3 съвета за маркетинг на зелена компания

3 съвета за маркетинг на зелена компания

"Епохата, в която зеленият маркетинг означаваше "слънчев" дизайн на логото и големи обещания за опазване на околната среда в рекламата, отмина безвъзвратно". Това коментира в американското списание Entrepreneur Джейсън Дилей.

Авторът напомня, че в продължение на десетилетие петролният гигант BP например "наводняваше" медиите в Щатите и Европа с реклами, изобразяващи слънчеви панели, вятърни генератори и идилични гледки на зелени полета. След екокатастрофата в Мексиканския залив обаче маркетинг усилията за представянето на компанията като зелена изглеждаха вече нелепи. И не само - грандиозният скандал около BP промени разбиранията на хората и идеята за присъствието на екологията в рекламните съобщения на стотици други компании по света.

"Вече не е достатъчно да заявиш, че си зелен в рекламата си", казва Дилей. Медиите и хората се вглеждат по-внимателно дали зелените инициативи са наистина зелени или са по-скоро рекламна пропаганда. Те не обичат споменаването на глагола "променям" и обещанията. Искат доказателства за направена и измерена "промяна".

Компаниите, които се рекламират като зелени, трябва устойчиво да вградят в ДНК-процеса на бизнеса си екологичната философия и да я внедрят в мисията си и в разбирането на служителите им за нея. Още по-важно: зелените продукти трябва да бъдат и на ниво, твърдят маркетинг консултантите.

След световната криза се засили тенденцията клиентите да не подкрепят продуктите само защото са зелени. Хората искат те да са и качествени.

Кои са новите максими на маркетинга на компаниите с екологична практика?

Бъдете правдоподобни. Неслучайно мениджмънтът се вцепенява от ужас, ако бъде споменато, че компанията е унищожител на природата. Бойкотът, медийните кампании и лошият публичен имидж могат да дръпнат назад бизнеса с години. Дори да го съсипят. Толкова влиятелна в развитите икономики е вече зелената идея. Разбирането за нея се разпространява във всички държави. Как могат да бъдат постигнати публично одобрение и дори симпатия? Във всички държави е по-голяма вероятността те да възникнат, ако компанията честно разказва за опитите й да бъде екологична и докъде е стигнала в тях.

"Никога не бих казал, че сме 100% зелени“, казва например австралийският предприемач Тим Мейджърс. "Но бих казал, че разбираме отговорността на всяка зелена компания и сме отговорни спрямо околната среда", обяснява той.

Вижте още: Ако искате служителите ви да работят по-добре, направете офиса си „зелен“

Бъдете играч с послание, своеобразен учител. Хората се объркват от терминологията и научният жаргон, свързани със замърсяването, които ги заливат в последните години. Направете маркетинг съобщението си достъпно и образователно, така че хората да могат да го осмислят, да разберат защо зелените практики на вашата компания и в глобален план са важни, какви би спечелил светът и какво би загубил. И да могат да свързват в бъдеще зелената идея с вас.

Добавете зеленото. Много малка част от потребителите решават да закупят продукт или услуга само защото са представени като по-малко вредни за околната среда. За да обхванете по-голям пазар, опитайте да работите по формулата „зелени плюс“. Например „зелени плюс по-евтини“, „зелени плюс по-бързи“.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Учени откриха молекула, която би могла да спре развитието на Паркинсон
Интроверт или екстроверт? Какво ще кажете за отроверт?
На днешната дата, 14 октомври. Петковден
Астрономи са заснели за първи път две черни дупки, които се въртят една около друга
Китайски квантов компютър влезе в търгвска употреба
Зеленски вижда три начина за финансиране на покупки на ракети "Томахок", ако САЩ одобрят доставките
СЗО: Бързо нараства антибиотичната резистентност в света
Godiva привлича известна актриса за рестарт на марката преди 100-годишнината на компанията