Кафето на Starbucks за $10 е тук. Защо хората плащат?

Кафето на Starbucks за $10 е тук. Защо хората плащат?

Какво се случва с този свят? Начинът, по който нещо изглежда, по абсурден начин задвижва машината на голяма част от бизнеса. 

Може да не сте забелязали напоследък, че кафето, което пиете сутрин, е поскъпнало. 

Starbucks стабилно и трайно покачва цените си през цялата година. Защото това е, което правят част от компаниите. Който може да си го позволи. 

После главният изпълнителен директор Хауард Шулц се оттегли. Официалната причина бе, че ще ръководи развитието на новите места за "кафе изживяване" Reserve. 

За какво се сещате, като чуете думата "Reserve"? Може би за вино. 

Starbucks иска младите хора да мислят точно по този начин за кафето, като за сомелиерство. За пиенето на кафе като ритуал, също както е ритуал пиенето на вино. Баровете Reserve на Starbucks вече са отворени в големите градове на САЩ. Има достатъчно млади хора, които биха се втурнали. В тях кафето ще струва по 10 долара за чашата. И ще се сервира в стъклени извити чаши. Сериозно.

За тези 10 долара Starbucks посочва, че човек ще може да изпробва така наречените Reserve зърна кафе - това са "най-редките, най-малки изпечени зърна в Сиатъл". Но с нищо едно кафе, изпечено в Сиатъл, не може да ни накара да се почувстваме така автентично, както едно колумбийско кафе например. Компанията посочва, че до края на 2017 г. ще работи за създаването на 1000 Reserve кафе барове в ресторантите й. 

Трудно е да приемем, че определено кафе ще се продава и пие като виното и ще струва колкото него.

Starbucks посочва в описанието на кафето си, че всеки вкус Starbucks Reserve има "собствена уникална история" за разказване и чудодейно създава свой почерк за нея. Но така ли ще бъде наистина? Или във всяко заведение на веригата има доста прилики. 

Защо Starbucks прилага подхода от продажбите на вино? Тук няма нужда хората да се опияняват, просто трябва да бъдат създадени условия те да почувстват, че купуват нещо още по-специално.

Естествено, че не може да допускаме да чакаме модерен барман (с брада) да ни казва че кафето ни точно в този вид съдържа определени съставки, с включени вкусове на ечемик, канела и още неща.

Убеждавани сме в идеята, че тъмната течност в чашата ни ухае на кедрови ядки, има хрян и глазура. Но какво е записано в самия сайт на Starbucks? "Кафето, също както зърната на гроздето за вино, се сдобива с много от аромата си от специфичните условия за отглеждане във всеки произвеждащ го регион. Уникалните вариации на всяка зона за отглеждане - почвата, температурата, надморската височина, количеството валежи, слънцето - оказват ефект върху вкуса в чашата". Директен наръчник по сомелиерство. 

Има нещо забавляващо за бранда Starbucks, като повсеместно опитващ да продава ексклузивитет. Но какво ще стане, ако и McDonald's например внезапно започне да ни продава бургери от 10 долара нагоре? 

По коментар на Крис Матисчик в Inc.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ