Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Един, често срещан подход, който съсипва презентациите
В продължение на години започвах презентациите си по същия начин, както всеки друг. Казвах "Здравейте, аз съм Лари Ким! Добре дошли в (името на презентацията ми). Ето каква е компанията, която стартирах. Ето няколко места, където може да прочетете мои неща. Ето малко бекграунд за работния ми опит, образованието и забавни лични закачки, за да се уверя, че поддържам това леко и интересно... "
Е, беше ми необходимо известно време, за да осъзная, че това всъщност не е нито леко за слушане, нито интересно. Всъщност, то приспива публиката.
Още с първото право на удар ги губите. Защото, ето какво - никой всъщност не го е грижа! На никой не му пука поначало, когато започнете да презентирате.
Знам, че е кофти, но чуйте ме. Хората наистина искат да знаят кой сте и защо трябва да ви слушат. Те просто нямат нужда да чуят всичко това веднага щом излезете на подиума.
Всъщност, те вероятно вече имат някаква идея кой сте, след като сте застанали пред тях. Може да счетете, че има някаква причина да са седнали пред вас да ви слушат - 5, 15, 50 минути.
Помислете за това. Началото на всяка добра история, във всеки неин формат, грабва вниманието. Тя хваща интереса и ни въвлича, кара ни с нетърпение да очакваме да чуем още. Дори да не ви се вярва, хората смятат, че може да ви се има известно доверие, след като са пред вас и вие сте в позицията на говорител. И не вашата лична история и биография ги печели, а вашето съдържание.
Тогава защо губим тази ценна възможност да хванем вниманието на публиката, като говорим за себе си?
Стартирането на презентация с говорене за себе си е фатална грешка. Това е най-лошата ораторска грешка, която може да се направи.
Аз реших да въведа промяна и започнах да правя презентациите си по друг наичин. Например, с думите "Представете си един ден в недалечното бъдеще, в който отивате на работа, за да откриете, че рейтингите от интернет търсачката са готови и съдбата им е решена от новия ред на машината за учене на алгоритми в микросекунди".
Малко хора от публиката, сигурен съм, са си мислили "Какво от това?", "Е, и.. ?" и са изпадали в скука. Всички се заслушват.
Друга моя презентация започва с "97% от логичното мислене около оптимизацията на нивото на разговорите е изцяло и основно глупости." Отново, напълно пропускам представянето си и това на компанията. Има и време да се направи по-късно.
Сега вече скачам направо в историята, за да хвана вниманието на слушателите и да ги преведа с мен през времето, което прекарваме заедно. На конференциите за контент маркетинг започвам с "Хюстън, имаме проблем. заради странен инцидент в нашия Космос, нашият целеви клиент е блокиран на Марс!". Това създава усмивки.
Използвайте тези или други по-нетрадиционни начини да започвате презентациите си. Един от организаторите на конференция, в която участвах, ми сподели, че имам 100% положителна обратна връзка. 90% от хората бяха оценили презентацията ми като "отлична" или "забележителна". Това бе на фона на среден рейтинг от 79% за конференцията.
Не губете ценното си време да говорите за себе си. Никой няма време за това.
Лари Ким в Inc.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.