Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Това "да", това "не" за фирмените подаръци
Може да е символично, но ще се запомни с добро - ето така стоят нещата с въпроса трябва ли да добавим и фирмени подаръци по Коледа в бизнес отношенията и връзките с клиенти и партньори.
Цялата организация по подбора и изпращането на фирмени подаръци може да бъде много приятно, но може и да ви навреди, ако не е направено добре, дори да е с добри намерения. Така би се случило, ао не следвате някои основни правила в това отношение, смята Джери Акюф, автор на книгата „Краят на връзката” (“The Relationship Edge”). Той дава следните съвети:
• Не изпращайте скъпи вещи и ваучери. Освен ако не продавате много луксозни стоки, суперскъпият подарък от фирмата ви ще изглежда повече като подкуп. Това важи особено за B2B отношенията. Някои партньори и клиенти може да отхвърлят скъпия ви дар, защото заради него са се почувствали длъжни да продължат да купуват от вас.
• Следвайте законите, регулациите и нравите. Има някои професии, в които се смята, че приемането на подарък от фирма е или неетично, или нелегално. Например в публичния сектор. Поне така се води официално във всички развити общества.
• Не дарявайте предмети на "малки" или нови клиенти. Ако сте в началото на бизнес отношенията си с тях, това ще изглежда като акт на отчаяние. Подаръците в отношенията между две фирми се включват като правилно допълнение към комуникацията, когато вече има изградена дълготрайна връзка на уважение и взаимна полза между двете страни.
• Когато подарявате нещо, направете го да изглежда по-лично и значимо. Свържете подаръка си със страничните интереси на клиента. Това ще е нещо необичайно, което той ще запомни. Колкото по-персонализиран е един подарък към партньор или клиент, колкото по-лично звучи обръщението в него, толкова по-добре и по-топло ще бъде приет.
• Не подарявайте промоционални стоки. Освен това, знайте, че ако изпращате предмет с корпоративното ви лого, мнозина ще го приемат като подканяне да участват в безплатна реклама. Така че според тях това не е съвсем подарък, в 100-процентовия смисъл на думата.
По материал от Inc.com
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.