Не казвайте, че клиентът е най-важен. Покажете го!

Не казвайте, че клиентът е най-важен. Покажете го!

Добрата стара максима в бизнеса, че клиентът е винаги прав, често е погрешно разбирана. Не всичко, което клиентът казва и иска, е правилният ориентир в управлението на бизнеса. Винаги ще се натъкнете на хора, които са неразумни, противоречиви или с които комуникацията е загуба на време.

Въпреки това, в повечето случаи клиентът трябва да бъде "цар". И то не поради някаква изтъркана максима, а защото той си харчи парите, за да бъде с фирмата. Простичка, но основателна причина да бъде третиран като най-важния, нали?

Всъщност, има голяма вероятност мнозина сред клиентите, смятани за "трудни", да не са добре разбрани. Това показа проучване на американската изследователска фирма Ovum. Според него по-голямата част от компаниите по света не успяват да се адаптират към новите начини, по които клиентите им започват да правят бизнес и да работят. Тази недостатъчна гъвкавост поставя компаниите в опасна позиция, в която са неадекватни към бързо променящата се среда. При тези условия хората може да отправят поглед към друг бранд.

Някои компании използват софтуерни системи като CRM приложенията, за да последват потребителите си и да разкрият повтарящите се модели в поведението им, чрез анализ на данни. Но им убягва да се приспособят към променящите се модели. Причините за това може да бъдат следните:

Бавен цикъл на вземане на решения. Понякога, дори компанията да може да определи какво искат клиентите и как се променя поведението им, докато предприеме действие е твърде късно.

Мениджърите фокусират вниманието на служителите върху други приоритети. Често шефовете казват, че клиентът е най-важен, но с действията си окуражават в подчинените друго поведение. След това служителите са обвинявани за неуспехите на фирмата.

Данните за потребителите не помагат. Част от информацията за поведението на клиентите може да е полезна на отдела за продажби, друга на маркетинга или потребителското обслужване. Колкото по-индиректен е един канал за продажби, толкова повече данни се задържат от други страни в комуникационната верига между фирма и клиент.

Липса на способност да се правят или откриват случайно интересни неща. Липса на иновации. Неуспех в събирането на време, пари и други ресурси, за да се реализират умни идеи.

От Inc.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Дина Темелкова е Мениджър на годината 2025
На днешната дата, 11 ноември. Започват „Вълчите празници”, имен ден празнуват Мина, Минчо, Виктор, Виктория
Учени откриха бактерии, които ядат пластмаса в океана
За последно: Милиардерът Уорън Бъфет ще дари 1,35 млрд. долара за благотворителност, преди да се оттегли
Сирия се присъединява към водената от САЩ коалиция срещу „Ислямска държава“
САЩ призовават съюзниците от НАТО да спрат да купуват руска енергия
Италианската кухня може да стане част от световното културно наследство на ЮНЕСКО
Резултатите от конкурса "Мениджър на годината 2025" бяха представени пред Обществения съвет. Победителят става ясен тази вечер