Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Ако искате да стартирате онлайн магазин...
Да стартираш онлайн магазин на пръв поглед изглежда не чак толкова сложно и скъпо начинание. Но не е застраховано от грешки. Положението дори може да стане критично, ако финансирането е ограничено. Какво още трябва да се планира внимателно преди старта?
Ето седем, доказани в практиката правила.
1. Стоките трябва да са компактни, лесни за съхранение. Не си струва да започвате онлайн търговия с продажба на рояли например – ще ви трябва голям склад, товарачи, наем на автотранспорт, т.е. прекалено високи разходи като за начало.
2. Асортиментът трябва да носи достатъчно добра печалба, така че от една продажба в компанията да остават не по-малко от 35 евро. В противен случай, при евентуална грешка няма да можете да компенсирате разходите си. Принципът е с всяка поръчка да получавате достатъчно пари, които да покриват евентуални щети, свързани с изгубване при доставка, кражба или отказ на клиента от стоката.
От какво са отегчени клиентите?
3. От горното правило следва и правило 3 – стоките трябва да са малко по-скъпи. Не си струва да стартирате търговия с чаени лъжички например, защото ще е нужно да ги продавате в индустриални количества, за да получите някакви прилични печалби. По-добре е да пласирате по-малки количества, но от по-скъпи продукти.
Продължава на страница 2.
4. Артикулите трябва да са такива, че да е малко по-сложно за клиентите да ги сравняват. Така ще избегнете капаните на дъмпинга. Идентичните стоки като битова техника например са лесни за сравняване и ако клиентът може бързо да открие най-изгодната за него цена на една и съща стока, възниква ценова надпревара, която води до намаляване на печалбите.
5. Стоката да не се обезценява бързо. Например, фототехниката за половин година губи една трета от стойността си. Но една писалка Parker и след две години ще струва толкава, колкото сега.
6. Търсете нискоконкурентна пазарна ниша. Бизнес самоубйство е да започнете онлайн търговия с мобилни телефони или фотоапарати, където стотици други вече са няколко обиколки преди вас. Най-краткия път към фалита е да започнете бизнес във висококонкурентен сегмент.
7. Осигурете си предварително надежден и добър доставчик. Спецификата на интернет търговията е в това, че клиентът често може да се откаже от направена вече поръчка. И ако доставчикът отказва да приеме обратно върнатия товар, ще започнете да трупате сериозни проблеми и загуби. Затова търсете доставчик, който е готов да приема отказани поръчки без уговорки, да продава на цени на едро и да приема различни форми на плащане.
По материали от Business2Community
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.