Съдържанието ще е цар в маркетинга и през 2019 г.

Съдържанието ще е цар в маркетинга и през 2019 г.

Изпращайки 2018 г., в маркетинговата индустрия е важно да погледнем напред и да разберем какви тенденции ще определят работата ни пред 2019-та, посочва в материал американското сп. Форбс. Важно е да сме осведомени къде в близкото бъдеще ще можем да откриваме (нови и стари) точки на контакт, където да можем да ангажираме публиката си със своите бранд активности. В тази връзка Форбс посочва 7 маркетинг тенденции, които според изданието трябва да бъдат взети предвид от маркетолозите и бзинес лидерите, докато приготвят бюджетите си за 2019 г. 

...

1. Съдържанието се превърна в ядро на маркетинга (и на продажбите). 

Една от най-големите тенденции в маркетинга е създаването на съдържание. Контент маркетингът превзе като дейност маркетинговите отдели в компаниите. Съдържанието се превърна в основен елемент от всичко, което прави маркетинговия екип, така че абсолютно трябва да заделите от бюджета си за него. Ако все още не сте, създайте план за маркетинга чрез съдържание (Content marketing plan). А ако вече сте създали стратегия, отделете малко време, за да я прегледате отново и да се уверите, че тя съответства на посоката, в която искате да отидете през 2019 г., както и да определите дали разполагате с необходимите ресурси.

И докато мислите как ще работи вашето съдържание, не забравяйте за целите, които споделяте с вашия екип по продажбите, и как съдържанието ще играе роля в постигането им.

Обърнете внимание на тенденциите в продажбите и размислете по начини, по които съдържанието може да изглади индивидуалния ви процес на продажба на човека.

Съдържанието се превърна в гориво на много от най-големите цели на маркетинговите отдели и отделите за продажби. Бюджетът ви за 2019 г. трябва да отразява това.

2. Чатботовете ще предлагат ползи отвъд потребителското обслужване. 

Аудиториите търсят по-автентични и полезни взаимодействия с марките и искат това съприкосновение да се случи по техния начин. Чатботовете могат да ви помогнат да се информирате за членовете на аудиторията ви, където и да са те, и да подпомогнат с тази информация маркетинговата ви стратегия като си оформите изводи на базата на данните, с които ботовете са се сдобили директно от клиентите.

Според скорошни проучвания в САЩ, 73% от маркетолозите споделят, че използват анализите на уебсайтовете си, за да проучат своята аудитория, но само 42% заявяват, че използват действителни разговори с публиката. Това е пропусната възможност за по-добри взаимоотношения и по-добри съобщения, а ако търговците искат да запълнят тази празнина, те биха могли да погледнат в разговорите с чатботовете. От тях може да видят точно какви са членовете на публиката, какво търсят хората и кога, а може и да улеснят да се доставя тази информация до хората в бъдеще. Всичко това, докато събират сведения, необходими за подобряване на маркетинговите съобщения и послания в бъдеще. 

3. Атернативните формати за търсене са във възход. 

Точно както има различни начини да съобщите вашето послание, има и различни начини хората от публиката ви да търсят вашето съдържание. Гласовото търсене е във възход. Освен това Google обяви намерения да направи визуалното съдържание по-полезно в търсенето в нея. Търговците трябва да бъдат подготвени за възхода на алтернативното търсене.

Според проучване, проведено в Щатите, над половината от маркетолозите са увеличили употребата си на съдържание чрез снимки и над 1/3 са покачили аудио съдържанието през последната година. Това дава индикации, че маркетингът се движи в правилната посока като произвежда повече и различни видове съдържание за публиката. Навлизайки в 2019 г., поставете приоритет на мултумедийното съдържание. Алтернативното търсене ще бъде важно. 

Продължава на следващите страници.

4. Маркетингът и PR-ът ще продължават да се застъпват. 

Докато важността на съдържанието продължава да расте, маркетинговите и PR екипи ще имат все повече припокривания в дейността си. 

Компаниите започват да осъзнават, че маркетингът и PR-ът споделят някои общи цели и работят добре заедно. Те приближават работата на тези два отдела, заради общите цели. 

PR-ът се разви много в последните години. Той вече съвсем не е свързан с шаблонните, масово-дистрибутирани съобщения от миналото и много повече е за ангажирането чрез съдържание, което е ценно за бранда на компанията, за репортерите и тяхната аудитория.

Маркетингът и PR-ът могат и трябва да работят заедно повече през 2019 г., за да се усъвършенстват и да донесат още стойност на вашата аудитория. И на финалните ви финансови резултати. 

5. Сигурността и защитата на личните данни ще бъдат водещи причини за тревога. 

Да кажем, че 2018 не беше страхотна година за неприкосновеността на личния живот, би било подценяване. Ако оценявате сигурността онлайн и поверителността на информацията си, тогава привидно безкрайният поток от новинарски материали за нарушения на данните и хакове сигурно ви е обезсърчил в някаква степен. Вашата аудитория вероятно се чувства по същия начин.

Онлайн сигурността и защитата на личната информация са все по-големи изисквания за всички потребители, а маркетинговите мениджъри трябва да приспособят това развитие. Въвеждането през 2018 г. на Регламента за обща защита на данните в ЕС беше голяма стъпка в тази посока. Тъй като доверието на публиката в медиите намалява и загрижеността за поверителността нараства, специалистите по маркетинг ще трябва да поставят процесите си така, че да събират, съхраняват и защитават информацията на членовете на аудиторията си отговорно, за да запазят доверието, което толкова трудно са спечелили.

6. Персонализирането и автентичността ще бъдат това, което ще разграничи успешните маркетолози от онези, които просто допринасят за възникването на още повече шум. 

Ако трябва да бъдем честни, няма причина днес някой да получава общи послания и напълно неподходящи за него оферти в своята пощенска кутия (или навсякъде). С безкрайното количество данни, които маркетингът има на разположение, и с технологията, която може да я анализира и да му помогне да я използва, както и с наличните инструменти за мащабиране на тази информация в различните точки на инеракция, членовете на вашата аудитория трябва да се чувстват специални през цялото време.

Хората вече са атакувани с повече съдържание, отколкото могат да приемат и не искате просто да добавяте към общия шум. Технологията не трябва да ви прави по-безлични. Тя може да направи търговците по-добри комуникатори. Използвайте я, за да събирате (сигурно) съответните данни и ги превърнете в ценни сведения, които да насочват съобщенията ви. Колкото повече напредват технологичните инструменти, толкова по-високи стават и очакванията на вашата аудитория за истинско, полезно персонализирано съдържание.

7. В малкото ще бъде многото. 

Нещата се развиват с резки темпове в областта на маркетинга и комуникацията. Постоянно има нещо ново, което да привлича вниманието на маркетолозите и на членовете на публиката. В тази надпревара за възползване от "следващото голямо нещо", някои маркетолози ще се опитват да правят много повече наведнъж. Така ще се окаже, че това ги оставя само с частично реализирани инвестиционни плащания, потенциално объркано послание и аудитории, които страдат от липсата на последователност.

Така че, вместо да се гмурнете във всяка тенденция, която се появи, винаги имайте предвид кои са членовете на вашата аудитория и какво е най-доброто за тях. Това трябва да е вашата водеща стратегия. Оценявайте всичко внимателно, уверете се, че имате план, който действително да измерва каквото и да опитате и винаги давайте приоритет на изживяването на аудиторията си.

Докато маркетингът продължава да се развива, обръщайте внимание на различните публични говорители, доверените ви източници на съдържание и други маркетингови лидери, които уважавате, така че да сте подготвени за разговорите ви за бюджета през 2019. Нека изброените 7 маркетингови тенденции, които ще оформят индустрията, ви помогнат, докато обмисляте как да разпределите парите си и какви цели да си поставите за 2019 г. Успех!

Ключови думи

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ