Това "да", това "не" за фирмените подаръци

Това да, това не за фирмените подаръци

Това "да", това "не" за фирмените подаръци

Може да е символично, но ще се запомни с добро - ето така стоят нещата с въпроса трябва ли да добавим и фирмени подаръци по Коледа в  бизнес отношенията и връзките с клиенти и партньори.

Цялата организация по подбора и изпращането на фирмени подаръци може да бъде много приятно, но може и да ви навреди, ако не е направено добре, дори да е с добри намерения. Така би се случило, ао не следвате някои основни правила в това отношение, смята Джери Акюф, автор на книгата „Краят на връзката” (“The Relationship Edge”). Той дава следните съвети:

• Не изпращайте скъпи вещи и ваучери. Освен ако не продавате много луксозни стоки, суперскъпият подарък от фирмата ви ще изглежда повече като подкуп. Това важи особено за B2B отношенията. Някои партньори и клиенти може да отхвърлят скъпия ви дар, защото заради него са се почувствали длъжни да продължат да купуват от вас.

• Следвайте законите, регулациите и нравите. Има някои професии, в които се смята, че приемането на подарък от фирма е или неетично, или нелегално. Например в публичния сектор. Поне така се води официално във всички развити общества.

• Не дарявайте предмети на "малки" или нови клиенти. Ако сте в началото на бизнес отношенията си с тях, това ще изглежда като акт на отчаяние. Подаръците в отношенията между две фирми се включват като правилно допълнение към комуникацията, когато вече има изградена дълготрайна връзка на уважение и взаимна полза между двете страни.

• Когато подарявате нещо, направете го да изглежда по-лично и значимо. Свържете подаръка си със страничните интереси на клиента. Това ще е нещо необичайно, което той ще запомни. Колкото по-персонализиран е един подарък към партньор или клиент, колкото по-лично звучи обръщението в него, толкова по-добре и по-топло ще бъде приет.

• Не подарявайте промоционални стоки. Освен това, знайте, че ако изпращате предмет с корпоративното ви лого, мнозина ще го приемат като подканяне да участват в безплатна реклама. Така че според тях това не е съвсем подарък, в 100-процентовия смисъл на думата.

По материал от Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ