Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|3 съвета за маркетинг на зелена компания
"Епохата, в която зеленият маркетинг означаваше "слънчев" дизайн на логото и големи обещания за опазване на околната среда в рекламата, отмина безвъзвратно". Това коментира в американското списание Entrepreneur Джейсън Дилей.
Авторът напомня, че в продължение на десетилетие петролният гигант BP например "наводняваше" медиите в Щатите и Европа с реклами, изобразяващи слънчеви панели, вятърни генератори и идилични гледки на зелени полета. След екокатастрофата в Мексиканския залив обаче маркетинг усилията за представянето на компанията като зелена изглеждаха вече нелепи. И не само - грандиозният скандал около BP промени разбиранията на хората и идеята за присъствието на екологията в рекламните съобщения на стотици други компании по света.
"Вече не е достатъчно да заявиш, че си зелен в рекламата си", казва Дилей. Медиите и хората се вглеждат по-внимателно дали зелените инициативи са наистина зелени или са по-скоро рекламна пропаганда. Те не обичат споменаването на глагола "променям" и обещанията. Искат доказателства за направена и измерена "промяна".
Компаниите, които се рекламират като зелени, трябва устойчиво да вградят в ДНК-процеса на бизнеса си екологичната философия и да я внедрят в мисията си и в разбирането на служителите им за нея. Още по-важно: зелените продукти трябва да бъдат и на ниво, твърдят маркетинг консултантите.
След световната криза се засили тенденцията клиентите да не подкрепят продуктите само защото са зелени. Хората искат те да са и качествени.
Кои са новите максими на маркетинга на компаниите с екологична практика?
Бъдете правдоподобни. Неслучайно мениджмънтът се вцепенява от ужас, ако бъде споменато, че компанията е унищожител на природата. Бойкотът, медийните кампании и лошият публичен имидж могат да дръпнат назад бизнеса с години. Дори да го съсипят. Толкова влиятелна в развитите икономики е вече зелената идея. Разбирането за нея се разпространява във всички държави. Как могат да бъдат постигнати публично одобрение и дори симпатия? Във всички държави е по-голяма вероятността те да възникнат, ако компанията честно разказва за опитите й да бъде екологична и докъде е стигнала в тях.
"Никога не бих казал, че сме 100% зелени“, казва например австралийският предприемач Тим Мейджърс. "Но бих казал, че разбираме отговорността на всяка зелена компания и сме отговорни спрямо околната среда", обяснява той.
Вижте още: Ако искате служителите ви да работят по-добре, направете офиса си „зелен“
Бъдете играч с послание, своеобразен учител. Хората се объркват от терминологията и научният жаргон, свързани със замърсяването, които ги заливат в последните години. Направете маркетинг съобщението си достъпно и образователно, така че хората да могат да го осмислят, да разберат защо зелените практики на вашата компания и в глобален план са важни, какви би спечелил светът и какво би загубил. И да могат да свързват в бъдеще зелената идея с вас.
Добавете зеленото. Много малка част от потребителите решават да закупят продукт или услуга само защото са представени като по-малко вредни за околната среда. За да обхванете по-голям пазар, опитайте да работите по формулата „зелени плюс“. Например „зелени плюс по-евтини“, „зелени плюс по-бързи“.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.