясен и четим във всички размери и материали, особено релефно, зашито или дори изваяно. Плоският дизайн е в духа на времето на Renault, тъй като марката има дълга традиция с лога, направени от остри линии, започвайки с логото от 1946 г. до новия 3D подход, създаден от Style Marque през 1992 година.

Въпреки това Renault не изпитва носталгия по 70-те, напротив, „Nouvelle vague“ (в превод „нова вълна“) за Renault е изявление на модерността и технологиите.

Това ново лого, което вече се среща в телевизионните реклами и социалните медии на Renault, ще бъде поместено на различните уеб платформи от юни тази година, както и върху новите модели в гамата. По думите на Жил Видал до 2024 г. всички произведени от компанията превозни средства вече ще носят новата емблема.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ