Празничен бърнаут и други често срещани грешки в коледния маркетинг

Празничен бърнаут и други често срещани грешки в коледния маркетинг

Месец декември може да бъде вълшебен, или обезсърчаващ за бизнеса. Зависи от представянето по време на Коледния сезон. 

Редица фирми лесно попадат в капана на решения, които да им донесат моментни печалби в края на годината, докато по-важното е да се съхрани брандът за по-дълго бъдеще. 

Има и други чести маркетингови грешки, които компаниите допускат по празниците, изтъква в Inc.com авторът Дейв Керпън, цитирайки свой разговор с Памела Уебър - главен маркетингов директор в 99designs от САЩ. Обикновено става дума за маркетингови тактики или брандинг, казва той. Например:

Грешка #1: Отклоняване от бранда и мисията. "Ако най-често комуникирате с хумор по всякакви начини, използвайте игра на думи в коледните си картички", съветва Уебър. Но според нея, ако фирмата е поддържала сериоезн корпоративен тон през цялата година, не е хубаво да се получи разминаване по празниците - "придържайте се към истинските чувства в празничните ви коледни материали". 

Добър пример: Американската компания Everlane е производител на облекло, който се представя като "радикално прозрачен бизнес", с акцент върху етиката и честното отношение към работниците му във фабриките за шиене. По време на коледна кампания фирмата стартира Фонд Черен петък, който събирал средства за всички нейни работници във фабриките по света. И въпреки че тази кампания вероятно не е създала незабавни позитивни ефекти, които да се отразят в печалбите, тя е завоювала публичност и е утвърдила репутацията на компанията като една от най-социално отговорните на пазара. 

Грешка #2: Приемането, че "празници" означава само Коледа. Според американския център за изследвания "Пю", 92% от хората в САЩ например смятат, че самата Коледа е най-важна, но остават едни 8%, които считат за важни "празничните дни" като цяло. Затова съветът е да се рекламират "празнични продажби", вместо "коледни продажби" - за да се харесат компаниите на 100-те процента, или поне на възможно повече хора. 

Starbucks е сочена за страхотен пример за празничен маркетинг, с това, че променя коледния вид на чашите си всяка година. Това радва любителите на бранда и кара мнозина да се заредят с приятни, предпразнични очаквания. 

Грешка #3: Активно заливане на хората с маркетингови съобщения. Ако ви се струва, че през декември има смисъл да изпращате повече имейли, повече известия и съобщения в социалните мрежи, помислете и не прекалявайте. Съществува нещо като "празничен бърнаут" сред хората - мнозина се уморяват от бомбардировката с множество коледни съобщения. Дразнят се. Офертите девалвират като стойност. Затова по Коледа управлявайте връзките си с клиентите грижливо. 

Грешка #4: Неглижиране на опаковането. Преопаковане на по-стари продукти с коледни опаковки и поставяне отгоре на същия срок на годност, който изтича сравнително скоро. Привличащата окото коледна опаковка несъмнено работи за покачване на продажните, но също и има особености, сред които е и че ако се продава продукт, траещ цяла зима, през февруари и март коледната му опаковка би изглеждала остаряла (както често се случва при неизчерпани количества). 

За вдъхновение как да сътворите сезонното си опаковане, може да хвърлите око в магазините, в разделите за бира и вино, съветва Уебър. Всяка година виждаме марки бира, вино и по-твърд алкохол да стават все по-креативни в празничното си опаковане. 

Грешка #5: Започва се твърде късно. При ритейл индустрията има фирми, за които коледните празници са първостепенно по важност време за събиране на годишни приходи. Много е важно да имаме правилни проекти за продажби. Ако всичко върви по план, трябва и да осигурим възможност фирмата да отговаря на повишеното търсене. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ