Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|В полето на мечтите
Всеки бизнес трябва да преценява колко му струват новите клиенти два пъти годишно. И всеки път - след маркетинг кампания.
Както се казва в една добре позната фраза в рекламния свят, „не можеш да управляваш това, което не измерваш”. Въпреки това се проваляме в преценката на разхода през цялото време.
Мениджърите рядко отделят достатъчно време, за да преценят колко е ефективна една маркетингова инициатива.
Лошата възвращаемост на инвестицията може да се корени в няколко неща. Може демографията да се е сменила. Или пък потенциалните клиенти се сдобиват с информация вече от друг източник. Или определена кампания всъщност никога не е била ефективна, просто не сте знаели.
Една от основните неправилни калкулации, които много собственици на бизнес правят, е свързана с това колко трудно, или лесно, ще бъде да привлекат желаните клиенти. Наричат това "маркетинг в полето на мечтите". Собствениците на малки фирми обикновено са тесни специалисти в дадена конкретна област и често смятат, че ако маркетингът им казва "Хей! Ние продаваме „х” и при нас е отворено!", хората ще започнат да се блъскат на вратата.
Ето защо повечето предприемачи ограничават до минимум бюджетите си за маркетинг до най-много 10% от оперативния бюджет. Освен това за мнозина сред ръководителите на малки фирми идеята за диверсифицирана кампания в множество различни медии е възприемана като ненужен разход.
В първия ден се слага голяма табела за откриването. Прави се церемония. Раздават се флайери. Може би се купуват интернет банери. Купуват се и няколко други малки реклами. След това собствениците седят цял ден и ги наблюдават с възхищение.
Технологии и влиятелни личности ще помагат на маркетинга през 2018 г.
Професионалните маркетолози разбират важността на професията си за ръста на бизнеса. Просто без маркетинг не може. Особено в началото на бизнеса. В САЩ например – една от най-предприемаческите страни – 30% от новите фирми се провалят за 2 години и 50% за 5 години. Една от причините е, че малките рекламни кампании не са достатъчни на фона на целия поток от кампании, които атакуват хората от всякъде, всеки ден.
Ето защо на начинаещите се препоръчва първо да се обърнат към традиционните медии – радио, телевизия и местен печат. Рекламата в тях е по-скъпа, но ефективността им остава валидна и се предлага предварителна гаранция за достъп до група потенциални клиенти с желаните характеристики. Сред това се препоръчва също интернет активност, където се отмерват импресиите, участие в търговски изложения и директен маркетинг с писма, изпращани до пощенските кутии.
По отношение на последното, имайте предвид, че директните пощенски кампании обикновено се реализират във второто полугодие на календарната година. Изискват време и засилен труд. Обикновено са скъпи. Трябва да сте повишили приходите си достатъчно, за да можете да заплатите за тази активност.
Как да прецените дали една такава кампания има смисъл? Пресметнете колко биха били разходите ви за труда, за печата, за телефонните ви разговори, автомобилният превоз, дори технологичните разходи. Не забравяйте да включите това, което сте платили за връзки с обществеността. За идеи. Колкото по-точни сте в пресмятането си, толкова по-добре. Включете всичко свързано. След това преценете сумата спрямо печалбите си.
Лон Сафко в списание Entrepreneur
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Все по-малко хора търсят убежище в Германия
Свят |От КНСБ предлагат друго мерило за доходите на българина
България |Ето как обядът на милиардер във верига за бързо хранене вдигна акциите на няколко компании с 30 процента
Лидерство |Над 450 милиона килограма тикви изгниват по сметищата в САЩ всяка година след Хелоуин
Любопитно |Интернет бе създаден тази седмица през 1969 г. - и веднага се срина
Технологии |Тръмп заплаши Нигерия с военна намеса заради убийства на християни
Свят |Кристин Лагард припомня: Два месеца остават до присъединяването на България към еврозоната
България |Спадащите цени на панелите водят до глобален бум в соларната енергия - с изключение на САЩ
Енергетика |Турски криптоизмамник, осъден на над 11 000 години затвор, е открит мъртъв в килията си тази сутрин
Свят |Зеленски с пакет от мерки за подпомагане на украинците през зимата
Свят |Методът 1-2-48 за борба с бърнаута
Техники за успех |Радев: България и Египет са отворили нова глава в отношенията си
България |Интернет бе създаден тази седмица през 1969 г. - и веднага се срина
Технологии |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.